2019-06-27, 13:27
Medlem
Heter Gucci Mohamud Hassan?

Vem var den den 3-dje personen i bilen, den jättelånge killen?

Är förövarna identifierade. Ngn skrev i tråden om att avtjäna straff i Sverige.

I övrigt tycker jag att gm som gick mot förarplatsen på sin bil efter skjutningen bakifrån är väldigt lik den långe mannen polisen förde bort som vittne?
Citera
2019-06-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wreak
Han lär väl ha varit med och hjälpt till och anordnat bakhållet, det finns ingen rimlig anledning till att låta ett vittne eller "brorsa" till dom man ska mörda leva. Det är ju bara ett potentiellt hot senare.

Speciellt inte när två skyttar avlossar närmre 30 skott, speciellt inte när dessa brukar sikta som krattor, ak-47 har en grov rekyl och stegrar lätt iväg. Osv. Jag tycker allt talar för att gigant negern blev betald för att fixa bakhållet.

Tror du, i så fall att han hade stannat kvar på platsen för att bli tagen av polisen? Han gör ju sig i så fall skyldig till ett grovt brott och riskerar ett flera årigt fängelsestraff. Nu har jag inte sett videon men kan han turligt el. oturligt kunna ha varit en bit därifrån och därmed undvikit konfrontationen. Att han stannade kvar är förvirrande.
Vem är han? Vi har inte fått en trovärdig förklaring än. Hans längd borde begränsa urvalet.
Senast redigerad av Mypointis 2019-06-27 kl. 13:41.
Citera
2019-06-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Tror du, i så fall att han hade stannat kvar på platsen för att bli tågen av polisen? Han gör ju sig i så fall skyldig till ett grovt brott och riskerar ett flera årigt fängelsestraff. Nu har ja inte sett videon men kan han turligt el. oturligt kunna ha varit en bit därifrån och därmed undvikit konfrontationen. Att han stannade kvar är förvirrande.
Vem är han? Vi har inte fått en trovärdig förklaring än. Hans längd borde begränsa urvalet.
Jag tror som du att han var en bit därifrån. Om han tillhör en dansk gruppering så vill skyttarna inte starta krig med dem också. Att han är oskadd är en markering.
Citera
2019-06-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Jag tror som du att han var en bit därifrån. Om han tillhör en dansk gruppering så vill skyttarna inte starta krig med dem också. Att han är oskadd är en markering.

Ja vem annars lockade dit dem.
Var väll det som dealen var endast "dom inte våra".
Citera
2019-06-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Han är 96a.

Finns för övrigt ingen lämplig MH som är gift enligt svensk lag i Tensta, vad jag kan hitta. Finns en Mohamed och en Mohamud men ogifta.

Edit: men folk är ju skrivna lite var-som-helst numera.

Där bor en 24-årig kvinna i samma lgh som har 2 av namnen gemensamt med killen jag skrev och frågade om. Jag tänkte att de var gifta.
Citera
2019-06-27, 13:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FHCDanne
Intressant teori jag tror nån sålde ut dem till en fiende till dem, och dem visste att de skulle komma för nån affär eller betalning för en affär.

Då de åkte över bron (Öresund) så körde de dit utan vapen, och de blev lurade i fälla och klippta.

Bara en teori som sagt.
Då bilen sägs vara skriven på en målvakt i Malmö så undrar man om dom har några kontakter där. Kanske bytte dom bil i Malmö? Kanske var det den tredje killen som hade bilen & kanske kom han från Malmö?
Citera
2019-06-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Då bilen sägs vara skriven på en målvakt i Malmö så undrar man om dom har några kontakter där. Kanske bytte dom bil i Malmö? Kanske var det den tredje killen som hade bilen & kanske kom han från Malmö?

Antingen lurade den tredje snubben dit de, eller så lever han för att han ska skicka ett budskap. Ser ingen annan anledning med tanke på avståndet skyttarna hade till BO.
Citera
2019-06-27, 14:03
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreak
Han lär väl ha varit med och hjälpt till och anordnat bakhållet, det finns ingen rimlig anledning till att låta ett vittne eller "brorsa" till dom man ska mörda leva. Det är ju bara ett potentiellt hot senare.

Speciellt inte när två skyttar avlossar närmre 30 skott, speciellt inte när dessa brukar sikta som krattor, ak-47 har en grov rekyl och stegrar lätt iväg. Osv. Jag tycker allt talar för att gigant negern blev betald för att fixa bakhållet.

Varför satt han och bölade efteråt då? Värsta skådespelaren?
Citera
2019-06-27, 14:04
Medlem
Butty-Boyss avatar
Förutom Dödspatrullen, vilka andra skulle kunna tänkas?
HA?
LTF?
Brothas har väl splittrats.
Citera
2019-06-27, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butty-Boys
Förutom Dödspatrullen, vilka andra skulle kunna tänkas?
HA?
LTF?
Brothas har väl splittrats.

Jag vet inte hur aktuell Pappa-Shakir är och om han är utläppt än.
Citera
2019-06-27, 14:15
Medlem
esprit21s avatar
Vad är det för töntar som hyllar dessa gäng och tror att Shottaz eller dödspatrullen eller vad de nu vill kalla sig "styr allt" och har all makt de vill ha i näringskedjan? Det är kaffepengar i sammanhanget

Makten ligger hos de stora drakarna (som i sig består av flera led) som närhelst de vill kan kapa inflödet helt och då står smågrabbarna utan koks och utan nöjen. De är skjutglada mellanhänder o inget annat som strider om smulorna men det skiter såklart de verkliga distributörerna i för de får sitt knark sålt oavsett

De styr sina små områden, vilka är gravt dysfunktionella, fattiga jävla förorter med en kiosk i mitten

Att de är sjuka i huvudet och farliga är en annan sak men det går oftast hand i hand med deras tidiga död
Senast redigerad av esprit21 2019-06-27 kl. 14:23.
Citera
2019-06-27, 14:18
Medlem
https://ibb.co/4fCxPw5
Bild på grabbarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in