2019-06-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
2) Militärer följer order. Politiker utför order.

Förutom just nu då när militären tycks ha handlat väldigt mycket utan någon order från Trump och var 10 minuter från krig mot Iran innan Trump fick reda på det? Eftersom det ju bara var på ”detaljnivå”?
Citera
2019-06-23, 21:37
Medlem
Citat:
Jag ser inte någon anledning att kommentera någon random "Trump 20 lies list" sida. Det finns 1000 tals sådana sidor och jag orkar faktiskt inte ens läsa eller kommentera dessa längre. Hade jag orkat hade jag säkert kunnat debunka flera av dessa anklagelser. Nu pratar vi om det aktuella fallet om attacken mot Iran som Trump inte godkände och därmed undvek krig mot Iran, vilket vi alla borde tycka är någonting bra.

Hahaha! Så du litar helt enkelt på att Trump inte ljuger eftersom du inte ”orkar” läsa om de gånger han ljugit. Är det Fittahoras och Q:s berömda källkritik vi får ytterligare prov på här?

Men visst, vi kan släppa det om du vill (och eftersom du ändå tycks svarslös). Vi är båda glada att det inte blev någon attack mot Iran. Du tror att Trump inte vet mycket om militärens jobb trots att de potentiellt är 10 minuter från krig eftersom det är på ”detaljnivå” medan jag hoppas och tror han är mer insatt och har mer förtroende än så.
Citera
2019-06-23, 21:45
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Hahaha! Så du litar helt enkelt på att Trump inte ljuger eftersom du inte ”orkar” läsa om de gånger han ljugit. Är det Fittahoras och Q:s berömda källkritik vi får ytterligare prov på här?

Men visst, vi kan släppa det om du vill (och eftersom du ändå tycks svarslös). Vi är båda glada att det inte blev någon attack mot Iran. Du tror att Trump inte vet mycket om militärens jobb trots att de potentiellt är 10 minuter från krig eftersom det är på ”detaljnivå” medan jag hoppas och tror han är mer insatt och har mer förtroende än så.
Orkar man ens läsa allt Trump-hat? När man väl gräver sig in och analyserar det närmare så märker man att det mesta är bullshit ändå.

Ja vi tror fortfarande olika angående om Trump haft detaljerad information om motattacken eller om den var en naturlig reaktion av militären och generalerna som Trump tillslut nekade. Det behövs mer information om detta.
Citera
2019-06-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Q har pratat en hel del om Kult. Vad är en kult? Vilka är medlemmar? Blod och barn offring etc.
Jag kommer i denna post försöka ge en saklig beskrivning på vad Kult verkligen är, vilka som är dom främsta medlemmarna och kommer därmed visa hur Q manipulerar mänskligheten kring detta.

22 Nov 2017 - 5:52:02 AM
The ‘cult’ runs the world.
Fantasy land.
The world is fighting back (& destroying the cult).

Det understrukna.
Kulten styr världen, korrekt. Dock så förstörs inte kulten överhuvudtaget... Varför säger då Q att den gör det?

12 Nov 2017 - 5:29:35 AM
Follow the bloodlines.
What is the keystone?
Does Satan exist?
Does the ‘thought’ of Satan exist?
Who worships Satan?
What is a cult?

Det understrukna.

Djävulen behöver inte ha nånting med en kult och göra. Överhuvudtaget. Här frågar Q vad en kult är för nånting. Jag har inte sett en endaste gång där Q försöker definiera vad det är för nånting.

Satan existerar inte. Det är enbart en fantasi, vilket man måste separera från fakta. Existerar i tanken gör den givetvis... ALL konventionell religion är en del av hjärntvätten och den går ut på att generellt göra folk passiva (oftast).

Som grund är det i princip så här;
Du ska tro på Gud, sitta tillbaka. Älska alla. Gud kommer rädda oss.
Du ska vara passiv, älska dom som även tar din frihet ifrån, invänta din hjälte.

Samma princip som Q kör på;
Lita på Gud(oss), sitt tillbaka och tro på vår plan. Låt andra göra jobbet. Vi är hjältarna.

Fysiskt omöjligt att skapa och ändra saker och ting i den fysiska världen enbart med tanken. MAN måste ha handling.

6 Nov 2017 - 12:41:11 AM
Satan.
Who follows?
What political leaders worship Satan?
What does an upside down cross represent?
Who wears openly?
Why?
Who is she connected to?
Why is this relevant?
Spirit cooking.
What does Spirit Cooking represent?
Cult.
What is a cult?
Who is worshipped?

Det understrukna.

Spirit cooking behöver inte ingå i en kult. Inte djävulen heller givetvis. Blods ritualer, barns offer, pedofili.. Inget av dessa är huvud ingredienser i en kult. KAN va i en kult, men behöver inte vara i en kult...

Det man måste förstå är att EXTREM ondska.. Och ondska generellt handlar om att kontrollera andra människor. Och det gör man via våld och tvång.
EXTREM ONDSKA vill oftast vara gudar själva. Varför tro på en s.k "djävuls gud" när man vill vara Gud själv?

….På detta så har vi den ryktande filmen om Hillary och pedofili, blods offring etc.
En film som ryktades ha inslag om vad Q pratar om...
1+1=2. Denna "ryktesfilm" är planterad av Q teamet.

Tycker dessa hintar räcker angående Q's prat om detta; låt mig nu gå över till vad en kult verkligen är/kan vara.

KULT
=
A system of religious veneration and devotion which espouses beliefs that are dangerous, especially to the lives, rights and freedoms of those who are NOT its members.

Tycker detta är en extremt bra förklaring/definition. Det är alltså FARLIGT mot gruppen utanför kulten.
Stämmer väldigt bra in på verkligheten ivf.

Som sagt, det finns ingen riktig definition nånstans. Även när jag försöker gå tillbaka till etymology så hittar jag inte.

Cult Belief #1:
"We Place our faith in Authority."

"Authority" is an ILLUSION, doesn't exist in nature. Existing only within a diseases psyche/mind, based entirely in VIOLENCE and built upon the erroneous and dogmatic BELIEF that some people are Masters who have the moral right to issue commands, while others are Slaves who have a moral obligation to obey the Masters.

Cult Belief #2:
"We have rights that others don't."

Order-Followers erroneously BELIEVE that they posess rights that others do not. Due to their Cult indoctrination, they refuse to accept the Truth that EVERYONE has the EXACT SAME RIGHTS, and that no one has any more less Rights than any one else. The Cult of Order-Followers BELIEVE that human beings can decide what Rights people have or do not have, based on their own whims. They also BELIEVE that human beings are actually capable of "delegating" Rights which DO NOT exist, or "revoking" RIghts which DO not exist.

Cult Belief #3
"Government is our GOD."

Gud skapar lagar. Skapar "fakta". Har rätt och utföra våld. Väldigt likt...

Techniques of Cults

- or -

How To Brainwash Willing Followers who want to give away personal responsibility for their own actions

1. Isolation;
- Physical separation from the rest of the community
so no reason can be spoken to them
Cut of the cult members from the knowledge that they could receive from outside of the cult and therefore makes them incable of changing.

- Creation of an "Us vs. Them" mentality (We are the family, we are the collective, anybody outside is THEM and they are not us)
- Demonization of outsiders, those who don't "belong" (The Civilians pukes.)

2. Conformity
- No individuality tolerated, one's old idenity must be completely shed
- Uniforms to create sameness in appearance
- Sameness in speech and behavior
"we are gonna break you down boy, and then we rebuild you back up in our image"

Regemented action, this builds up resonance it keeps people locked up in step. Goes along in behaviour with steps.

3. Indoctrination Through Repetition
- Rigorous schedules and instruction
- Repetitive behaviour (obstacle courses, drills, formations, marching in-step, etc)
- Repeated phrases, chants or songs
Keep repeating the lie until its widely believed.

4. Trauma
- High levels of activity to the point of exhaustion
- Low sleep time and disrupted sleep
Weaken them to the techniques

- Verbal and psychological abuse
- Unexpected, sudden and shocking scenarios
- Perpetual atmosphere of Fear
Fear can only lead to Ignorance, confusion, control or slavery and ultimately chaos.

Det är exakt detta militärer går igenom. MILITÄRER är den största medlemmen i denna kult.
Det är dom som utför våldet mot medborgare, krigen, och mord på oskyldiga människor.
"For the greater good", "For the law". Dessa två är ursäkter som heter dega.

En omoralisk handling är en omoralisk handling OAVSETT vilket ursäkt man har. OAVSETT!

Supporters Of Order-followers Are Ancillary Cult Members

In many ways, the supporters of Order-Followers (the Ancillary Members of The Cult of Ultimate Evil) are doing more damage to the morality of human society than the Order-Followers themselves, especially due to their much greater numbers.

Order-Followers and Their Supporters Are the true destroyers of our world

Civil folket är dom som kan säga till militärerna att dom beter sig omoraliskt. Militärerna är hjärntvättade, och dom runt om dessa människor står och jublar på dom? Vad är det för beteende.
...Hur som helst... Mer om det i nån annan post kanske...

Vill man argumentera att Militärer, Q och Trump har bra intentioner så är man totalt hjärntvättad.

"For the greater good" skapades av ondskan.
Ett väldigt långt inlägg men eftersom du har helt fel utgångspunkt så tänker jag inte bemöta varenda liten detalj i inlägget.

Du förnekar att något som Gud och Satan existerar. Jag tror däremot att det existerar. Q movement stöds generellt av kristna och därför tror jag att Q och Trump stödjs av Gud. De bekämpar Satan, pedofili, lögner, maktmissbruk, korruption, blodsritualer etc.

Om du ser Q som någon slags kult där Q följarna är passiva och försvarslösa har du fel. Vi är enade, rättfärdigade och agerar lagligt och fridfullt. Vi tänker inte kasta sten och attackera polisen. Vi exponerar korruptionen och felaktigheter inom systemet. Alla korrupta skall ställas inför rätta. Folket skall få tillbaka makten på laglig väg. Viktigaste området av allt är banksektorn. Detta kommer ta tid men när vi väl fått kontrollen över att skapa pengar kommer det förändra mycket.
Citera
2019-06-24, 11:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Vänta lite, vilka kallar du för shills?
De som tror på Q eller de som inte tror på Q?
Det var en utvikning som inte direkt hade med tron på Q att göra.
Citera
2019-06-24, 11:22
Medlem
Hela intervjun med Trump och Chuck Todd:
https://www.nbcnews.com/meet-the-press/video/president-trump-s-full-unedited-interview-with-meet-the-press-62516805740

Trump får bl.a frågan om det fanns en plan redo att attackera olika mål redan innan drönaren sköts ned och Trump svarar "sure, we have so many targets you wouldn't believe"

Chuck frågar även angående att Trump skulle skickat ett meddelande och varnat Iran för en attack som Reuters rapporterade. Trump svarar att han aldrig skickat något meddelande "i don't know who said that, I never did that". Verkar som dessa "unnamed officials" som olika mainstream nyheter använder som källor inte är att lita på alla gånger.
Citera
2019-06-25, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Lagfullt? Ni agerar lagfullt? Var god och svara på min post så jag får se vart du står... Mellan lag och privilegium..

Som sagt, varför har vissa människor rätt och utföra våld men inte andra? Hur är detta godhet, nära till Gud osv?
Låter som att du inte kan tänka rationellt alls.

Förövrigt så attackerar poliser medborgares frihet varenda dag.. Deras jobb är totalt skit, små "kriminellt" tar dom.
Varför är en lag skriven på papper en bra sak för övrigt?? Och varför är det bra och lyda order utan att tänka huruvida lagen är bra eller dålig...

Hur är ni Q-följare, icke-passiva? Ni går ut och demonstrerar? Du får gärna utveckla på den biten.

Varför är det olagligt och använda knark på sig själv? Är inte individens kropp sin egen kropp?
Varför har någon en "rättighet" och bruka våld mot någon som använder knark på sig själv?

Poliser kidnappar, använder fysiskt våld och även hot.. Passar man sig inte, är man inte trevlig nog etc, så ringer dom backup.
.....
Att agera innanför lagens gränser anser jag att agera lagfullt. Men du verkar ju förespråka anarki och därför ser du polis och militär som din värsta fiende. Vem skyddar befolkningen från tjuvar och mördare om inget rättsväsende eller polis finns? Anarki fungerar säkert bland en befolkning där alla människor är goda, men så är det ju aldrig. Anarki är precis som kommunism bara en drömtanke som inte fungerar i särskilt bra i praktiken.

Nu har dock regeringen i USA och många västerländska länder blivit korrupta och måste rensas ut. Det är där Trump och Q kommer in i bilden. En korrupt regering blir en tyranni som förtrycker folket. Men ingen regering alls blir ett laglöst land där gäng och ligor dominerar.
Citera
2019-06-25, 01:15
Medlem
Citat:
Att agera innanför lagens gränser anser jag att agera lagfullt. Men du verkar ju förespråka anarki och därför ser du polis och militär som din värsta fiende. Vem skyddar befolkningen från tjuvar och mördare om inget rättsväsende eller polis finns? Anarki fungerar säkert bland en befolkning där alla människor är goda, men så är det ju aldrig. Anarki är precis som kommunism bara en drömtanke som inte fungerar i särskilt bra i praktiken.

Nu har dock regeringen i USA och många västerländska länder blivit korrupta och måste rensas ut. Det är där Trump och Q kommer in i bilden. En korrupt regering blir en tyranni som förtrycker folket. Men ingen regering alls blir ett laglöst land där gäng och ligor dominerar.
Om folk tar eget ansvar, så skulle inte ondskan ha en chans. Majoriteten är goda trots detta sjuka system.

Så om stefan lofven skapade en lag, som sa att som använder nickname som pressombudsmannen ska få dödsstraff.
Då är detta lagfullt enligt dig. Det är en otroligt stor fallacy i logik du använder nu. Dock kommer jag inte få ut nånting mer av dig.
Citera
2019-06-25, 10:13
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Men du verkar ju förespråka anarki och därför ser du polis och militär som din värsta fiende. Vem skyddar befolkningen från tjuvar och mördare om inget rättsväsende eller polis finns? Anarki fungerar säkert bland en befolkning där alla människor är goda, men så är det ju aldrig. Anarki är precis som kommunism bara en drömtanke som inte fungerar i särskilt bra i praktiken.
Kungadolf beskriver och försvarar en idealvärld och skäller ut oss övriga till höger och vänster för att vi inte förespråkar hans syn på lösningar på världens alla problem. Han skriver romaner till inlägg vars innehåll spretar likt taggarna på en rädd igelkott, allt för att väcka oss övriga idioter som inte förstår.

Kungadolf framstår för mig som nyvaken. Han har ett gott hjärta och är entusiastisk men saknar förståelse om hur världen fungerar i verkligheten. Vad han inte själv förstår är att en idealvärld är omöjlig att uppnå i praktiken, han förstår inte att det finns andra aspekter att beakta för att göra verklighet av teorier.

Jag har argumenterat för att Q och trumpadministrationen valt nuvarande plan just för att dom är medveten och accepterar skillnaden mellan teori och verklighet. Skulle folket reagera som Kungadolf förespråkar skulle världen idag vara en enda stor krigszon, ett rent helvete. För att undvika ett scenario där det nyvakna folket som Kungadolf tar sin nya kunskap om orättvisor i egna händer och skapar kaos, bedjas vi att lita på planen. Jag gillar inte att det drar ut på tiden och att vi ska lita på en plan vi inte känner till. Men jag är inte dummare än att jag förstår att folkets alternativ på lösning är ett blodbad.
Citera
2019-06-25, 12:38
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Kungadolf beskriver och försvarar en idealvärld och skäller ut oss övriga till höger och vänster för att vi inte förespråkar hans syn på lösningar på världens alla problem. Han skriver romaner till inlägg vars innehåll spretar likt taggarna på en rädd igelkott, allt för att väcka oss övriga idioter som inte förstår.

Kungadolf framstår för mig som nyvaken. Han har ett gott hjärta och är entusiastisk men saknar förståelse om hur världen fungerar i verkligheten. Vad han inte själv förstår är att en idealvärld är omöjlig att uppnå i praktiken, han förstår inte att det finns andra aspekter att beakta för att göra verklighet av teorier.

Jag har argumenterat för att Q och trumpadministrationen valt nuvarande plan just för att dom är medveten och accepterar skillnaden mellan teori och verklighet. Skulle folket reagera som Kungadolf förespråkar skulle världen idag vara en enda stor krigszon, ett rent helvete. För att undvika ett scenario där det nyvakna folket som Kungadolf tar sin nya kunskap om orättvisor i egna händer och skapar kaos, bedjas vi att lita på planen. Jag gillar inte att det drar ut på tiden och att vi ska lita på en plan vi inte känner till. Men jag är inte dummare än att jag förstår att folkets alternativ på lösning är ett blodbad.
Fast Q-följare är ju inte mer verklighetsförankrade än Kungadolf. "Analyserna" har ju precis samma kvalitet, utan ett spår av evidens, bara paranoida fantasier. Så ser iaf jag på er.
Citera
2019-06-26, 07:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Den 17 juli ska Mueller höras inför kongressen. Trump är lika munter som vanligt och twittrar ”Presidential harrassment”..
Citera
2019-06-26, 09:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
KFör att undvika ett scenario där det nyvakna folket som Kungadolf tar sin nya kunskap om orättvisor i egna händer och skapar kaos, bedjas vi att lita på planen. Jag gillar inte att det drar ut på tiden och att vi ska lita på en plan vi inte känner till. Men jag är inte dummare än att jag förstår att folkets alternativ på lösning är ett blodbad.

Och hur tycker du detta passar ihop med budskapet att vi ska ifrågasätta allt, tänka själva och inte lita på vad någon säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in