2019-06-24, 13:12
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Läste någonstans att du upplevt JH som förändrad en tid innan mordet, och undrar om det kan berott på att LW eventuellt kanske kan berättat något för honom om hur SD kan betett sig mot henne?
Och hur tänker då du EGT, om detta mycket känslosamma som beholderX skrivit, när han en tid efter mordet var i Örebro?
Känns det fortfarande lika rimligt för dig att misstänka JH BeholderX när du läst det här?

Efter Almarna GC6NG7Z

I en dröm någonstans där bortom regnbågens slut hade jag aldrig behövt göra denna resa. Inte på det här sättet. Under dessa förutsättningar. Den näst tyngsta jag någonsin gjort efter en tur till Norge. Det var mer än regnet som gjorde marken blöt denna dag i Örebro. Men det var också välbehövligt att hälsa på dig Lena, Softis, Pannkaksuppviglare. Din plats känns ännu inte som en hemvist. Som att du vilar där i frid. Det är svårt att acceptera. Nej det fanns ingen anledning alls att fira Första advent denna dag.

På morgonen tog jag mitt pick och pack och lämnade Stockholm. Väl förberedd på en hel dag ute i terrängen med ett väldigt medvetet urval utav cacher som skulle besökas. Först blev det dock en tur till en kyrkogård. Repade mod och satte sedan tänderna i alla de underfundiga påhitt Softis hade kokat ihop här i sina hemtrakter. Det kändes som att lära känna dig lite mera för varje gömma som hittades och loggades. Jag valde medvetet att åka själv såklart och det kommer finnas många cacher kvar utav dina som jag inte hinner eller kan logga idag men jag hoppas att få återvända.

Jag började med dina multisar inne i stan. De bet ifrån rätt bra måste jag säga. Hockey-multin löste jag till slut men kunde inte gå i mål då jag inte var tillräckligt väl förberedd utrustningsmässigt. Fick dock kontakt med mbis som hade det goda hjärtat att komma till min undsättning precis innan jag skulle vända hemåt. Den andra multin där man fick besöka diverse konstverk gick klart mycket bättre. Jag räknade nog fel på en punkt men det vållade inga större bekymmer. Den kändes väldigt mycket dig på något sätt.

Sedan var det dags för att besöka ditt berg Lena.

Hade fått för mig att jag kanske skulle hinna gå båda dina slingor där ute i skogen. Men den första tog sin tid och tiden springer iväg fort. Självklart handlade de inte om en enkel trail efter en simpel promenadstig heller. Terrängen kändes lite som när vi var i Flempan och härjade runt på gemensam tur. När jag kom till andra platsen där man uppmanades att meditera/utöva yoga och det fanns en del visdomsord.. ja då... blev det till att stappla fram ett tag. Jag hade lite jobbigt att hitta några utav gömmorna men de löste sig alla efterhand. Hade jag läst på lite bättre på förhand så hade jag tagit med mig ombyte och lite uppfixning till två utav dem. Jag kollade bara svepande över cacherna om det var någon som hade en flaggad "behöver underhåll" över sig. Tog mig till finalen och då var det mörkt och helt tyst ute med fukt i luften. Himmelen hängde svart och hela jorden tycktes gråta. Dags att ta mössan i hand och vända hemåt.

Tack för att jag fick komma och hälsa på dig lite. En dag kommer du få upprättelse. Jag kommer tillbaka.

Som jag minns det, så har EGT upplevt SD som förändrad - inte JH.
Citera
2019-06-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Som jag minns det, så har EGT upplevt SD som förändrad - inte JH.

Jasså har jag blandat ihop något menar du?
8/7 skrev EGT att det var något med BeholderX som inte stämt sen länge.
Får se vad EGT tänker om vad JH skrivit alla fall, det är ändå det mest intressanta här just nu, för tillfället
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-06-24 kl. 13:55.
Citera
2019-06-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
JG:s sambo LI är inte polis, utan jobbar på skola för hörselskadade:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Vet ej om det nämnts att JG har nära vänner inom polisen,
däremot har det väl nämnts att SD känner någon i polishuset
i Örebro.

Kriminaltekniker T*ny M*rk är tydligen både geocachare och
dykare, så genom dessa sporter verkar SD och TM blivit
bekanta.

(Skribenterna @EnGodTanke samt @Rosamund har sagt sig ha
kontakter inom polisen Örebro.)

Tror inte det soelar någon roll. TM är ju ingen aspirant och van vid att avläsa GMs, kan ju till och med vara en fördel om
han vet vem SD är sen tidigare
Citera
2019-06-24, 14:26
Medlem
Citat:
Tror inte det soelar någon roll. TM är ju ingen aspirant och van vid att avläsa GMs, kan ju till och med vara en fördel om

Vad är det som du tror inte spelar någon roll? Att SD
känner en kriminaltekniker?

Måste erkänna att jag har allt som oftast svårigheter att
hänga med i dina påståenden/ funderingar/ tankebanor.
Ingen kritik mot dig, endast ett konstaterande från min
sida.

(Men kanske min tankeverksamhet inte är så alert numera.)

Mitt svar var ställt till @SloppySeconds som undrade om JG:s
sambo är polis.
Citera
2019-06-24, 14:40
Medlem
Citat:
Vad är det som du tror inte spelar någon roll? Att SD
känner en kriminaltekniker?

Måste erkänna att jag har allt som oftast svårigheter att
hänga med i dina påståenden/ funderingar/ tankebanor.
Ingen kritik mot dig, endast ett konstaterande från min
sida.

(Men kanske min tankeverksamhet inte är så alert numera.)

Mitt svar var ställt till @SloppySeconds som undrade om JG:s
sambo är polis.

Ja precis, så menade jag att det inte spelar någon roll att han känner en kriminaltekniker.
Men, jag borde naturligtvis kollat varför du svarade som du gjorde, jag missförstod ditt svar, sorry! Du hänger allt med och är fortfarande allert 👍
Citera
2019-06-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ja precis, så menade jag att det inte spelar någon roll att han känner en kriminaltekniker.
Men, jag borde naturligtvis kollat varför du svarade som du gjorde, jag missförstod ditt svar, sorry! Du hänger allt med och är fortfarande allert 👍

Tack för det, låter tillfredsställande!
Citera
2019-06-24, 14:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:

T*ny M**rk kanske inte hade dom glasögonen på sig just då och
vem hade trott att en fd. Pastor skulle bli mördad ?
Var det inte någon som sa att det bodde väldigt många poliser i det området ?
Citera
2019-06-24, 15:06
Medlem
Citat:
Tack för det, låter tillfredsställande!

Hahaha jasså jag trodde det var tillfredställande men det kanske kommer senare 😜
Citera
2019-06-24, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
T*ny M**rk kanske inte hade dom glasögonen på sig just då och
vem hade trott att en fd. Pastor skulle bli mördad ?
Var det inte någon som sa att det bodde väldigt många poliser i det området ?

Nä se det kanske han inte hade den dagen men han satte nog på sig specialglajjer och synade särskilt noga för att kunna vara objektiv ska du se. Jag litar på att poliserna kan sitt jobb
Citera
2019-06-24, 15:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
För att de ville fortsätta att hålla sin
intima relation hemlig?

LW hade väl fortfarande vänner kvar i kyrkan?
Som sägs ha blivit besvikna när de fick reda
på hennes relation med SD.
Det var nog inte någonting som hon ville att
alla skulle få reda på.

Jag har svårt att se att LW hade ett så stort behov av att hålla det hemligt vid den perioden. Hon gjorde ju ändå en anmälan och ville "sätta dit honom".

Isåfall ligger det nog närmast till hands att SD övertalade henne att delge en falsk historia till utredarna. Frågan är bara: Är det rimligt att tro att LW berättade för SD om att hon anmält honom för bilincidenten?
Citera
2019-06-24, 15:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har svårt att se att LW hade ett så stort behov av att hålla det hemligt vid den perioden. Hon gjorde ju ändå en anmälan och ville "sätta dit honom".

Isåfall ligger det nog närmast till hands att SD övertalade henne att delge en falsk historia till utredarna. Frågan är bara: Är det rimligt att tro att LW berättade för SD om att hon anmält honom för bilincidenten?

Jag tror att hon var arg, ledsen och
upprörd när hon gjorde anmälan men
när hon lugnade ned sig så tror jag att
hon insåg att saker från hennes
privatliv skulle bli allmänt kända om hon
gick vidare med anmälan.

Någon skrev att hon var noga med att
hålla isär olika delar och människor i sitt
liv.

Jag tycker att det märks tydligt på vad hon delade
på sociala medier.
På Facebook och Insta så var det mest barnen, träning
och jobbet. Medan på GC-loggen så var det oändligt
med selfies och foton på henne och olika män.
Jag undrar om hon försökte göra SD svartsjuk.
Kanske någon av dessa män missuppfattade henne
och trodde att de var mer än vänner och när de insåg
att de blivit (?) utnyttjade och lurade (?) så kanske
det slog över för någon.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-06-24 kl. 16:11.
Citera
2019-06-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
..

Tänk om hon inte hade varit död
utan skadad. Medvetslös men kunnat
räddas om hon hade hittats.
Skulle vi ens fått veta det i så fall?

Där sätter du ett finger på en mycket obehaglig frågeställning: vi har fått veta att LW utsattes för ett kraftigt yttre våld (minns ej exakt) och att FP även är BP men har det även verkligen framgått vid vilken tidpunkt (mer precist) man bedömer att LW avled?
Kanske kan man inte säkert avgöra det?
Så om (säger om) man inte kan utesluta att det handlade om ett utdraget dödsförlopp så kan det kanske vara anledningen till att åkl/polis gick ut med uppgiften och betonade att hon utsatts för kraftigt våld: för att man då alltså skall förledas att tro att hon även måste ha avlidit snabbt.
Och detta då i syfte att undkomma (mer) kritik för att det dröjde 5 dgr att hitta henne.

Om man vänder på det: om det framkommit att hon troligen levt så pass länge att man hade kunnat rädda hennes liv vid ett snabbt återfinnande så tror iaf jag att den uppgiften skulle vara den som de höll hårdast inne med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in