2019-06-23, 21:26
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterfjord
Har en liten funderare och därmed erbjuder jag en förklaring till SEs totalbeteende:

SE har som förklaring till sitt betende kring skotten att vid reklampelaren ha tittat på klockan i syfte att se om han hinner med T-banetåget som han planerade för vid utstämplingen. Kanske SE med rätta blev överraskad av jalusiet till Hötorget Tunnelgatan T, dvs att nedgången var stängd vilket han inte borde vara beredd på normalt på eftermiddag eller tidig kväll. Det är nu natt.

Men han hör bara ett oljud och ett skott. Jag väljer att tro på honom här eftersom jag starkt misstänker att 2 olika patronladdningar förekom i ett ljuddämpat vapen med finare kaliber än .357 för att begränsa ljudbilden. Att han i så fall väljer sanningen kan bero på att han skrämms av GS närvaro och försagt sig i tidiga förhör som han sedan måste vidhålla. Han tillstår alltså att han är bakom reklampelaren just vid skotten vilket är en märklig plats att befinna sig vid, på väg till tunnelbanan. SE bekänner i domstol att han springer mycket hastigt efter pikéten med endast isbarken som hinder för ännu högre fart. Syftet var att komma ikapp pikéten för att ge signalementet "blå täckjacka". Dvs SEs signalement på GM som han fått från LP. Jag menar att SE helt enkelt här blir panikslagen och manifesterar flyktbeteende vid ankomsten av yttre befälet Stockholm city.

SEs egentliga uppgift på platsen är att signalera. Signalen: Peka med hela handen mot Brunkebergsåsen och gorma; han sprang ditåt. Märk väl att enligt Gösta Söderström så visade SE detta handlingschema 1 gång nämligen då bara civilister och Gösta själv + konstapeln var närvarande. SE påstår själv i hovrätten, alltså kanske mened, att han har utfört denna handling först då pikéten anländer.

Så antingen gjordes "han sprang ditåt" 2 ggr eller bara först efter att Gösta + konstapel hade kommit eller endast då pikéten anländer.

Mitt svar är att SE endast gestikulerade och gormade "han sprang ditåt" en gång, då GS kom i Saab med blåljus och kliver ut och SE signalerar detta såsom kod till någon "civilist" med radio som känner igen signalen tack vare inövad paramilitär kommunikation för attentatet. Signalen måste i så fall betyda att operationens framgång är i fara eller är komprometterad, risk för åtal av inblandade, stor försiktighet dvs långt avstånd till Sveavägen/Tunnelgatan och snabbare omlastning rekommenderas och/eller alternativa och hastigare planer bör aktiveras för tillbakadragandet av hela styrkan. Risken är uppenbar att det finns en motaktion planerad och genomförd med tanke på att GS dyker upp här, han kanske räddade sanningen till eftervärlden. Attentatsgruppen kan på det sättet få ett direktbesked om utvecklingen från SE som för säkerhets skull kan visiteras utan att något dyker upp. Vad signalen för allt är ok är?: Ingen signal alls.

Att SE först säger sig ha kommit ut i god tid före skotten -gör en egen utredning- och sedan har kommit ut 30 sek innan skotten för att därefter välja att gå till reklampelaren och sedan till Resebyrån/Dekorimafönstret? lämnar jag åt er andra att fundera över.

ovanligt smart!

(att SE var duktigt prisbelönt sprinter i sin ungdom syns när han som 50åring springer en gång till för TV3)
Citera
2019-06-23, 21:29
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Nytt klipp med claes Hedberg gästar Dogge Doggelitos podd på youtube, 3 hjärndöda som diskuterar palmemordet.
Hedberg borde tvångomhändertas.

betald desinformatör
bara att rota i hans bakgrund
frågan är som med all desinfo
varför nu
varför så
till vem
Citera
2019-06-23, 21:32
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja, Anna Hage och Karin Johansson finns ju på flera foton. Bla på de jag fick av PU, som förmodligen tagits av Ulf Karlsson, där fanns även Anérs "Lisbet-bild".
Finns flera foton på nätet där Delsborn finns.
Möjligen finns Yvonne Nieminen fotad på mordplatsen, en kvinna finns fotad med samma typ av klädsel som Yvonne bar på rekonstruktionen och då skulle de ha samma kläder som på mordkvällen vad jag förstått.

Sedan finns Ekman och Almsäter på flera tidiga foton.

Förmodligen även Theodoros, även om han inte såg något av värde.

Tyvärr är det så att det var Aftonbladets, Expressens fotografer och frilansare som sålde sina negativ till de stora tidningarna, som var först på plats. Dessa tidningar har med tiden lagt all bildhantering på TT, som i sin tur inte befattar sig med privatpersoner. I praktiken betyder det att alla foton de har om MOP är begravda i deras arkiv då dagens etablerade press endast återanvänder samma lilla del av redan använda foton om något publiceras idag.

Jag hittade en bild i Sydsvenskan nummer 860303, som väckte mitt intresse. Efter många om och men visade det sig att deras foton fanns på en bildbyrå i Skåne som heter Bilder i syd. Frågade dem om just den bilden i Sydsvenskan och ju längre diskussionen gick visade sig Bilder i syd ha ett fotoarkiv rörande MOP på ca 4000 näst intill helt opublicerade foton. Bilder i syd har ett mer öppet sinne för privatpersoners intresse för detta.

TT går att beställa bildkataloger från, säg att du researchar för en bok till ett stort amerikanskt förlag.
Citera
2019-06-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
De har lagt ut allt material till KB, och de har endast sänt material. Bara undantagsfall får endast forskare se det, enligt SVT, som DESSUTOM förvånat svarade varför!?, på frågan om svt var vid Sabbatsberg före 00.00.

Vad är KB?
Vad menas med forskare?
Låter som man stängt arkivet och att fallet är löst.
Vilka pajaser!
Citera
2019-06-23, 21:39
Medlem
Är det någon som hittat mer information om Anders Ekman och Christoffer Almsäter?
Blev de förhörda men förhören inte blev offentliga?
PG Näss har sagt att en Knattegrupp var ute på kvällen 28 feb kan dessa två tillhört denna grupp, vilket uppdrag kan man tänka sig en Knattegrupp skulle kunna ha?

Vintage photo of Palme murder. Anders Ekman and Christoffer Almsäter were the witnesses of the death penalty

https://www.amazon.co.uk/Vintage-murder-Christoffer-Alms%C3%A4ter-witnesses/dp/B075CTSR3Q
Citera
2019-06-23, 21:43
Bannlyst
Var hittar man bevisen på att claes Hedberg har fel om Lisbeth Palmes kappa?
Citera
2019-06-23, 21:48
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterfjord
Mycket god ordning på ämnet. Tack

Men brodera gärna punkterna lite mer tack. CA Metal piercing? Visste man ju 86. Mordkulorna tänker jag.

Mordkulorna äe falska IMHO se tidigare inlägg i tråden.

googla: : mordkulor +site:flashback.org palme

https://www.google.com/search?q=mordkulor+%2Bsite:flashback.org+palme&ei= m9YPXfmKNYHHrgSegoSAAQ&start=100&sa=N&filter=0&ved =0ahUKEwi5xK_jroDjAhWBo4sKHR4BARAQ8tMDCMIG&biw=142 3&bih=698
Citera
2019-06-23, 21:59
Medlem
hehehos avatar
Läser man boken "...stieg larssons arkiv" så förstår man att tjeck-bruden är antingen Mossad eller Sayanim. Studerar man hennes bandade förhörsteknik förstår man att hon är Mossad.

Då återstår frågan varför ville Mossad hjälpa till med att få denna bok skriven?
Citera
2019-06-23, 22:11
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Vad är KB?
Vad menas med forskare?
Låter som man stängt arkivet och att fallet är löst.
Vilka pajaser!

Kungliga biblioteket.

Forskare är ett flytande begrepp
Citera
2019-06-23, 22:17
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Läser man boken "...stieg larssons arkiv" så förstår man att tjeck-bruden är antingen Mossad eller Sayanim. Studerar man hennes bandade förhörsteknik förstår man att hon är Mossad.
Då återstår frågan varför ville Mossad hjälpa till med att få denna bok skriven?
Rimligen sa foredrar man mer av Iran/kurd-spraret an av t.ex. Chile, Sydafika-sparen?
Citera
2019-06-23, 22:59
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Rimligen sa foredrar man mer av Iran/kurd-spraret an av t.ex. Chile, Sydafika-sparen?

Ja rimligtvis. BW säger sig ju jobbat med Mossad och bör vara hyfsat "aligned" när han tipsar om Iran/kurd.
Citera
2019-06-23, 23:20
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Bara tokstollar här som inte kan nåt om palmemordet märker jag.
Privatsparare som är färdiga för psyk.
Alla vet att det var Christer Pettersson lr Christer Andersson som sköt Palme.
...
Var finns rapefilmer?...En läkare försökte tvinga på mig nån psykmedicin ...Vafan ...Ta livet av dig…., jävla kuk, nu har jag fått nog av hororna...Hoppas nån dödar aset...är sminkad som en fransk burlesk hora….Trollet varnat, fast negerna i Kamerum fick inga varningar Dom där s,k experterna ... kan aldrig ta ställning vid VAR, va fan gör dom där som experter för?...Vafan jävla fitta...Nej, men negrer har större kukar.Kvinnliga domare blåser straff för allt, vilket skämt. Finns den svensk kvinna som kan va rolig….För att undvika att myndigheter tar ens spelvinster så ska man använda alternativa betalningssätt så som paypal t.e.x….
Jag kan ladda upp en bild på en tjej som är under 15 som jag garanterar att 80-90% av er kommer inte säga nej till.
Kanske man inte får göra i denna tråd, under vilket ämne kan ja annars ladda upp…Damfotboll är på samma nivå som P12.
...så önskar jag allt ont till svensk polis, hoppas dom få mer sten kastandes på sig….Jag röstar på SD,...Psyksjuk feminist.
Jag vet det brukar va svårt att få hjälp lr komma fram på olika hjälplinjer när man behöver.
Jag är som sagt lite i samma sits som dig utan att vara jättedepp.
Om du vill prata lr utbyta erfarenheter...
Vem fan bryr sig?

Ja vem fan bryr sig. Om inte psykvård så iallafall språkvård.
Varken CP eller CA kan vara GM, läs i tråden så förstår du varför.
...och ett uppriktigt lycka till med de andra problemen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in