2019-06-26, 11:50
Medlem
Link til VG Direkte. VG-TV har gjort en oppsummering før pressebriefen.

https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-akershus/?utm_source=vgfront&utm_content=row-2

Sannsynligvis samme link som vil streame direkte fra politiets oppdatering.

Legger merke til at VG ikke har publisert noe om sølvgrå SUV, og heller ingen skrevne artikler om situasjonen før oppdateringen.

Det aner meg at VG har gjort klar, enten en eller flere alternative artikler, som blir publisert etter pressebriefen. At VGs journalister enten vet hva som vil komme fra politiet, eller har ganske sikre antakelser på hva som vil komme.

Kun minutter igjen til pressekonferansen skal starte.
Senast redigerad av kornblomst 2019-06-26 kl. 11:52. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-06-26, 11:54
Medlem
Jeg håper det er noe annet enn «den vanlige» oppdateringen, men jeg tror jeg blir skuffa.

Hadde det vært en siktelse mot noen i familien etter så lang tid hadde jeg virkelig blitt overrasket.
Citera
2019-06-26, 12:07
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
De tror at det er drap, og at kidnappingen er et skjul.

Omtrent hva vi har kommet til her.
Citera
2019-06-26, 12:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
De tror at det er drap, og at kidnappingen er et skjul.

Omtrent hva vi har kommet til her.

Säg att det är en familjemedlem som försökt dölja mord med hjälp av kidnappningsstoryn - dels skulle
jag varit asfrustrerad som polis att behövt ha jobbat mot fel håll så länge, dels undrar jag om det blir
extra straff för denna gigantiska lögn.
Citera
2019-06-26, 12:14
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Säg att det är en familjemedlem som försökt dölja mord med hjälp av kidnappningsstoryn - dels skulle
jag varit asfrustrerad som polis att behövt ha jobbat mot fel håll så länge, dels undrar jag om det blir
extra straff för denna gigantiska lögn.
Ja, hvem ellers skulle det være?
Ektemannens sjalu elskerinne liksom?
Citera
2019-06-26, 12:19
Medlem
Bare jeg som synes det er rart at de sier at de fortsatt ikke kan utelukke bortføring med økonomisk motiv?

Det høres ikke ut som de er i nærheten av en siktelse når de kommer med en sånn uttalelse.

De kan jo ikke ha ektemannen i kikkerten (eller allerede siktet) når de sier at den gamle teorien ikke er utelukket helt. De to tingene utelukker vel hverandre?
Citera
2019-06-26, 12:25
Medlem
Monsens avatar
Drap fordekt som bortføring ... Hm ... hvem andre enn vår MGM kan ha motiv? Innsirkling ...
Citera
2019-06-26, 12:47
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Knappt följt med i detta fall, Bara läst lite i media & här i tråden i bland, Min magkänsla från första början är ju att Hon blivit mördad av någon hon känner & troligtvis någon i familjen. Ni har säkert redan gått igenom det & polisen verkar ju inte tro det öht.
Citera
2019-06-26, 12:51
Medlem
Gubben har hittat en ung puma och tanten är i vägen för den romansen..
Case close.
Citera
2019-06-26, 13:04
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Gubben har hittat en ung puma och tanten är i vägen för den romansen..
Case close.
Presis så enkelt kan det være.
Citera
2019-06-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Presis så enkelt kan det være.

Jeg tror det isåfall er omvendt. AE eide intet. Hun har med sin minstepensjon for første gang i sitt liv blitt økonomisk uavhengig. Hun virket siste året å ha blitt mer sosial, fått seg en valp. Ble fjernet fra sitt verv i styret i høst. Jeg tror muligens hun ville ut, etter et langt og kontrollerende ekteskap.
Citera
2019-06-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My2019
Bare jeg som synes det er rart at de sier at de fortsatt ikke kan utelukke bortføring med økonomisk motiv?

Det høres ikke ut som de er i nærheten av en siktelse når de kommer med en sånn uttalelse.

De kan jo ikke ha ektemannen i kikkerten (eller allerede siktet) når de sier at den gamle teorien ikke er utelukket helt. De to tingene utelukker vel hverandre?

Drapssaker uten lik er vanskelige. Og politiet har ikke 100% sikre beviser på at ektemannen har drept Anne Elisabeth Hagen.

Dagens nyheter vil forsterke presset mot TH. Jeg tror politiet stresser han for å få han til å fortelle hvor han har gjort av henne.

Jeg håper politiet lykkes i å presse frem en full tilståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in