2019-06-25, 23:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag känner mig besvärad av att åka kollektivt. Jag tycker staten ska erbjuda en Maybach med chaufför.

När jag pissar och bajsar får jag stå för mitt papper själv.
Faktum är att detta påminner lite om hur feminister är upprörda över att kön till herrtoan är så mycket kortare.

De får väl klaga till gud om de är troende, i annat fall får de gilla läget eller kissa snabbare.
Citera
2019-06-25, 23:58
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De får väl klaga till gud om de är troende, i annat fall får de gilla läget eller kissa snabbare.
Jag tror att tiden vid spegeln också skiljer en del.
En man går till rännan pissar och går ut. Kanske med en snabb avspolning av händerna.
Citera
2019-06-26, 00:03
Medlem
Couplets avatar
Det kan det vara! Har sett att flera företag som säljer menskoppar har "2 för 1-erbjudanden". Be en kompis köpa och ge dig den ena. Poff, gratis typ resten av livet!

En kvinna blöder ca sex år av sitt liv och kostnaderna blir högst för den med störst problem, till exempel endometrios. Där får man räkna in värktabletter, läkarbesök, inkomstbortfall för sjukdagar osv, utöver själva mensskyddskostnaden.
Citera
2019-06-26, 04:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Det kan det vara! Har sett att flera företag som säljer menskoppar har "2 för 1-erbjudanden". Be en kompis köpa och ge dig den ena. Poff, gratis typ resten av livet!

En kvinna blöder ca sex år av sitt liv och kostnaderna blir högst för den med störst problem, till exempel endometrios. Där får man räkna in värktabletter, läkarbesök, inkomstbortfall för sjukdagar osv, utöver själva mensskyddskostnaden.

Tjoller!

Jag lever med 'kravet' att offra mig för kvinnor och barn. Självskrivet. En blödning nu och då är en billig väg ut.

Tjoller!
Citera
2019-06-26, 10:18
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Tjoller!

Jag lever med 'kravet' att offra mig för kvinnor och barn. Självskrivet. En blödning nu och då är en billig väg ut.

Tjoller!
Tja, för den med problematisk menstruation är det inte direkt tjoller.
Citera
2019-06-26, 10:26
Avslutad
Citat:
Tja, för den med problematisk menstruation är det inte direkt tjoller.

Jämför med att vara tillgänglig att offra livet. Jag har brutit både lårben och arm rakt av.. Skottskadad. Småpotatis. Vi män borde äras för den roll vi förväntas ta.. Menssmärta någon dag eller tre är en walk in the park..
Citera
2019-06-26, 10:31
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Jämför med att vara tillgänglig att offra livet. Jag har brutit både lårben och arm rakt av.. Skottskadad. Småpotatis. Vi män borde äras för den roll vi förväntas ta.. Menssmärta någon dag eller tre är en walk in the park..
Jag gissar att du antingen försöker provocera eller att du helt enkelt är skamligt okunnig om mensrelaterade problem. Det råder för övrigt inga som helst motsatsförhållanden mellan att du får din ära och menstruerande får det lite lättare.
Citera
2019-06-26, 10:35
Medlem
Vi har gratis BB, mödravård etc.
Så jag kan nog tycka att preventivmedel samt mensskydd kanske också skulle vara en gemensam avgift. Iom att reproduktion gäller så gott som alla.
Citera
2019-06-26, 10:35
Avslutad
Citat:
Jag gissar att du antingen försöker provocera eller att du helt enkelt är skamligt okunnig om mensrelaterade problem. Det råder för övrigt inga som helst motsatsförhållanden mellan att du får din ära och menstruerande får det lite lättare.

Du kan gissa hur mycket du vill.. Finns inget skamligt ben i min kropp. Försöka göra mynt av lite magont faller inte väl hos den här farbrorn..
Citera
2019-08-10, 02:49
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Män skall givetvis ha rabatt på mat då män kräver mer energi.

Män har ca 20% högre energibehov och mat är dyrt... det är många sköna hundralappar varje månad.

Vilket för övrigt leder till en högre bajsproduktion som även det bör tas med i algoritmen.

Men det har liksom inte med mensskydd att göra, inser du inte det själv? Jag tror att de flesta normala familjer har en "matbudget" och i den ingår kvinnans mensskydd när de handlar på Ica Maxi. Stör du dig så förbannat på det så kanske du kan överväga att bli homosexuell/leva i ensamhet. Snåljåp.

Edit: just det ja, som kvinna ger man (jag) gärna den större biten till killen eftersom han är större. Ska jag dra av det från den gemensamma hushållskassan då? Nä, jag är ingen snåljåp! : )
Senast redigerad av FannyFruxo 2019-08-10 kl. 02:52.
Citera
2019-08-10, 03:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Men det har liksom inte med mensskydd att göra, inser du inte det själv? Jag tror att de flesta normala familjer har en "matbudget" och i den ingår kvinnans mensskydd när de handlar på Ica Maxi. Stör du dig så förbannat på det så kanske du kan överväga att bli homosexuell/leva i ensamhet. Snåljåp.

Edit: just det ja, som kvinna ger man (jag) gärna den större biten till killen eftersom han är större. Ska jag dra av det från den gemensamma hushållskassan då? Nä, jag är ingen snåljåp! : )

Aha, klassikern. Antingen håller du med och betalar för mig och min behov eller så är du en looooooooooooser.

Vad sägs om detta; jag slantar för mina rakhyvlar och du för dina menskydd? När månaden är slut så räknar vi ut differensen och fördelar efter detta..
Citera
2019-08-10, 03:31
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Aha, klassikern. Antingen håller du med och betalar för mig och min behov eller så är du en looooooooooooser.

Vad sägs om detta; jag slantar för mina rakhyvlar och du för dina menskydd? När månaden är slut så räknar vi ut differensen och fördelar efter detta..

Varför inte ta in dina rakhyvlar i månadens budget? Jag är på! En välvårdad man är en trivsam man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in