2019-06-26, 11:42
Medlem
tuggishs avatar
Jag valde att lägga tråden under klassisk stil då fenomenet grundar sig i en mix mellan klassiskt och modernt. Ni kan flytta den om ni vill.

Överallt vart man än vänder sig i Stockholm ser man folk klädda i kostym + sneakers. Jag var själv en motståndare till att klä sig i annat än läderskor till kostym då jag tyckte det såg clown-aktigt ut med sneakers. Men har nu ändrat mig,

Dock är det en snårig skog. Alla sneakers passar inte till kostym och alla kostymer passar inte till sneakers. Kostymen bör vara ganska så slim-fit för att det ska fungera. Skorna bör vara läder endast. Inget tyg eller liknande.

Vad anser ni?

Exempel: https://www.google.com/search?q=kostym+och+sneakers&rlz=1C1GCEU_svSE821SE 821&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiSuqi_7Ib jAhWKtYsKHRGDCvIQ_AUIECgB&biw=1920&bih=920&safe=ac tive&ssui=on#imgrc=bo7gTo-WMcExlM:
Citera
2019-06-26, 11:54
Medlem
tokens avatar
Sneakers är jag lite emot. Kanske inte har vant mig ännu.

Däremot kan jag tänka mig vita tygskor. Inte Converse, men liknande från ett mer kvalitativt märke, t.ex. Sneaky Steve
Citera
2019-06-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Jag valde att lägga tråden under klassisk stil då fenomenet grundar sig i en mix mellan klassiskt och modernt. Ni kan flytta den om ni vill.

Överallt vart man än vänder sig i Stockholm ser man folk klädda i kostym + sneakers. Jag var själv en motståndare till att klä sig i annat än läderskor till kostym då jag tyckte det såg clown-aktigt ut med sneakers. Men har nu ändrat mig,

Dock är det en snårig skog. Alla sneakers passar inte till kostym och alla kostymer passar inte till sneakers. Kostymen bör vara ganska så slim-fit för att det ska fungera. Skorna bör vara läder endast. Inget tyg eller liknande.

Vad anser ni?

Exempel: https://www.google.com/search?q=kostym+och+sneakers&rlz=1C1GCEU_svSE821SE 821&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiSuqi_7Ib jAhWKtYsKHRGDCvIQ_AUIECgB&biw=1920&bih=920&safe=ac tive&ssui=on#imgrc=bo7gTo-WMcExlM:

Finns mer eleganta sneakers som är mer inkognito. Boss har en hel del.
Citera
2019-06-26, 11:57
Medlem
Emot!
Senast redigerad av Tomten-abdullah 2019-06-26 kl. 12:02.
Citera
2019-06-26, 11:57
Medlem
Fungerar väl till en ledigare kostym. Men varför dra ner på helheten genom att bära sneakers? Skorna gör mannen, känns bara onödigt att kasta iväg extra stilpoäng på det sättet i min mening.
Citera
2019-06-26, 12:01
Medlem
RazorKevlars avatar
Barfota, som alla andra töntar och hjon, har du hårknut också?
Citera
2019-06-26, 12:01
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Vad anser ni?
Det är inte någon snårig skog.

Det ser fortfarande clown-aktigt ut och kommer alltid att göra det.

Men, vissa uppskattar ju clowner och tölpaktigt beteende. Så kör i vind för allt vad tygen håller.

Glöm inte att matcha din röda lösnäsa till näsduken i bröstfickan eller med någon kulör på slipsen och ha inte så mycket smink i ansiktet att det blir vulgärt.
Citera
2019-06-26, 12:07
Medlem
Bubba00s avatar
Trams! Vid mörk kostym gäller svarta skor. Till ljus kostym fungerar bruna kostymskor.

Och kom ihåg, aldrig brunt om det är kväll. Är du bjuden till en fin middag är det alltså svarta kostymskor som gäller om du inte vill se ut som någon som någon som är på väg till melodifestivalen.
Citera
2019-06-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Barfota, som alla andra töntar och hjon, har du hårknut också?

Kanske en vit skrynklig linnesvid -80 tal från H&M som komplement?
Citera
2019-06-26, 12:10
Medlem
Pershagen76s avatar
Det är inte helt ovanligt att folk tar sneakers till och från jobbet men på jobbet byter om till "kostymskor".
Citera
2019-06-26, 12:10
Medlem
Ja om man vill påminna om Triple & Touch så ska man såklart ha sneakers och kostym. Vilken fantastisk stil.
Citera
2019-06-26, 12:11
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Njaeeee!
Sneakers till kavaj är okej.
Till kostym har jag svarta eller bruna läderskor.
Jag har ännu inte köpt konceptet sneakers och kostym.
Mitt svar idag är nej men fan vet vad som händer i framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in