2019-06-23, 12:50
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Det är det som är ditt problem. Du tar inte in annan fakta utan lyssnar bara på Trump men du bortser även från sådant Trump har sagt och skrivit då du väljer ut lite grejer som du vill bygga din verklighet kring. Det är inte hållbart. Är det inte dags att börja ta in allt och tänka lite?

Jag har flera gånger länkat till det där Trump säger att han har stoppat ordern om strike.

Vem tror du det är som gav ordern om strike som Trump stoppade?

Bolton? Pompeo? Bolton och Pompeo? Trump?

När det ser ut som det gör kring infon om detta så kanske det var Sean Hannity som avbröt ordern och Trump har aldrig varit inblandad alls?
Du tror altså mer på en "unnamed source" än presidenten själv. Enligt presidenten var det inga flyg i luften och han gav aldrig ordern att attackera.

Vem som planerade motattacken vet jag inte. Men som jag sagt tror jag att generalerna och militären har som jobb att undersöka olika alternativ som respons som sedan presidenten kan ta ett beslut om.

Du menar att Trump gav sina generaler i uppdrag att planera en motattack. Jag tror inte det fungerar så. Men du får gärna bevisa mig fel.
Citera
2019-06-23, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Du tror altså mer på en "unnamed source" än presidenten själv. Enligt presidenten var det inga flyg i luften och han gav aldrig ordern att attackera.

Vem som planerade motattacken vet jag inte. Men som jag sagt tror jag att generalerna och militären har som jobb att undersöka olika alternativ som respons som sedan presidenten kan ta ett beslut om.

Du menar att Trump gav sina generaler i uppdrag att planera en motattack. Jag tror inte det fungerar så. Men du får gärna bevisa mig fel.

Det är ju presidenten som säger att han stoppade ordern tio minuter innan strike.

Menar du att militären var tio minuter från strike men Trump hade tills dess inte en aning om något? Och då sa militären tio minuter till strike. Trump frågar hur många dör. 150 stycken Sir. Då stoppar jag det hela där.

Varför var inte presidenten i emergancy room och tog del av utvecklingen? Varför blev han inkopplad först när det var tio minuter till strike?
Citera
2019-06-23, 13:48
Medlem
Tillhör John Bolton "Deep state"

Få se , hur var det där med Israel nu igen?
Är Israel Deep state?

"National security adviser John Bolton told Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu in a meeting in Jerusalem today that Trump may still order a military strike against Iran

White House national security adviser John Bolton told Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu in a meeting today that President Trump may still order a military strike against Iran. "The president said he just stopped the strike from going forward at this time," Bolton said in a joint press availability with Netanyahu at the top of their meeting.

Why it matters: Israeli officials are concerned with the U.S. response to the latest Iranian actions in the region. Israeli security and intelligence officials think that in order to force Iran to stop its provocations, the U.S. response needs to be stronger. Despite this assessment, Netanyahu refrained from publicly criticizing Trump's decision not to order a military strike and didn't say a word about it in his press remarks with Bolton.

Instead, Netanyahu defended Trump's Iran policy and the U.S.' "maximum pressure" campaign. He said that people who criticize Trump and claim "he opened a hornet's nest don't live on this planet." Netanyahu claimed that latest Iranian aggression is a result of the nuclear deal the Obama administration brokered with Iran.
Bolton added during the press availability with Netanyahu that Iran shouldn't mistake U.S. actions up until now as a sign of weakness. "No one has granted them a hunting license in the Middle East," he stressed. "Sanctions are biting and more will be added — Iran can never have nuclear weapons."

https://www.axios.com/john-bolton-iran-military-action-israel-ea14b290-4fc6-49c8-9b02-9248fcd1f7af.html
Citera
2019-06-23, 17:30
Medlem
Q har pratat en hel del om Kult. Vad är en kult? Vilka är medlemmar? Blod och barn offring etc.
Jag kommer i denna post försöka ge en saklig beskrivning på vad Kult verkligen är, vilka som är dom främsta medlemmarna och kommer därmed visa hur Q manipulerar mänskligheten kring detta.

22 Nov 2017 - 5:52:02 AM
The ‘cult’ runs the world.
Fantasy land.
The world is fighting back (& destroying the cult).

Det understrukna.
Kulten styr världen, korrekt. Dock så förstörs inte kulten överhuvudtaget... Varför säger då Q att den gör det?

12 Nov 2017 - 5:29:35 AM
Follow the bloodlines.
What is the keystone?
Does Satan exist?
Does the ‘thought’ of Satan exist?
Who worships Satan?
What is a cult?

Det understrukna.

Djävulen behöver inte ha nånting med en kult och göra. Överhuvudtaget. Här frågar Q vad en kult är för nånting. Jag har inte sett en endaste gång där Q försöker definiera vad det är för nånting.

Satan existerar inte. Det är enbart en fantasi, vilket man måste separera från fakta. Existerar i tanken gör den givetvis... ALL konventionell religion är en del av hjärntvätten och den går ut på att generellt göra folk passiva (oftast).

Som grund är det i princip så här;
Du ska tro på Gud, sitta tillbaka. Älska alla. Gud kommer rädda oss.
Du ska vara passiv, älska dom som även tar din frihet ifrån, invänta din hjälte.

Samma princip som Q kör på;
Lita på Gud(oss), sitt tillbaka och tro på vår plan. Låt andra göra jobbet. Vi är hjältarna.

Fysiskt omöjligt att skapa och ändra saker och ting i den fysiska världen enbart med tanken. MAN måste ha handling.

6 Nov 2017 - 12:41:11 AM
Satan.
Who follows?
What political leaders worship Satan?
What does an upside down cross represent?
Who wears openly?
Why?
Who is she connected to?
Why is this relevant?
Spirit cooking.
What does Spirit Cooking represent?
Cult.
What is a cult?
Who is worshipped?

Det understrukna.

Spirit cooking behöver inte ingå i en kult. Inte djävulen heller givetvis. Blods ritualer, barns offer, pedofili.. Inget av dessa är huvud ingredienser i en kult. KAN va i en kult, men behöver inte vara i en kult...

Det man måste förstå är att EXTREM ondska.. Och ondska generellt handlar om att kontrollera andra människor. Och det gör man via våld och tvång.
EXTREM ONDSKA vill oftast vara gudar själva. Varför tro på en s.k "djävuls gud" när man vill vara Gud själv?

….På detta så har vi den ryktande filmen om Hillary och pedofili, blods offring etc.
En film som ryktades ha inslag om vad Q pratar om...
1+1=2. Denna "ryktesfilm" är planterad av Q teamet.

Tycker dessa hintar räcker angående Q's prat om detta; låt mig nu gå över till vad en kult verkligen är/kan vara.

KULT
=
A system of religious veneration and devotion which espouses beliefs that are dangerous, especially to the lives, rights and freedoms of those who are NOT its members.

Tycker detta är en extremt bra förklaring/definition. Det är alltså FARLIGT mot gruppen utanför kulten.
Stämmer väldigt bra in på verkligheten ivf.

Som sagt, det finns ingen riktig definition nånstans. Även när jag försöker gå tillbaka till etymology så hittar jag inte.

Cult Belief #1:
"We Place our faith in Authority."

"Authority" is an ILLUSION, doesn't exist in nature. Existing only within a diseases psyche/mind, based entirely in VIOLENCE and built upon the erroneous and dogmatic BELIEF that some people are Masters who have the moral right to issue commands, while others are Slaves who have a moral obligation to obey the Masters.

Cult Belief #2:
"We have rights that others don't."

Order-Followers erroneously BELIEVE that they posess rights that others do not. Due to their Cult indoctrination, they refuse to accept the Truth that EVERYONE has the EXACT SAME RIGHTS, and that no one has any more less Rights than any one else. The Cult of Order-Followers BELIEVE that human beings can decide what Rights people have or do not have, based on their own whims. They also BELIEVE that human beings are actually capable of "delegating" Rights which DO NOT exist, or "revoking" RIghts which DO not exist.

Cult Belief #3
"Government is our GOD."

Gud skapar lagar. Skapar "fakta". Har rätt och utföra våld. Väldigt likt...

Techniques of Cults

- or -

How To Brainwash Willing Followers who want to give away personal responsibility for their own actions

1. Isolation;
- Physical separation from the rest of the community
so no reason can be spoken to them
Cut of the cult members from the knowledge that they could receive from outside of the cult and therefore makes them incable of changing.

- Creation of an "Us vs. Them" mentality (We are the family, we are the collective, anybody outside is THEM and they are not us)
- Demonization of outsiders, those who don't "belong" (The Civilians pukes.)

2. Conformity
- No individuality tolerated, one's old idenity must be completely shed
- Uniforms to create sameness in appearance
- Sameness in speech and behavior
"we are gonna break you down boy, and then we rebuild you back up in our image"

Regemented action, this builds up resonance it keeps people locked up in step. Goes along in behaviour with steps.

3. Indoctrination Through Repetition
- Rigorous schedules and instruction
- Repetitive behaviour (obstacle courses, drills, formations, marching in-step, etc)
- Repeated phrases, chants or songs
Keep repeating the lie until its widely believed.

4. Trauma
- High levels of activity to the point of exhaustion
- Low sleep time and disrupted sleep
Weaken them to the techniques

- Verbal and psychological abuse
- Unexpected, sudden and shocking scenarios
- Perpetual atmosphere of Fear
Fear can only lead to Ignorance, confusion, control or slavery and ultimately chaos.

Det är exakt detta militärer går igenom. MILITÄRER är den största medlemmen i denna kult.
Det är dom som utför våldet mot medborgare, krigen, och mord på oskyldiga människor.
"For the greater good", "For the law". Dessa två är ursäkter som heter dega.

En omoralisk handling är en omoralisk handling OAVSETT vilket ursäkt man har. OAVSETT!

Supporters Of Order-followers Are Ancillary Cult Members

In many ways, the supporters of Order-Followers (the Ancillary Members of The Cult of Ultimate Evil) are doing more damage to the morality of human society than the Order-Followers themselves, especially due to their much greater numbers.

Order-Followers and Their Supporters Are the true destroyers of our world

Civil folket är dom som kan säga till militärerna att dom beter sig omoraliskt. Militärerna är hjärntvättade, och dom runt om dessa människor står och jublar på dom? Vad är det för beteende.
...Hur som helst... Mer om det i nån annan post kanske...

Vill man argumentera att Militärer, Q och Trump har bra intentioner så är man totalt hjärntvättad.

"For the greater good" skapades av ondskan.
Senast redigerad av Kungadolf 2019-06-23 kl. 17:46.
Citera
2019-06-23, 20:23
Medlem
Citat:
Du får gärna komma med någon slags bevis för att Trump beordrade en attack mot Iran. Fram tills dess kommer jag anta att det var en naturlig reaktion från militären och generalerna som Trump lät ske men sedan stoppade.

Tjaa, jag går ju på vad som framkommit i tråden och de källor som presenterats. Du går på att du tror att Trump inte ljuger. Tyvärr är ju inte hans trovärdighet så hög alltid:
https://www.politifact.com/personalities/donald-trump/statements/byruling/false/

Här har du en fin liten lista på exempel när Trump ljugit (den är 12 sidor lång dock, så kan ta lite tid att läsa).

Dock tror och hoppas ju jag att USA:s president har mer förtroende av sin militär än att de förbereder attacker och är 10 minuter från krig innan de meddelar honom. Du tycks tro annorlunda. Å andra sidan tror du ju även att ”Deep State” (vilka de nu är?) åkte och massmördade folk i Nya Zeeland när Q kom med ännu än misslyckad nedräkning.

Men du får självklart tro vad du vill. Någon koll på vad Q säger och tycker om saken?

Edit: sen får ju verkligen hoppas att Trump inte är så klent underrättad som du tycks tro. I annat fall kan vi ju vara 15 minuter från att USA invaderar ett land utan att Trump riktigt har koll på det eftersom sådant, enligt dig, mest tycks vara på detaljnivå.
Senast redigerad av DanielDO 2019-06-23 kl. 20:35.
Citera
2019-06-23, 20:45
Medlem
Citat:
Det är klart jag är vuxen. Min fråga är ibland om du är en chimpans hybrid?

Förstår du fortfarande inte hur det fungerar med relationen mellan president och militär? Det är ingenting som förändrats bara för att Trump sitter som president.

Men det är ju totalt förändrat med Trump som president.

Normalt sätt så sitter presidenten i the situationroom hela tiden, med andra analytiker och uppkopplad till en massa olika fakta och rådgivning om hur läget ser ut.

Att ligga och sova under den tiden är ju att inte alls göra sitt jobb. Sen att sitta i teve och ljuga och ljuga på twitter är också exempel på att inte göra sitt jobb.

Eller tror du på allvar att presidenter går och lägger sig och sover i krigstider medan militären får hitta på vad de vill och hur som helst? Du menar att USA leds av en militärjunta?
Citera
2019-06-23, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Men det är ju totalt förändrat med Trump som president.

Normalt sätt så sitter presidenten i the situationroom hela tiden, med andra analytiker och uppkopplad till en massa olika fakta och rådgivning om hur läget ser ut.

Att ligga och sova under den tiden är ju att inte alls göra sitt jobb. Sen att sitta i teve och ljuga och ljuga på twitter är också exempel på att inte göra sitt jobb.

Eller tror du på allvar att presidenter går och lägger sig och sover i krigstider medan militären får hitta på vad de vill och hur som helst? Du menar att USA leds av en militärjunta?
Men kära någon, det var en obemannad drönare som blev nedskjuten. Varför skulle Trump hålla sig sömnlös och detaljstyra motattacker som planeras av sina generaler? Trump kommenterade ju direkt efter attacken att "It made “a big, big difference” that an American pilot was not threatened". Det sades även att "President Trump blamed someone “loose and stupid” in Iran for shooting down a United States surveillance drone".

Nu överlät Trump generalerna att planera vilka typer av motattacker som kunde hända. Han nekade en motattack som skulle innebära ett 150 tal dödsfall och godkände istället en cyberattack mot Irans missiler som sköt ner drönaren, vilket jag anser är en rättvis motattack.
Citera
2019-06-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Tjaa, jag går ju på vad som framkommit i tråden och de källor som presenterats. Du går på att du tror att Trump inte ljuger. Tyvärr är ju inte hans trovärdighet så hög alltid:
https://www.politifact.com/personalities/donald-trump/statements/byruling/false/

Här har du en fin liten lista på exempel när Trump ljugit (den är 12 sidor lång dock, så kan ta lite tid att läsa).

Dock tror och hoppas ju jag att USA:s president har mer förtroende av sin militär än att de förbereder attacker och är 10 minuter från krig innan de meddelar honom. Du tycks tro annorlunda. Å andra sidan tror du ju även att ”Deep State” (vilka de nu är?) åkte och massmördade folk i Nya Zeeland när Q kom med ännu än misslyckad nedräkning.

Men du får självklart tro vad du vill. Någon koll på vad Q säger och tycker om saken?

Edit: sen får ju verkligen hoppas att Trump inte är så klent underrättad som du tycks tro. I annat fall kan vi ju vara 15 minuter från att USA invaderar ett land utan att Trump riktigt har koll på det eftersom sådant, enligt dig, mest tycks vara på detaljnivå.
Det är inte så att USA är 10 minuter från krig utifall Trump inte agerar. Utan godkännande från Trump så kommer militären inte göra något. Snarare är det så att om Trump godkänner ett beslut så kan det vara 10 minuter till att en attack sker.
Citera
2019-06-23, 21:28
Medlem
Citat:
Det är inte så att USA är 10 minuter från krig utifall Trump inte agerar. Utan godkännande från Trump så kommer militären inte göra något. Snarare är det så att om Trump godkänner ett beslut så kan det vara 10 minuter till att en attack sker.

Fast det där svarade ju absolut inte på det jag skrev utan nu verkar du mest vilja byta fokus.

Ingen kommentar på det jag faktiskt skrev? Om Trumps tidigare lögner? Om att han verkar väldigt dåligt insatt i militären (om det nu är som du tror)? Om vad Q tycker om detta?

Vill du kanske göra ett nytt försök att faktiskt svara eller blev du helt enkelt svarslös?
Citera
2019-06-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Kamp på gott och ont?

En fråga; På vilket sätt är militärer goda?
1) Vem är det som utför krigen? Politiker/deepstate eller militärer?
2) Vem är det som mördar oskyldiga i krig "for the greater good"? Politiker/deepstate eller militärer?
3) Vem är det som utför våld mot medborgare när politiker/deepstate ger order om det?

Tycker du seriöst detta är godhet? Du får gärna utveckla.
1) Jag ser militärer som ett redskap för makten. Om det är en ond kraft som har makten så är militären en ond kraft. Nu är det Trump som har makten och därmed är Militären en kraft för de goda.
2) Militärer följer order. Politiker utför order. Deep state bestämmer vilka order politiker skall utföra.
3) Militären utför våldet. Om de inte utför det våld som de blir beordrade till så byts de ut mot andra militärer som gör det jobb de blir tillsagda att utföra. Det är precis samma sak som övriga näringslivet och politiken.
Citera
2019-06-23, 21:29
Medlem
Så militären kan planera och göra sig redo.
Sedan frågar de Trump om de ska verkställa planen?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ingen av oss vet något om detaljerna. Men de vanliga hatarna utgår direkt från att allt måste bero på att Trump är sinnessjuk. Ni är förblindade av "Trump derangement syndrome" (förutom de som är avlönade Shills)
Vänta lite, vilka kallar du för shills?
De som tror på Q eller de som inte tror på Q?

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=shill
https://en.wikipedia.org/wiki/Shill

Iofs..
en av betydelserna:
Kanske detta, i detta fall.
Citera
2019-06-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Fast det där svarade ju absolut inte på det jag skrev utan nu verkar du mest vilja byta fokus.

Ingen kommentar på det jag faktiskt skrev? Om Trumps tidigare lögner? Om att han verkar väldigt dåligt insatt i militären (om det nu är som du tror)? Om vad Q tycker om detta?

Vill du kanske göra ett nytt försök att faktiskt svara eller blev du helt enkelt svarslös?
Jag ser inte någon anledning att kommentera någon random "Trump 20 lies list" sida. Det finns 1000 tals sådana sidor och jag orkar faktiskt inte ens läsa eller kommentera dessa längre. Hade jag orkat hade jag säkert kunnat debunka flera av dessa anklagelser. Nu pratar vi om det aktuella fallet om attacken mot Iran som Trump inte godkände och därmed undvek krig mot Iran, vilket vi alla borde tycka är någonting bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in