2019-06-24, 16:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Där sätter du ett finger på en mycket obehaglig frågeställning: vi har fått veta att LW utsattes för ett kraftigt yttre våld (minns ej exakt) och att FP även är BP men har det även verkligen framgått vid vilken tidpunkt (mer precist) man bedömer att LW avled?
Kanske kan man inte säkert avgöra det?
Så om (säger om) man inte kan utesluta att det handlade om ett utdraget dödsförlopp så kan det kanske vara anledningen till att åkl/polis gick ut med uppgiften och betonade att hon utsatts för kraftigt våld: för att man då alltså skall förledas att tro att hon även måste ha avlidit snabbt.
Och detta då i syfte att undkomma (mer) kritik för att det dröjde 5 dgr att hitta henne.

Om man vänder på det: om det framkommit att hon troligen levt så pass länge att man hade kunnat rädda hennes liv vid ett snabbt återfinnande så tror iaf jag att den uppgiften skulle vara den som de höll hårdast inne med.

Och vid en ev rättegång så skulle det komma fram.

Då skulle de inte kunna mörka det.
Citera
2019-06-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och vid en ev rättegång så skulle det komma fram.

Då skulle de inte kunna mörka det.

Javisst, självklart. Men menade alltså att de nog inte 'i onödan' skulle gå ut med det.
Citera
2019-06-24, 16:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Javisst, självklart. Men menade alltså att de nog inte 'i onödan' skulle gå ut med det.

Nej, det skulle de säkert inte göra.

Men i så fall kan man ju undra vad som vore
viktigast; att få någon fälld eller att skydda sig
själva?
Citera
2019-06-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har svårt att se att LW hade ett så stort behov av att hålla det hemligt vid den perioden. Hon gjorde ju ändå en anmälan och ville "sätta dit honom".

Isåfall ligger det nog närmast till hands att SD övertalade henne att delge en falsk historia till utredarna. Frågan är bara: Är det rimligt att tro att LW berättade för SD om att hon anmält honom för bilincidenten?

Ja det är rimligt, hon verkade ju vilja ta tillbaka anmälan och är ju troligt att de tjafsade vidare ganska så snart.

För vad menade hon egentligen med orden att det annars skulle bli värre? Det brukar i regel räcka med hot om att anmäla, en förnuftig person får då en tankeställare och idiotin upphör. Och vid en polisanmälan har man ju verkligen satt ner foten och brukar verkligen ha god effekt om de inte först hotats med anmälan. Men är det en störd person så hjälper ingenting, de påverkar och styr sina offer, dvs planerar enbart för sin egen vinning i allt som händer. Makt och kontrollbehov
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-06-24 kl. 16:50. Anledning: glömde ord
Citera
2019-06-24, 17:00
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja det är rimligt, hon verkade ju vilja ta tillbaka anmälan och är ju troligt att de tjafsade vidare ganska så snart.

För vad menade hon egentligen med orden att det annars skulle bli värre? Det brukar i regel räcka med hot om att anmäla, en förnuftig person får då en tankeställare och idiotin upphör. Och vid en polisanmälan har man ju verkligen satt ner foten och brukar verkligen ha god effekt om de inte först hotats med anmälan. Men är det en störd person så hjälper ingenting, de påverkar och styr sina offer, dvs planerar enbart för sin egen vinning i allt som händer. Makt och kontrollbehov
Antingen har vi hittat en ny psykolog eller så svamlar du.
Citera
2019-06-24, 17:11
Medlem
Citat:

Men i så fall kan man ju undra vad som vore
viktigast; att få någon fälld eller att skydda sig
själva?

Det viktigaste måste ju ändå vara att få någon, och rätt, person fälld. Får man ju verkligen hoppas.
Citera
2019-06-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Antingen har vi hittat en ny psykolog eller så svamlar du.

Jasså säger du det, vad anser du att jag svamlar om?
Citera
2019-06-24, 17:48
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jasså säger du det, vad anser du att jag svamlar om?
Din gedigna erfarenhet.
Citera
2019-06-24, 17:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Sarkastisk och ironisk, gissar jag.
Polisen och åklagaren är ju de som bekant utreder det här.
Det är så vitt jag vet de enda rättskipande organen i vårt samhälle.
Sen att hobbydetektiver här är av annan uppfattning är knappast något nytt.
Men för att tydliggöra: Stef*n D*vidsson är skäligen misstänkt för mordet på Len* W*sström,
enligt utredande polis och åklagare.

*=a, e.

Så sant som det är sagt. Tänk att det ska behöva upprepas om och om igen månad efter månad?

Har nästan lust att ha det som signatur här.

---"Men för att tydliggöra: Stef*n D*vidsson är skäligen misstänkt för mordet på Len* W*sström,
*=a, e." Glendale, 2019-06-24---
Citera
2019-06-24, 18:21
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Så sant som det är sagt. Tänk att det ska behöva upprepas om och om igen månad efter månad?

Har nästan lust att ha det som signatur här.

---"Men för att tydliggöra: Stef*n D*vidsson är skäligen misstänkt för mordet på Len* W*sström,
.. . men inte dömd i domstol väl?

Möjligen här ...
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-06-24 kl. 18:31.
Citera
2019-06-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Din gedigna erfarenhet.

Hur ska du ha det? Svammel el gedigna erfarenhet?
Citera
2019-06-24, 18:47
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ja, det är obegripligt.

Som jag förstått det så var LW
ganska ny i det gänget?
Jag kan tänka mig att de som inte
kände henne kan ha blivit något
irriterade på att hon direkt skulle in
och styra och ställa och att alla skulle
anpassa sig efter henne.
Att de fick ändra
avresedag för hennes skull och sedan
så kanske de trodde att hon dissade
dem när hon inte hörde av sig och
inte var hemma.

Men att Beholder och Rymden, som
kände henne, åkte till Norge istället
för att stanna hemma och leta säger
väl en hel del om dem och deras
prioriteringar.

Undrar hur hennes ”vänner” skulle
ha känt sig om det visat sig att hon
varit svårt skadad och dog för att
ingen hittade henne i tid?

Här spekulerar vi så att det står härliga till, kan jag se! Har du någon som helst källa på det du påstår? Du bara letar efter nya anledningar att kränka mordoffret. Om och om igen mördas denna stackars kvinna av anonyma alias på Flashback. Så sorgligt att läsa.

Men du tillför inget längre, helt klart. Vilket jag tyckte du gjorde i början, faktiskt.

Dessutom är det kanske inte otroligt att polisen och andra sa åt dem att fortsätta sin resa och uppföra sig så normalt som möjligt?

Extrasignatur för denna tråd:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in