Citat:
Ursprungligen postat av
vinterfjord
Hans Holmer var en av de skickligaste byråkraterna som Sverige har haft någonsin alla kategorier. Men skadan han gjort mot rättssäkerhet och demokrati påminner snarare om en lokal variant av Lavretij Beria. Att ha åkt runt Sveavägen fram och tillbaka före under tiden och efter mordet på en nära vän med Ebbe Carlsson hållandes i handen slår allt annat som andra har gjort med marginal och därför ger jag honom en välförtjänt (10)a. Men dum var han inte.
Varför tror du Hans Ölfvebro ville ha en miljon för att ställa upp i "veckans brott"? Svar: Han vet hur mycket Hans Holmér fick betalt under bordet för att sabotera PU i media och i polishuset och de låg dessutom i krig med varandra efter 86. Leta reda på Tommy Lindström klippet med Lars Borgnäs och lyssna flera gånger så kanske du hör du att han vet vem som låg bakom/utförde mordet och att han rangordnar och indirekt betygsätter olika villospår men i bakvänd sannolikhet mot den verkliga händelsen. Många har bakom kulisserna arbetat/arbetar (och försörjt/försörjer sig på) att motverka en lösning. De är inte del i lösningen utan en del av problemet. Lyssna också på hur Christer Petterson tycks veta att LP ljuger medvetet. I backspegeln kan vi dock se att hon ligger i krig med syndabocksprogrammet och själv nullifierar åtalet mot CP genom att vara ett icke trovärdigt vittne. CP anar alltsammans då han inte begått MOP och heller inte var dum, men han litade inte på att LP hade tillräcklig makt för att avstyra en fällande dom. Att direkt och öppet agera mot åtalet och utredningen hade satt hennes eget liv och trygghet på spel.
Hans Ölvebro är en alkoholist utan insikter, miljonen är skämtlynne/dålig verklighetsuppfattning.
Hans Holmer, tja ingen har bevisat att han var på Sveavägen, det är en myt. Han målade in sig i ett hörn och var pragmatiker när han försökte belasta PKK. Två flugor i en smäll.
Dum var han då han tog på sig ansvaret och fördelade fel resurser. Han visste inte vad ett spaningsmord var. Karln var en inkompetent tyckare och kompetent karriärist, precis som Jörgen Almblad.
Börje Wingren, också inkompetent, liksom Kaj Hahne.
Jag är kanske inte vassaste kniven i lådan heller, men jag har fått en mycket stark övertygelse av vad som ligger bakom mordet. Uppslaget finns nämnt i tråden på ett fåtal ställen.
Jag håller lite glänta för IB/Stay behind, CA, SE, men på hela taget lutar jag åt en annan lösning.