2019-06-26, 13:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag gillar inte att det drar ut på tiden och att vi ska lita på en plan vi inte känner till. Men jag är inte dummare än att jag förstår att folkets alternativ på lösning är ett blodbad.

Men tänk om det genuint inte finns en plan och det är huvudanledningen till varför den inte presenteras trots flera års väntan?

Eller ännu värre, tänk om planens slutmål är just blodbad, att skapa ett inbördeskrig i USA där brödrar och systrar är ämnade att döda varandra just för att Q inte är vänligt menad utan menad för att enbart skapa kaos och ett svagt USA?

Att inte aktivt ställa frågor och att inte aktivt ifrågasätta Q eller ens Trump i det här fallet är raka motsatsen till att vara kritiskt tänkande, det är att acceptera att man skall bli handmatad information
Citera
2019-06-26, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men tänk om det genuint inte finns en plan och det är huvudanledningen till varför den inte presenteras trots flera års väntan?

Eller ännu värre, tänk om planens slutmål är just blodbad, att skapa ett inbördeskrig i USA där brödrar och systrar är ämnade att döda varandra just för att Q inte är vänligt menad utan menad för att enbart skapa kaos och ett svagt USA?

Att inte aktivt ställa frågor och att inte aktivt ifrågasätta Q eller ens Trump i det här fallet är raka motsatsen till att vara kritiskt tänkande, det är att acceptera att man skall bli handmatad information

Det är möjligt att Trumps enda möjlighet att känna något är att tvinga sin egen vilja på andra. Men i slutänden så blir detta också bara tomhet. Att tänka att andra lider kan vara den utväg han har att slippa lida själv av sin emotionella tomhet. Och det tror jag bara handlar om honom. Det är ingen av de som finns omkring honom som är inblandade i det. De kan nog inbilla sig att Trump har en plan.

Att en sådan som Trump är president för något land är oerhört tragiskt, att han är det för USA är extremt farligt då hans enda fokus är hans eget mående i ett så kort tidsperspektiv som minuter.

Jag kan tänka mig att Q kan vara någon som tror Trump om bättre, men samtidigt inte förstår hur sociopatisk och narcissistisk Trump är och har ganska grund politisk förståelse.

Och de som följer Q mer i kvadrat av Q.
Citera
2019-06-26, 14:30
Medlem
Citat:
Kungadolf beskriver och försvarar en idealvärld och skäller ut oss övriga till höger och vänster för att vi inte (1)förespråkar hans syn på lösningar på världens alla problem. Han skriver romaner till inlägg vars innehåll spretar likt taggarna på en rädd igelkott, (2)allt för att väcka oss övriga idioter som inte förstår.

(3)Kungadolf framstår för mig som nyvaken. Han har ett gott hjärta och är entusiastisk men saknar förståelse om hur världen fungerar i verkligheten.(4) Vad han inte själv förstår är att en idealvärld är omöjlig att uppnå i praktiken, han förstår inte att det finns andra aspekter att beakta för att göra verklighet av teorier.

(5)Jag har argumenterat för att Q och trumpadministrationen valt nuvarande plan just för att dom är medveten och accepterar skillnaden mellan teori och verklighet. (6)Skulle folket reagera som Kungadolf förespråkar skulle världen idag vara en enda stor krigszon, ett rent helvete. (7)För att undvika ett scenario där det nyvakna folket som Kungadolf(8) tar sin nya kunskap om orättvisor i egna händer och skapar kaos, (9)bedjas vi att lita på planen. Jag gillar inte att det drar ut på tiden och att vi ska lita på en plan vi inte känner till. Men jag är inte dummare än att jag förstår att folkets alternativ på lösning är ett blodbad.
1) Jag har aldrig förespråkat en lösning. Förövrigt så är min lösning att SPRIDA denna information vidare.

2) För att ta upp något som aldrig nånsin tas upp och för att visa hur mycket Q manipulerar dig och andra.

3) Så personen som nämner att order-följare måste ta ansvar, att det är just order-följarna som utför hot, tvång och våld och att dessa bär [b]mer ansvar än order-givarna är den som saknar en god verklighetsbild? Jämfört med dig då t.ex, som tycker att militärer och poliser är goda människor...

Du säger att denna operation från Q är för att ge frihet till människor, och att det korrupta måste förstöras...?
...Jag tar ju upp det som är huvud korrupt.. Militären och poliser osv.

Verkar som att du vill att du själv eller åtminstonde Q operationen ska få bestämma vem som är god och ond... Är Q din gud?

4) Du kan inte veta att den är omöjlig. För att få en så bra bild av detta som möjligt så krävs fantasi. Dom flesta människor verkar inte kunna fantisera utan enbart observera verkligheten och sedan anta att det är så det ligger till.
Förövrigt så förstår jag mycket väl att vi inte kan gå till anarkism i nuet t.ex.
Jag har heller aldrig sagt det.

5) Allt jag sagt och säger om militärer, poliser och politiker är 100% fakta. Det är ingen teori.
Verkligheten fungerar för övrigt med fakta och inte teori.

6) Jag har aldrig förespråkat om något speciellt, utan det jag har försökt förmedlat är 100% fakta.
Du och andra verkar personligen ha väldigt svårt och ta till detta.
Du verkar vilja ignonera fakta och tro på teorier faktiskt, helt tvärtom mot vad du påstår att du gör.

7) Så låt mig klargöra hur du argumenterar nu.
- Du förespråkar för att vissa människor är över andra människor. Av någon efterbliven anledning antar jag, för du har aldrig nämnt varför vissa ska vara mästare och andra slavar.

- Du förespråkar för att vissa då ska ha rätt till våld, rätt till tvång och att slippa ta ansvar. Jag antar detta 100% för du har aldrig givit ett endaste riktigt argument till varför jag har fel.

-Du säger att Q's operation handlar om frihet. Dock så vill du inte definiera frihet alls, du ser ut och prata väl om denna operation och verkligen tror på den men inte kan eller verkar du vilja säga emot att jag har fel och varför jag har fel.

Hur kan det bli frihet om militärer och poliser då för att ta ett exempel(ett bra exempel för övrigt) ska slippa ta ansvar för sina onda handlingar dom gör på människor hela tiden. Dessa order-följare(som HAR mer ansvar än order-givare utan tvekan) är rent definitions mässigt onda.

Men detta verkar du och till och med Q vilja ignonera.... Som sagt, du har aldrig sagt VARFÖR jag har fel utan bara att jag har fel som blir 100% tomt ord och sedan att Q's plan är skit bra...
...Q vill inte ens definiera orden han använder så som frihet t.ex....

7b) Förövrigt så har du samma stil som mainstream science(dom du kallar fake news så fort det passar dig t.ex), du gör antagandet att jag är "nyvaken", sedan skriver du i texten som om det vore fakta, att jag då alltså är "nyvaken".

Detta är exakt samma stil när mainstream vetenskapen eller media etc, ska debunka något dom inte kan debunka med saklig information utan dom är tvungna och karaktärs döda en.

(8) Lustigt att du just använder ordet kaos här, och att ta lagen i egna händer.
Det är just det Deep-state gör nu, och det är just det Regeringar runt om i världen gör.
Det är bara och ta och observera verkligheten som den är(som du verkar vara väldigt duktig på ivf enligt dig själv) och se hur mycket krig, lidande, svält, fattigdom och sjukdomar vi har.

Men att privat personer ska bli fria från tvånget och våldet under sin regering och alltså kunna ta tag i saker själva, det är heeeelt föröööödande tycker Fittahora.
Han förespråkar frihet, säger att Q förespråkar frihet.. Men att folk ska bli fria från tvång och våld under sina egna regeringar... Det är alldeles, alldeles för mycket.... Då blir det kaos....

Ta bara detta exempel; invandrare hotar folket i byn, kastar stenar på dom. Dom säger saker som att dom ska döda dom, sätta eld på dom. Dom knuffar undan mopister, motor cyklister när dom åker förbi. Dom jagar barn, kastar barn i vattnet. Och antagligen fler saker.

https://www.youtube.com/watch?v=WVe8aNSdca0

Men att ta lagen i "egna" händer är alldeles för mycket. Då blir det "blodbad" enligt Fittahora. Att individer inte ens har rätt och försvara sig är INTE FRIHET. Det är inte RÄTTVISA. Verkar som att individer inte kan tänka själva alls av någon anledning.. Ivf om vi frågar Q-troende. Förövrigt är det just mer stat-kontroll Q förespråkar och även Fittahora och andra Q-troende.
Men ni andra som inte är Q-troende, ni borde ju kunna se logiken i det jag pratar om...?

Detta Q förespråkar är inte frihet, och det är just FRIHET jag vill ha...

(9) Att lita blint på en plan är det dummaste jag hört på otroligt lång tid. Det är ju exakt denna blinda tro som har satt oss i denna skiten vi har.
Frihet innebär ansvar och ärlighet.
Citera
2019-06-27, 04:23
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Folkets frihet? Du menar storföretagens frihet?

NK, bra exempel?
Vakna!

Trump Pro-Sionistisk? håller med Arbetarbroder i detta.

Instämmer med detta.
Klientelet är sådant som letar och hittar som visar på att de har rätt.
Allt annat kallas för fake news.

Cambridge Analytica? O ja, till och med jag har hittat den länken, till Trump o CO menar jag.
De andra har jag dock ingen aning om.

Arbetarbroder, det finns en risk att du hamnar i FH's "trolllista"

Fast jag vill säga att jag inte har något mot Qfollowers. Tror inte de är dåliga människor eller sånt, tvärtom folk som är desperata efter få se rättvisa och de är tragiskt att de missbrukas.

(lät inte som du direkt hade något mot dem heller, men ville bara få det sagt)
Citera
2019-06-27, 04:35
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Om Israel kunde byta ut allt Trump gjort för landet mot att IS återställs, vad skulle dom välja?
Kryptisk fråga..
de väljer nog vad Trump gör för dem då, ISIS, som är en Wahhabistisk/Sionistisk proxyarmé med legosoldater slogs på Israels sida i kriget i Syrien.
Om du tittar på Yinon Planen, som jag är övertygad är största enskilda faktorn till de krig vi sett i Mellanöstern efter September 11, 2001 så var målet att rulla tillbaka Syrien.
Nästa: Iran

Citat:
Jag anser att allt Trump gör för Israel görs för illusionen av att USA och trumpadministrationen är Israels allierade. Det trumpadministrationen gjort för Israel är petitesser men resulterar i att dom inte har någonting att kritisera USA för.
Här har du, med all respekt, faktiskt (väldigt) fel Fittahora, jag förstår inte hur du gör den tolkningen?
Trump gör allt de ber honom om.
Jag vet inte hur jag ska tydliggöra det, han är känd som Amerikas mest sionistiska president någonsin. Hans dotter är gift in i triben. Hela hans kampanj hanterades av judar. Netanyahu och Trump har lång historia bakåt.

Citat:
Samtidigt utrotar USA IS, som är Israels terroristorganisation, och beslagtar enorma tillgångar från individer och organisationer med kopplingar till Israel som begått brottslighet (människosmuggling, droghandel mm). Israel vet om detta men kan inte anklaga USA för detta eftersom dom då öppet skulle erkänna att dom är involverade i brottsliga handlingar (terrorism!).
Jag vill nog påstå att ISIS tid var kommen, och framförallt, det var inte USA som besegrade dem utan Iran, Syrien, Hezbollah och Ryssland. Jag vill inte låta dryg men kriget i Syrien har jag haft bra koll på, 75-80% av mina inlägg här på Flashback senaste 2-3 åren måste vara om kriget i Syrien.

Citat:
Det är detta som är 4D-schack.
Jag tror du blir lurad, var försiktig bara.
Nu är de väl kanske inte någon risk att följa Qanon har i Skandinavien då men gillar inte när folk luras, de är en väldigt uppenbar Psyop i mina ögon.

Vad händer i Qvärlden nu?
Jag har ingen koll på det där, är de något om Iran?
Citera
2019-06-27, 04:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Den har troligtvis hjälpt till att väcka tusentals (mer troligt hundratusentals) människor.

Angående Q - The Plan to Save the World av Joe Masepoes (numera StormIsUponUs)

”jou ma se poes” betyder enligt Urban Dictionary
Citat:
Your mother's cunt. A derogatory Afrikaans phrase used throughout South Africa. Can be highly insulting to a stranger, but oddly endearing among friends.
Källa: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=jou%20ma%20se%20poes

En detalj som gör det tydligare vilka som ligger bakom.

Hur tror du (ni) man skulle göra om man skulle införa Martial Laws i Amerika?
Är de orimligt med en Psyop som får stor del av patrioter och sanningssökare att omfamna det som de bra spelarna?
(Givetvis inget konstigt)

Var försiktiga och tänk själva och lita inte blint på deras plan, det är fan ett rimligt råd!
Citera
2019-06-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Fast jag vill säga att jag inte har något mot Qfollowers. Tror inte de är dåliga människor eller sånt, tvärtom folk som är desperata efter få se rättvisa och de är tragiskt att de missbrukas.

(lät inte som du direkt hade något mot dem heller, men ville bara få det sagt)

De flesta är nog ok, dvs inte dåliga människor.
Men det finns också de som jag inte skulle vilja ha nära mina vänner, släkt eller arbetskompisar.

Angående Trump, jag tror att Arbetarbroder är mycket närmare sanningen än FH är.
Q? psyop? vetetusan. För dålig för att vara det, men jag kan ju ha fel.
Senast redigerad av Piii... 2019-06-27 kl. 08:29.
Citera
2019-06-27, 10:52
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Kryptisk fråga..
de väljer nog vad Trump gör för dem då, ISIS, som är en Wahhabistisk/Sionistisk proxyarmé med legosoldater slogs på Israels sida i kriget i Syrien.
Om du tittar på Yinon Planen, som jag är övertygad är största enskilda faktorn till de krig vi sett i Mellanöstern efter September 11, 2001 så var målet att rulla tillbaka Syrien.

Här har du, med all respekt, faktiskt (väldigt) fel Fittahora, jag förstår inte hur du gör den tolkningen?
Jag vet inte hur jag ska tydliggöra det, han är känd som Amerikas mest sionistiska president någonsin. Hans dotter är gift in i triben. Hela hans kampanj hanterades av judar. Netanyahu och Trump har lång historia bakåt.

Jag vill nog påstå att ISIS tid var kommen, och framförallt, det var inte USA som besegrade dem utan Iran, Syrien, Hezbollah och Ryssland. Jag vill inte låta dryg men kriget i Syrien har jag haft bra koll på, 75-80% av mina inlägg här på Flashback senaste 2-3 åren måste vara om kriget i Syrien.

Jag tror du blir lurad, var försiktig bara.
Nu är de väl kanske inte någon risk att följa Qanon har i Skandinavien då men gillar inte när folk luras, de är en väldigt uppenbar Psyop i mina ögon.

Vad händer i Qvärlden nu?
Jag har ingen koll på det där, är de något om Iran?

Jag var också mer åt Q hållet för ett tag sedan men jag har också börjat tvivla väldigt mycket på en Patriotisk revolution från högre ort i USA. Jag tror definitivt det finns patrioter bland de ledande, Trump exemplifierar denna patriot, boomer med en pervers favoritism för Israel. Sen om denna psy-op är CIA/Mossad eller inte låter jag vara osagt men kontentan av den är egentligen inte mycket bättre än om den inte hade hänt, Amerika går mot en total kollaps, likaså Europa och Trump har all makt att börja nämna skuggfigurer och skuggsamhällen men han gör det inte och det är enligt mig inte p.g.a 4D-chess utan helt enkelt att de inte vet om Judefrågan på riktigt.

Inte ens när det är och var alltid uteslutande Judar som arbetar frenetiskt mot honom och han har alla chanser i världen att få folk att börja rikta blickar mot dessa så gör han det inte, således är han bara ännu en President med facit i hand som släppt in mest invandrare i Amerika, mer än Obama själv.

Plus alla icke-gripanden gör att min tro på något annan än en militärkupp skulle kunna rädda Amerika.
Citera
2019-06-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Men det du kallar powermove, var ju bara en regisserat avsnitt i Trumps dokusåpa.

Alla vet att både militären och Trump visste hur många som skulle dö långt tidigare än Trump berättade i det avsnittet. Just för att tittarna, som inte förstår sig på vad en realitysåpa är, skulle tro att han hindrade ett anfall på tre ställen i Iran tio minuter innan strike då han fick veta hur många som skulle dö. Det har inget med verkligheten att göra.

Avsnittet som då sändes handlade om att Trump var en god ledare med power.

Det hade ingenting med verkligheten att göra. Det avsnittet gjordes för att kunna tas avstamp i när avsnittet om att Trump inte kan kan välja att avstå från att trappa upp konflikten, dvs kriget när vi har kommit dit. Då kan du och andra inbillas att Trump inte alls ville ha krig för det här du kallar powermove. För det var därför han gjorde det. För att du ska inbilla dig att han inte vill ha krig.

Trump är så desperat för vinner han inte 2020 blir det handbojor.

Var det även regisserat när Pelosi och Chuck Schumer jublade efter mötet i Vita Huset när dom fick reda på att Trump/militären skulle svara på Iran's drönarattack?
Citera
2019-06-27, 11:20
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Jag var också mer åt Q hållet för ett tag sedan men jag har också börjat tvivla väldigt mycket på en Patriotisk revolution från högre ort i USA. Jag tror definitivt det finns patrioter bland de ledande, Trump exemplifierar denna patriot, boomer med en pervers favoritism för Israel. Sen om denna psy-op är CIA/Mossad eller inte låter jag vara osagt men kontentan av den är egentligen inte mycket bättre än om den inte hade hänt, Amerika går mot en total kollaps, likaså Europa och Trump har all makt att börja nämna skuggfigurer och skuggsamhällen men han gör det inte och det är enligt mig inte p.g.a 4D-chess utan helt enkelt att de inte vet om Judefrågan på riktigt.

Jag tror det är Pentagon Psyop men inte helt säker.
Sättet de kan vara farligt på är hur den används, vad som väntar USA. Militärättegångar och Martial Law och kanske ännu värre där intresse finns att hitta den grupp i samhället som motsätter sig Powers That Shouldn’t Be.
Jag tror de undviker judefrågan av den märkliga sionistiska strömningar som finns inom USA, som du beskriver i ditt inlägg.

Citat:
Inte ens när det är och var alltid uteslutande Judar som arbetar frenetiskt mot honom och han har alla chanser i världen att få folk att börja rikta blickar mot dessa så gör han det inte, således är han bara ännu en President med facit i hand som släppt in mest invandrare i Amerika, mer än Obama själv.

Sanna ord och mycket sorgligt, jag hoppades själv på Trump ett tag där vid hösten 2016.

Citat:
Plus alla icke-gripanden gör att min tro på något annan än en militärkupp skulle kunna rädda Amerika.

Inte där patrioter kommer fängsla ”Deep State” tyvärr. Men de kan vara annat på gång dock ingenting positivt. Har länkat denna innan men vad Matthew North säger här är värt att lyssna på.
https://youtu.be/fwepfQ3Rdyo

Förövrigt respekt att du tog dig ur Q-Fallowers! Sällsynt, de som dragits med vill ogärna ens leka med tanken att de är något annat än den bild de har. Inte alla men många.
Citera
2019-06-27, 11:46
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Kryptisk fråga..
Bakgrunden till min fråga var enkel: Trump stryker Israel medhårs och ger dom saker som i det stora hela är obetydligt, som flytt av en ambassad.

Samtidigt utrotar USA och Ryssland Israels terroristorganisation och hjälper Syrien försvara sig mot Israels attack.

Citat:
USA och Ryssland stoppade effektivt kriget i Syrien tillsammans med Assad. Att USA är med och stoppar ett krig i mellanöstern är ett trendbrott som ej bör ignoreras.

Citat:
Vi får se vad som händer i/med Iran. Att USA inte utnyttjat minsta provokation till att starta ett krig är även det ett trendbrott.

Citat:
"Lyssna inte på vad dom säger; titta på vad dom gör."
Trumpadministrationen är utåt sett israelvänliga samtidigt som dom orsakat Israel enorma motgångar, främst i Syrien och med IS.

Citat:
Jag vill nog påstå att ISIS tid var kommen
IS var starkare än någonsin innan Ryssland och USA la näsan i blöt.

Citat:
En detalj som gör det tydligare vilka som ligger bakom.
StormIsUponUs är en enskild individ utan kopplingar till Q eller trumpadministrationen.

Citat:
Är de orimligt med en Psyop som får stor del av patrioter och sanningssökare att omfamna det som de bra spelarna?
Hur vanligt är det att en psyop ber sina följare att göra efterforskningar och tänka kritiskt? Hur många sådanna kan du nämna?

Citat:
Var försiktiga och tänk själva och lita inte blint på deras plan, det är fan ett rimligt råd!
Om du påstår att jag litar blint på planen har du inte läst mina inlägg. Gör lite efterforskningar först, vilket du påstår dig vara så duktig på.
Citera
2019-06-27, 12:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Såtillvida är det ingen större skillnad. Men Hillary har ju även sagt att en cyberattack mot USA är att jämställas med vilken annan attack som helst...

Kan det vara för att cyberattacker kan slå ut infrastrukturen på samma nivå som en EMP kan göra?

Cyberkrig är i dagsläget en gråzon fram tills världens länder kan enas om vad det skall klassas samt hanteras som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in