Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Finns väl ingenting längre som tyder på att SD hade med LW:s död att göra.
Att polisen, framstår som övertygad, beror på att SD fortfarande är deras MGM, men det jag undrar över är varför det fattas fällande pusselbitar?
Att polisen framstår som övertygad, (tycker åtminstone jag), tyder på att de kan misstänka att mordet, (om det är SD som är GM) var planerat, och att de därför skulle ha svårt att hitta bindande bevisning.
Tex pga, att de kanske inte hittat SDs DNA på varken BP eller BO. Kanske har de bara hittat lite spår av hans DNA på BO, som kan förklaras av tidigare kontakt med LW, så lite spår att det inte går bevisas ha uppkommit vid tidpunkt då mordet begicks? Och att misstanken är kvar för att de inte hittat något annat DNA än just SDs DNA. Att BO och BP är för rent från även andras DNA. Det bevisar givetvis inte att det inte kan finnas en annan GM. OM det är det så, så har de ju bara SD dna, även om hans dna är mycket svaga bevis.
De kan även hittat massa andra saker istället som bevisar att han hade motiv, och som styrker polisens misstanke att han är GM.
(Tänker tex väldigt många/få svaga/grova hotfulla meddelanden, och/eller mer eller mindre några få/väldigt många som bevisar svartsjuka, eller av andra orsaker arga och ilskna meddelanden i sms eller messenger, i närtid innan mordet eller längre tillbaka)
Men för att bli fälld räcker inte bara bevis på motiv, hur många de än är och därför är han bara misstänkt GM.
Samtidigt tänker jag, om polisen skulle vara helt säkra på att det är en annan GM, för att de skulle ha hittat säkra bevis, i form av DNA som inte kommer från SD, på BO och BP, som faktiskt befriar SD från alla misstankar. Då borde de väl gått ut med att han är just friad från misstankar, för SD skull och LW anhörigas skull, och även alla andras skull? Eller måste de inte berätta att han är friad från misstankar om de är helt övertygade om det?
Hur tänker du Draifos,
när du menar att, det väl inte finns någonting som tyder på att SD har med mordet på LW att göra?
Vill du berätta hur du tänkte när du skrev så?