Citat:
Ursprungligen postat av
Fittahora
Kungadolf beskriver och försvarar en idealvärld och skäller ut oss övriga till höger och vänster för att vi inte (1)förespråkar hans syn på lösningar på världens alla problem. Han skriver romaner till inlägg vars innehåll spretar likt taggarna på en rädd igelkott, (2)allt för att väcka oss övriga idioter som inte förstår.
(3)Kungadolf framstår för mig som nyvaken. Han har ett gott hjärta och är entusiastisk men saknar förståelse om hur världen fungerar i verkligheten.(4) Vad han inte själv förstår är att en idealvärld är omöjlig att uppnå i praktiken, han förstår inte att det finns andra aspekter att beakta för att göra verklighet av teorier.
(5)Jag har argumenterat för att Q och trumpadministrationen valt nuvarande plan just för att dom är medveten och accepterar skillnaden mellan teori och verklighet. (6)Skulle folket reagera som Kungadolf förespråkar skulle världen idag vara en enda stor krigszon, ett rent helvete. (7)För att undvika ett scenario där det nyvakna folket som Kungadolf(8) tar sin nya kunskap om orättvisor i egna händer och skapar kaos, (9)bedjas vi att lita på planen. Jag gillar inte att det drar ut på tiden och att vi ska lita på en plan vi inte känner till. Men jag är inte dummare än att jag förstår att folkets alternativ på lösning är ett blodbad.
1) Jag har aldrig förespråkat en lösning. Förövrigt så är min lösning att SPRIDA denna information vidare.
2) För att ta upp något som aldrig nånsin tas upp och för att visa hur mycket Q manipulerar dig och andra.
3) Så personen som nämner att order-följare måste ta ansvar, att det är just order-följarna som utför hot, tvång och våld och att dessa bär [b]mer ansvar än order-givarna är den som saknar en god verklighetsbild? Jämfört med dig då t.ex, som tycker att militärer och poliser är goda människor...
Du säger att denna operation från Q är för att ge frihet till människor, och att det korrupta måste förstöras...?
...Jag tar ju upp det som är huvud korrupt.. Militären och poliser osv.
Verkar som att du vill att du själv eller åtminstonde Q operationen ska få bestämma vem som är god och ond... Är Q din gud?
4) Du kan inte veta att den är omöjlig. För att få en så bra bild av detta som möjligt så krävs fantasi. Dom flesta människor verkar inte kunna fantisera utan enbart observera verkligheten och sedan anta att det är så det ligger till.
Förövrigt så förstår jag mycket väl att vi inte kan gå till anarkism i nuet t.ex.
Jag har heller aldrig sagt det.
5) Allt jag sagt och säger om militärer, poliser och politiker är 100% fakta. Det är ingen teori.
Verkligheten fungerar för övrigt med fakta och inte teori.
6) Jag har aldrig förespråkat om något speciellt, utan det jag har försökt förmedlat är 100% fakta.
Du och andra verkar personligen ha väldigt svårt och ta till detta.
Du verkar vilja ignonera fakta och tro på teorier faktiskt, helt tvärtom mot vad du påstår att du gör.
7) Så låt mig klargöra hur du argumenterar nu.
- Du förespråkar för att vissa människor är över andra människor. Av någon efterbliven anledning antar jag, för du har aldrig nämnt varför vissa ska vara mästare och andra slavar.
- Du förespråkar för att vissa då ska ha rätt till våld, rätt till tvång och att slippa ta ansvar. Jag antar detta 100% för du har aldrig givit ett endaste riktigt argument till varför jag har fel.
-Du säger att Q's operation handlar om frihet. Dock så vill du inte definiera frihet alls, du ser ut och prata väl om denna operation och verkligen tror på den men inte kan eller verkar du vilja säga emot att jag har fel och varför jag har fel.
Hur kan det bli frihet om militärer och poliser då för att ta ett exempel(ett bra exempel för övrigt) ska slippa ta ansvar för sina onda handlingar dom gör på människor hela tiden. Dessa order-följare(som HAR mer ansvar än order-givare utan tvekan) är rent definitions mässigt onda.
Men detta verkar du och till och med Q vilja ignonera.... Som sagt, du har aldrig sagt VARFÖR jag har fel utan bara att jag har fel som blir 100% tomt ord och sedan att Q's plan är skit bra...
...Q vill inte ens definiera orden han använder så som frihet t.ex....
7b) Förövrigt så har du samma stil som mainstream science(dom du kallar fake news så fort det passar dig t.ex), du gör antagandet att jag är "nyvaken", sedan skriver du i texten som om det vore fakta, att jag då alltså är "nyvaken".
Detta är exakt samma stil när mainstream vetenskapen eller media etc, ska debunka något dom inte kan debunka med saklig information utan dom är tvungna och karaktärs döda en.
(8) Lustigt att du just använder ordet kaos här, och att ta lagen i egna händer.
Det är just det Deep-state gör nu, och det är just det Regeringar runt om i världen gör.
Det är bara och ta och observera verkligheten som den är(som du verkar vara väldigt duktig på ivf enligt dig själv) och se hur mycket krig, lidande, svält, fattigdom och sjukdomar vi har.
Men att privat personer ska bli fria från tvånget och våldet under sin regering och alltså kunna ta tag i saker själva, det är heeeelt föröööödande tycker Fittahora.
Han förespråkar frihet, säger att Q förespråkar frihet.. Men att folk ska bli fria från tvång och våld under sina egna regeringar... Det är alldeles, alldeles för mycket.... Då blir det kaos....
Ta bara detta exempel; invandrare hotar folket i byn, kastar stenar på dom. Dom säger saker som att dom ska döda dom, sätta eld på dom. Dom knuffar undan mopister, motor cyklister när dom åker förbi. Dom jagar barn, kastar barn i vattnet. Och antagligen fler saker.
https://www.youtube.com/watch?v=WVe8aNSdca0
Men att ta lagen i "egna" händer är alldeles för mycket. Då blir det "blodbad" enligt Fittahora. Att individer inte ens har rätt och försvara sig är INTE FRIHET. Det är inte RÄTTVISA. Verkar som att individer inte kan tänka själva alls av någon anledning.. Ivf om vi frågar Q-troende. Förövrigt är det just mer stat-kontroll Q förespråkar och även Fittahora och andra Q-troende.
Men ni andra som inte är Q-troende, ni borde ju kunna se logiken i det jag pratar om...?
Detta Q förespråkar är inte frihet, och det är just FRIHET jag vill ha...
(9) Att lita blint på en plan är det dummaste jag hört på otroligt lång tid. Det är ju exakt denna blinda tro som har satt oss i denna skiten vi har.
Frihet innebär ansvar och ärlighet.