2019-06-26, 12:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Men 2an där, hur mycket värre kunde det bli? LW hade redan berättat och HD hade begärt skilsmässa. FAST det kanske inte är så logiskt och rationellt.....

De skulle resa till USA och försöka hitta
tillbaka till varandra.
Det kanske inte LW uppskattade.
Citera
2019-06-26, 12:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Bra fråga, varför har man inte gått ut med vad SD själv har uppgett angående sina förehavanden under kvällen? En möjlig förklaring skulle väl kunna vara om SD t.ex. har uppgett sig ha varit hemma hela kvällen, och att åklagaren kanske inte har kunnat visa på något som motsäger detta. Eftersom det här i så fall knappast stärker åklagarens case mot SD så väljer man att tillämpa förundersökningssekretess här.
Ja en intressant och bra fråga.

Här skrivs något om det
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Postaren skriver:
"Jag får inte tag i min källa nu och tror tyvärr inte källan vet närmare exakt vilket klockslag iakttagelsen har gjorts.
Men får jag ytterligare uppgifter så postar jag det.
"

Lite tunt känns det, det vill säga om "ytterligare uppgifter" inte tillkommit. Kanske blev det inte bättre än så här, åtminstone har inte jag hittat något vid en snabb sökning.
Citera
2019-06-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad jag kommer fram till är att du är en skribent som den senaste tiden överröst tråden med långa utläggningar om hur du vet både det ena och det andra om de inblandade. Det hjälper ingen. Framför allt hjälper det inte dig själv.

Mina frågor till dig kvarstår obesvarade:

Hur kan du veta att LW aldrig gjorde SD svartsjuk?

Hur kan du veta att SD märkte att hon inte var intresserad av honom?

Hur vet du att SD insåg att LW inte ville ha honom?

Och min fråga kvarstår, var har jag skrivit att hon ALDRIG gjort honom svartsjuk? Mig veterligen har jag ALDRIG påstått det i en enda diskussion med varken dig eller någon annan över huvudtaget.
Men jag förstår att du formulerar dig så, det är bara ett sätt för dig, att tvinga mig, in i dina smutsuga tankar om LW, där ligger väl ditt problem hur du vill att det ska vara.
Tänker inte diskutera LW på ett sådant sätt som du önskar, hur mycket du än försöker

Jag har fått uppgifter jag litar på här i tråden, du kanske skulle söka svar hos andra postare här och inte de som desperat vill smutskasta mordoffret, men då stämmer väl inte din syn på LW överens med din bild över kvinnor över lag, så då får du nog inget att stämma tänker jag
Citera
2019-06-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja en intressant och bra fråga.

Här skrivs något om det

Postaren skriver:
"Jag får inte tag i min källa nu och tror tyvärr inte källan vet närmare exakt vilket klockslag iakttagelsen har gjorts.
Men får jag ytterligare uppgifter så postar jag det.
"

Lite tunt känns det, det vill säga om "ytterligare uppgifter" inte tillkommit. Kanske blev det inte bättre än så här, åtminstone har inte jag hittat något vid en snabb sökning.

Inlägg från 16/9-18: Moralensväktare uppger att SD
inte varit hemma hela kvällen samt att han lämnat olika
uppgifter i förhör.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-06-26, 13:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Men 2an där, hur mycket värre kunde det bli? LW hade redan berättat och HD hade begärt skilsmässa. FAST det kanske inte är så logiskt och rationellt.....

Jag menar i tid innan skilsmässan.
Citera
2019-06-26, 13:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Det massiva motståndet i tråden
mot att försöka hitta motivet till
mordet i BOs liv får mig att tänka
att någon är livrädd för vad vi ska
hitta.
Om LW mördades för att GM ville
dölja något till varje pris så vill hen
inte att vi ska hitta det.
Citera
2019-06-26, 13:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Och min fråga kvarstår, var har jag skrivit att hon ALDRIG gjort honom svartsjuk? Mig veterligen har jag ALDRIG påstått det i en enda diskussion med varken dig eller någon annan över huvudtaget.
Men jag förstår att du formulerar dig så, det är bara ett sätt för dig, att tvinga mig, in i dina smutsuga tankar om LW, där ligger väl ditt problem hur du vill att det ska vara.
Tänker inte diskutera LW på ett sådant sätt som du önskar, hur mycket du än försöker

Jag har fått uppgifter jag litar på här i tråden, du kanske skulle söka svar hos andra postare här och inte de som desperat vill smutskasta mordoffret, men då stämmer väl inte din syn på LW överens med din bild över kvinnor över lag, så då får du nog inget att stämma tänker jag

Vad menar du med att LW inte gjort SD svartsjuk då? Om du menar att hon inte gjort det, så har hon ju aldrig gjort det. Hur ska du ha det?

Det är tydligt att du vimsat bort dig i diskussionen. Förmodligen eftersom du från början la dig i en diskussion som inte du var inblandad i. Jag har inte påstått att LW gjort SD svartsjuk. Varken medvetet, eller omedvetet. Vad du fått det ifrån, vet jag ärligt talat inte. Mitt råd till dig är att du stannar upp en stund, ta ett djupt andetag, och läser de senaste sidorna i den här tråden igen. Något mer noggrant än du kanske gjorde första gången.
Citera
2019-06-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
hitta.

Inte alls omöjligt att det är så. Tänker du att LW hotade att
avslöja något som hade inneburit katastrofala följder för
GM, och att h*n då var tvungen att tysta henne för alltid,
så att det inte skulle komma ut?
Citera
2019-06-26, 13:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inte alls omöjligt att det är så. Tänker du att LW hotade att
avslöja något som hade inneburit katastrofala följder för
GM, och att h*n då var tvungen att tysta henne för alltid,
så att det inte skulle komma ut?

Ja.
Eller att hon postat något som hen
försökte tvinga henne att ta bort.
Och när hon vägrade så mördades hon.
GM kanske trodde att hen skulle kunna
ta bort det själv men har kanske inte
lyckats.
Citera
2019-06-26, 14:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg från 16/9-18: Moralensväktare uppger att SD
inte varit hemma hela kvällen samt att han lämnat olika
uppgifter i förhör.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-hittad död (2018-05-19)
Intressant länk det där, via den hittade jag det här inlägget

MV menar alltså att SD hittat på de där "tonårstjejerna"
"Därav min tro att SD lämnat uppgifter om dessa två tonårstjejer för att skapa sig ett alibi. "
men uppgifterna verkar i själva verket komma från dalaan?

Tillägg: Det verkar vara som EGT skrev, det vill säga att "tjejuppgifterna" kommer från eller bekräftas av dalaan
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-06-26 kl. 15:02. Anledning: Korrigerat urlar + stavning
Citera
2019-06-26, 14:18
Medlem
Citat:
hitta.
Jag tror mest att det handlar om att flera vänder sig mot victim blaming. Fokus hamnar på skräp som BO gjort istället för på att det GM gjorde är oförsvarligt oavsett vad BO gjort (försåvitt GM inte handlat i nödvärn, och i så fall borde hen ha uppgett det snart efter mordet/dråpet).
Det har funnits en konspirationsteori i tråden om att LW varit en pedofilhärva inom polisen på spåren (kanske via jobbet) men ... det är inte precis där fokus på blamingen legat.
Det som stört mig är att det funnits folk i tråden som vill framställa BO som om hon haft väldigt många sexuella relationer, samtidigt som de som känt henne betvivlar det. Och BO själv kan inte försvara sig. Det är nog inte där lösningen ligger tror jag. Förstår du hur jag menar? Den som gjort fel är GM och då är det hos GM vi bör leta fel och inte hos BO.
Citera
2019-06-26, 14:36
Medlem
Citat:
hitta.

Det beror väl på vilket sätt man skriver om offret.
Hade du varit saklig och kommit medfakta så är det en sak, men som du nu skriver om offtet är det bara spekulationer. Det är så trådsanningar skapas.
Hur man kan beskriva hur hennes personlighet var genom att läsa hennes instagram, GC är för mig en gåta.

Jag upplever henne som lite av en pojkflicka, otroligt glad och positiv, älskade sport och var hängiven sina barn.

Så olika man kan se på saker och ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in