Citat:
Ursprungligen postat av
Babianmannen
Visst är det avskräckande hur lite folk bryr sig. Men sanningen är att det enbart är kriminellt, utländskt slödder. Ingen kan relatera till dem och ingen bryr sig således ett skit om dem, jag själv inkluderat. Bra att de dog i vilket fall, 2 mindre.
Fast det är ju flera skjutningar omkring en. Med visst avstånd men ändå. Kändes inte skitnormalt att gå hem och hinna in till sig så att man inte hörde att någon port man precis en stund tidigare passerat, skjutits sönder. Tror allvarligt talat inte att jag så här många år efteråt skulle höja på ögonbrynen eller ens minnas det. Det sker för mycket, man hänger inte ens med som utomstående när rubrikerna ändras. Och en skjutning var utanför där mina syskon med mamma bodde, då blir det inte avlägset. Inte heller att en bil besköts efter att min familj flyttat till en annan plats, på deras parkering. Osv. Sedan så tyckte jag mer förr med empati och sympati inkopplad och upplever inte att det är normalt att sluta bry sig om sina medmänniskor. Och det har nog kriminaliteten orsakat främst. Samhället blir inte bra när dem av oss som har medkänsla rycker på axlarna till slut. Ursprunget saknar betydelse, har aldrig reagerat mer, eller mindre beroende av om det varit invandrare eller svenskar. Tror det skjuts av en del svenskar numera också.
Tror många fler relaterar till människor än vad dem som bor i djupa skogarna kanske gör.