Citat:
Ursprungligen postat av
DisappointedTuna
Det är just det. Detta har varit uppe flera gånger, och har leder inte till något annat än att fylla ut sida efter sida med spekulationer vilka bilmodeller som skulle kunna vara aktuella, ALDRIG till vilka bilar som faktiskt varit inblandade.
Nej, jag tror detta oftast syftar till att just fylla tråden med text för att dränka andra diskussioner.
Jag kan till viss del hålla med om att diskussionen om bilmodell är tröttsam och inte leder någon vart. Samtidigt kan diskussionen vara bra, då jag tänker att kanske är det till slut någon som kommer att tänka på något som kan ge oss en skjuts framåt.
Det är synd att Carina inte tog registreringsnumret, tänk så mycket som hade kunnat vara annorlunda då. Själv tar jag registreringsnummer ofta när jag ser okända bilar stryka omkring eller stå konstigt parkerade. Jag har till och med vid några tillfällen ringt polisen.
Det som är intressant med bilen som Carina ser - och som jag inte kan minnas har diskuterats i tråden - är följande:
Stod bilen där en mycket kort tid eller stod den där länge? En ack så intressant frågeställning. Om bilen hade stått där länge, borde möjligheten ha varit stor att den hade observerats av flera personer som sedan också hade kontaktat polisen, men ingen mer än Carina har ju hört av sig. Platsen som bilen står parkerad på är ju ytterst konstig, mitt på gång- och cykelvägen. Bilen står alltså helt exponerad, inte ett försök att köra åt sidan eller liknande. Vågar man anta att den/de som ställde bilen där, ställde den där i all hast för en ytterst kort stund men hade oturen att ändå få bilen observerad? Var parkeringen av bilen så tillfällig att vi pratar om kanske bara några få minuter? Kan det till och med ha varit så att den/de som hade parkerat bilen där i själva verket snabbt tvingades att gömma sig i buskarna när de hörde att någon kom? Var ett möte ansikte mot ansikte bara några sekunder bort?