2019-06-23, 22:15
Medlem
ThordOlavssons avatar
Som jag nämnt tidigare idag hävdar KM och HM:

Citat:
Helenas kamrater säger att de hört talas om flera kvinnor som den senaste tiden antastats av okända män ute vid Ekudden.
https://cdn-01.minfil.com/Tbm4Vch5bb/3e5b8aec-1561320643/Bild+4.JPG

Jag har nämnt det förut, men vill ta upp artikeln ur en annan aspekt.
1) Finns det någon annan från Mariestad i tråden som känner igen sig i att kvinnor kort före Helena antastats av främmande män på Ekudden och varför män i pluralis?

2) De glasögon som mannen till höger bär i handen på bild4, kan de gälla för "pilotglasögon" för ett vittne? Ansiktet borde framgå av länken nedan.
https://cdn-02.minfil.com/E5mcVfhfb4/8fd3eaf1-1561321145/Bild+1.JPG

3) Är mannen med glasögonen HM sedermera HJ som bodde granne med jämnårige M*gnus C*rlsson på Stenåldersvägen?

4) Mannen till höger, om det är HM så nämns han ibland i tråden. Men jag har inte lyckats utläsa om han varit ute mordnatten, var han befann sig mm. Han skulle ju gå i samma riktning som Helena om han varit ute.

Jag är dock fortfarande intresserad av
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
P*d*r Ekl*nd?
J*hnn* H*rm*nss*n?
Senast redigerad av ThordOlavsson 2019-06-23 kl. 22:20.
Citera
2019-06-23, 22:23
Medlem
Vet vilka dessa två namn är.
Villospår!
Frågan är varför?
Citera
2019-06-23, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Som jag nämnt tidigare idag hävdar KM och HM:

https://cdn-01.minfil.com/Tbm4Vch5bb/3e5b8aec-1561320643/Bild+4.JPG

Jag har nämnt det förut, men vill ta upp artikeln ur en annan aspekt.
1) Finns det någon annan från Mariestad i tråden som känner igen sig i att kvinnor kort före Helena antastats av främmande män på Ekudden och varför män i pluralis?

2) De glasögon som mannen till höger bär i handen på bild4, kan de gälla för "pilotglasögon" för ett vittne? Ansiktet borde framgå av länken nedan.
https://cdn-02.minfil.com/E5mcVfhfb4/8fd3eaf1-1561321145/Bild+1.JPG

3) Är mannen med glasögonen HM sedermera HJ som bodde granne med jämnårige M*gnus C*rlsson på Stenåldersvägen?

4) Mannen till höger, om det är HM så nämns han ibland i tråden. Men jag har inte lyckats utläsa om han varit ute mordnatten, var han befann sig mm. Han skulle ju gå i samma riktning som Helena om han varit ute.

Jag är dock fortfarande intresserad av

Ja, Björn och Henrik (HM som numera heter HJ)
Citera
2019-06-23, 22:33
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyklisten99
Vet vilka dessa två namn är.
Villospår!
Frågan är varför?

Det var Propparn som droppade namnen och sedan hade han inget att säga. Är det din mening att Propparn droppar villospår? Jag vet inte vilka de är... Men är öppen för all info jag kan få via tråden eller PM. Även villospår kan vara intressanta.
Citera
2019-06-24, 08:17
Medlem
Citat:
Det var Propparn som droppade namnen och sedan hade han inget att säga. Är det din mening att Propparn droppar villospår? Jag vet inte vilka de är... Men är öppen för all info jag kan få via tråden eller PM. Även villospår kan vara intressanta.

Mannen med pilotglasögon är fortfarande polisens huvudspår, såvida inte DNA svar leder till något annat. Utifrån hundvittnet redogörelse bör det varit flera gm (”ni får inte göra ...”). Därav min fråga till dig om dessa personer.

OBS! Har själv inga uppgifter på om någon av dem var på Stadt den aktuella kvällen.
Citera
2019-06-24, 08:41
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Mannen med pilotglasögon är fortfarande polisens huvudspår, såvida inte DNA svar leder till något annat. Utifrån hundvittnet redogörelse bör det varit flera gm (”ni får inte göra ...”). Därav min fråga till dig om dessa personer.

OBS! Har själv inga uppgifter på om någon av dem var på Stadt den aktuella kvällen.

Hmm... Det verkar som om du tror eller funderar över om jag är från Mariestad och därför har viss personkännedom. Om du kikar på min historik ser du att jag i princip bara är med i trådar rörande Uddevalla, Trollhättan och Vänersborg. Detta faktum plus att jag aldrig i denna tråd uttalat mig om någon person från Mariestad (annat än vad som kan framgå av offentliga register) borde få dig att inse att jag inte är från Mariestad.

Jag uppfattade dessa namn som förslag från din sida, men vet absolut inget om dem.

Så i princip så förslår du att dessa är inblandade. Du skrev detta som svar på inlägg där jag ser två personer i vit bil elller möjligtvis två personer i mörk bil som förövare.

Jag är givetvis nyfiken på varför du föreslår dem till mig och sedan inte motiverar varför de är intressanta.
Citera
2019-06-24, 09:52
Medlem
Citat:
Så i princip så förslår du att dessa är inblandade. Du skrev detta som svar på inlägg .

Nej, du tolkar vad jag skrev som det passar dig. Är Mannen med pilotglasögon inblandad, vilket mycket tyder på, TROR jag någon kom med bil. Mest intressant de män som kände Pilot och hade tillgång till fyra hjul med motor den natten.
Citera
2019-06-24, 10:08
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Nej, du tolkar vad jag skrev som det passar dig. Är Mannen med pilotglasögon inblandad, vilket mycket tyder på, TROR jag någon kom med bil. Mest intressant de män som kände Pilot och hade tillgång till fyra hjul med motor den natten.

OK Så med andra ord kände minste en av dessa två Pilot och hade tillgång till bil denna natten, är det vad du säger?
Citera
2019-06-24, 10:36
Medlem
Citat:
OK Så med andra ord kände minste en av dessa två Pilot och hade tillgång till bil denna natten, är det vad du säger?

Minst en kände Pilot. Vet däremot inte något om tillgång till bil. Ej heller om någon av dem var på Stadt.
Citera
2019-06-24, 10:39
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Minst en kände Pilot. Vet däremot inte något om tillgång till bil. Ej heller om någon av dem var på Stadt.

OK Hör någon av dem till samma gäng som Johanss*n/V*ris/Fenelius och Sh*ne?
Citera
2019-06-24, 11:07
Medlem
Citat:

NEJ! Inga våldsverkare, bara ”vanliga” killar som gillade att festa.
Senast redigerad av Propparn 2019-06-24 kl. 11:09.
Citera
2019-06-24, 11:45
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Menar du att dessa två umgicks lr nämner du dem samtidigt för att de har/hade dåligt rykte i relation till kvinnor. Har för mig att Fenelius bodde i Skövde vid den tiden.

I övrigt förstår jag inte varför du envisas med att kalla den bronsvita bilen för mörk, det känns ju bara så fel. Om du nu av prestige skäl tvunget ska framhärda i att använda något åt det hållet så är mörkare iaf något mindre illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in