Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Då antar jag att du inte har läst hennes
GC-logg?
Med det kopiösa GC-andet fanns det
ingen tid för henne att vara hängiven
sina barn.
Tyvärr.
Jag tror att det hade utvecklats till ett
missbruk som hon inte kunde styra.
Och att det gick ut över alla omkring
henne, som alla missbruk gör.
Missbrukare blir fruktansvärt egoistiska.
Allt de bryr sig om är att tillfredsställa
sitt missbruk.
Och det är ingen skuldbeläggning av
henne utan ett försök att förstå hennes
beteende.
Kanske även SD hade blivit ett
missbruk eftersom hon inte klarade av
att bryta med honom.
Det jag fetat:
I den här tråden är det nästan skrattretande hur dogmatiska en stor del av de trådaktiva är.
Det är hart när omöjligt att i denna tråd systematiskt och öppet granska hur LW valde leva sitt liv, för så fort det postas nåt kritiskt gällande hennes mindre goda val, blir vederbörande kallad LW-hatare. Sanslöst!
Om folk i tråden visste hur utredare vid mord ibland väljer att uttrycka sig, tror jag många skulle bli upprörda och stegra sig och hävda att BO efter mordet kränks även av Polisen.
Ingen här i tråden vet hur Örebropolisen pratar om LW, men jag sätter en liten slant på att hon inte ses som en ängel. Fast det vore ju fel förstås. Ett sånt synsätt som att LW under sitt liv varit en 'angelo immaculata' skulle vara förödande för objektiviteten vad gäller utredningen. Det kommer fram smuts om alla människor.Det är inget farligt i sig, men en del här blir närmast hysteriska och jag tror det handlar om en jättebesvärlig osäkerhet hos dessa.
LW måste få granskas!
Både här och i Örebro polishus.
Din avslutande fundering kan jag tänka mig att ansluta mig till. LW kunde, enl uppgifter i tråden, inte låta bli SD.
Hon var kort sagt svag för hans attraktionskraft.
Passar inte den tolkningen återstår en än sämre bild av LW:
Hon valde att utnyttja honom för sina köttsliga lustar.
Nu kan tråden fritt välja synsätt/tolkning, varsågod!