2019-06-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Finns väl ingenting längre som tyder på att SD hade med LW:s död att göra.

Jo, det mesta tyder på det (inget har förändrats).
Citera
2019-06-23, 10:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Håller med. Det fanns ett minne i den ursprungliga cachen som LW gjort, även om tidens tand skadat den.

Att den skäligen misstänkte för LWs död, lagar den på årsdagen av dödsfallet är snarast bisarrt.

Intressant, berätta mer om detta "minne" som du verkar besitta exklusiv information om.

"Lagningen" gjordes dagen efter årsdagen av dödsfallet, och sammanfaller snarare med cacheägarens (AW's) födelsedag och åtgärden vidtogs efter att en annan geocachare i grannskapet samma dag hade anmält burken som saknad.

Märkligt? Ja. Bisarrt? Kanske. Men mest uppseendeväckande är din återkommande förmåga att leverera tvärsäkra påståenden som vore de vedertagna fakta, när de egentligen till största delen utgörs av dina egna antaganden (vilket brukar krypa fram i kommande inlägg efter att någon har bett dig om källa eller motsvarande verifiering).

Det är så trådsanningar skapas
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-06-23 kl. 10:14.
Citera
2019-06-23, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
SD är allmänt flörtig mot de flesta kvinnor, en riktig kvinnojägare.

Se där ja, å trots hans flitiga kvinnojagande så känner vi bara
till ett vänsterprassel, eller du kanske vet fler?
Citera
2019-06-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Eller kan det vara så att han inte hade något emot själva resan men sedan fick veta att hon hade en ny kärlek som hon skulle dela tält med?

Eller något annat som inte passade honom?

Får uppfattningen att det är väldigt många annorlunda människor i dessa kretsar runt LW och SD.
Kanske därför det är så svårt att hänga med i alla dessa märkliga händelser omkring dem och geogänget?

Det är inte omöjligt, men tidigare så har hon enligt tråden haft andra män
parallellt med SD, å det utan att bli ihjälslagen.

Jo, det är något skumt med en del personer där, undra om det är
något med vattnet eller om det är burkarna som sätter sig på hjärnorna
Citera
2019-06-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I

Håller - mycket sakta - på och läser tråden från början.

Det är, som flera tidigare påpekat, många intressanta inlägg i tämligen tidigt skede.

Eftersom jag samtidigt läser de senaste inläggen så tänkte jag att detta inlägg från 21/5 -18 eventuellt kunde ge lite kött på benen/eld i brasan om SD:s göranden under mordkvällen. Det första fetade.

Det andra fetade tycker jag pekar på ett mycket intressant beteende från MGM. Bristen på agerande blir i sig ett slags statement.

Varför i all sin dar fortsätter han inte att ”krylla” i just detta JG:s inlägg (på Facebook?)?
Tackar! Det finns mycket så där tidigt i tråden. Kanske klockslaget för Facebookinlägget är en del av det som byggt upp tidsfönstret polisen talade om, där de ska ha klockat tiden för GM att ta sig från BP och hem.

EGT har skrivit att SD sagt att han varit hemma hos sig hela kvällen. EGT, har han ändrat sig eller lagt till ngt? Vad var det som gjorde att du tyckte att tidsfönstret var för snävt?
Citera
2019-06-23, 11:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Backman är SD:s advokat. Om SD ljuger så är det den versionen hans advokat återberättar. Är SD skyldig så lär han ljuga inför polis och åklagare.

Säg till om det är något mer du behöver hjälp att förstå och sluta posta en massa skräp. Svara på frågor du får i stället. Som tex om det enbart är SD du anser att man inte får diskutera som ev MGM.
Ja i så fall har ju SD ljugit, och då kanske det inte är så konstigt ändå att han är misstänkt. Det här skulle ju faktiskt kunna anses vara den enskilt starkaste bevisningen mot honom.
Senast redigerad av Draifos 2019-06-23 kl. 11:21.
Citera
2019-06-23, 11:23
Medlem
Honan6s avatar
Ett år och en dryg månad efter mordet går en mördare fortfarande lös

NA gjorde en artikelserie om mordet vid tiden för årsdagen och i en berörande intervju med Lenas föräldrar ses rubriken: "Det måste finnas fler som vet något".
http://theworldnews.net/se-news/ett-ar-efter-hjarstamordet-lena-wesstroms-foraldrar-i-stor-intervju-det-maste-finnas-fler-som-vet-na got

NA får till slut Åklagaren ÅH och spaningsledare MN att ställa upp på intervju efter att ha begärt frågorna mejlade i förväg. I rubriken ses bl a orden "En del tror vi kört fast".
http://twnews.se/se-news/hjarstamordet-fortfarande-olost-fem-poliser-arbetar-heltid-med-fallet-en-del-tror-vi-kort-fast

Alhem och Sarnecki om Hjärstamordet: ”Märkligare och märkligare för var dag som går"
http://theworldnews.net/se-news/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar

Den petade spaningsledaren Peter Springare berättar i en artikel att han skrivit en bok med detaljer som "kommer att uppröra en och annan läsare".
http://twnews.se/se-news/peter-springare-ger-ut-bok-tar-upp-detaljer-om-hjarstamordet-kommer-upprora-en-och-annan-lasare

Axplock från artikel:
Citat:
Under hösten och vintern har den arbetsrättsliga tvisten rullat på, samtidigt har Peter Springare skrivit på en bok. Den släpps i juni på Greycat publishing och heter Peter Springare, polis: Om ett stressat våldsmonopol. Där skriver han bland annat om tystnadskulturen inom polisen men kommer också att ge detaljer från vad som egentligen hände i juni, mitt under utredningen av Hjärstamordet.

– Jag har med detaljer som jag tror kommer att uppröra en och annan läsare, säger Peter Springare.

Kan du förklara lite närmare?

– Jag har beskrivit detaljer av vad som hände under mordutredningen som har med sektionschefen Lars Bergmans ledarskap att göra och vissa mordutredares beteenden, och som har att göra med varför vi blev bortplockade.

Mer vill inte Peter Springare säga. Han menar att allt står i boken som just nu redigeras på förlaget.

Mordet på Lena Wesström är fortfarande ouppklarat. Tror du att det hade varit löst om du och Jonas Rydén hade fått fortsätta jobba med fallet?

– Jag kan väl säga så här att självklart var det inte bra att vi blev bortplockade. Det är stor risk att det som hände har haft negativ påverkan på utredningen. Men som sagt, jag kan inte gå in på mer nu, det finns detaljer om det här som kommer i boken.

Trots konflikten med arbetsgivaren har Peter Springare fortsatt att jobba kvar i polishuset. Han sitter på polisregion Bergslagens utredningssektion och arbetar med miljöbrott.

Någon i tråden som köpt Springares bok? Länk till beställning: www.vulkanmedia.se/peter-springare-polis-om-ett-stressat-valdsmonopol/
Citera
2019-06-23, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Finns väl ingenting längre som tyder på att SD hade med LW:s död att göra.

Att polisen, framstår som övertygad, beror på att SD fortfarande är deras MGM, men det jag undrar över är varför det fattas fällande pusselbitar?

Att polisen framstår som övertygad, (tycker åtminstone jag), tyder på att de kan misstänka att mordet, (om det är SD som är GM) var planerat, och att de därför skulle ha svårt att hitta bindande bevisning.
Tex pga, att de kanske inte hittat SDs DNA på varken BP eller BO. Kanske har de bara hittat lite spår av hans DNA på BO, som kan förklaras av tidigare kontakt med LW, så lite spår att det inte går bevisas ha uppkommit vid tidpunkt då mordet begicks? Och att misstanken är kvar för att de inte hittat något annat DNA än just SDs DNA. Att BO och BP är för rent från även andras DNA. Det bevisar givetvis inte att det inte kan finnas en annan GM. OM det är det så, så har de ju bara SD dna, även om hans dna är mycket svaga bevis.

De kan även hittat massa andra saker istället som bevisar att han hade motiv, och som styrker polisens misstanke att han är GM.
(Tänker tex väldigt många/få svaga/grova hotfulla meddelanden, och/eller mer eller mindre några få/väldigt många som bevisar svartsjuka, eller av andra orsaker arga och ilskna meddelanden i sms eller messenger, i närtid innan mordet eller längre tillbaka)
Men för att bli fälld räcker inte bara bevis på motiv, hur många de än är och därför är han bara misstänkt GM.

Samtidigt tänker jag, om polisen skulle vara helt säkra på att det är en annan GM, för att de skulle ha hittat säkra bevis, i form av DNA som inte kommer från SD, på BO och BP, som faktiskt befriar SD från alla misstankar. Då borde de väl gått ut med att han är just friad från misstankar, för SD skull och LW anhörigas skull, och även alla andras skull? Eller måste de inte berätta att han är friad från misstankar om de är helt övertygade om det?

Hur tänker du Draifos,
när du menar att, det väl inte finns någonting som tyder på att SD har med mordet på LW att göra?
Vill du berätta hur du tänkte när du skrev så?
Citera
2019-06-23, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OM du nu läser dina egna slutsatser ovan.

Ingen VET vad han uppgett i förhören. Jag bildar mig, på underlag och erfarenhet, en slutsats. Med torftig saklig information, är det underförstått att det mesta är egna uppfattningar som bygger på viss saklig grund.
Precis så Remark, vi spekulerar alla här, tillsammans, grubblar, för att vi vill kunna förstå och hitta en vettig förklaring. Det borde ju alla förstå, att vi antar, drar egna uppfattningar, delar med oss, ältar om samma saker gång på gång...just för att någon gång, till slut, möjligtvis, kunna dra en egen slutsats som verkar rimlig, alla fall för en själv.
Vad gjorde vi annars här om vi hade uppfattat allt som löst och solklart
Citera
2019-06-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Ja varför blev hon då inte ihjälslagen tidigare kan man kanske undra?
Så nu spekulerar jag för att ge dig ett möjligt svar:

OBS SPEKULATION!!
Såvida inte allt ställt sig på sin spets för SD, och om vi tänker oss en SD som inte var helt säker på vad han ville och inte ville med LW och HD. OM han var förvirrad av sina känslor för dom båda två.
Och eftesom de båda LW och SD, skulle iväg på resa, åt varsitt håll, kanske fich SD stark och svår separationsångest och blev galet svartsjuk och ville en sista gång tala ut med LW, om vad han kände och hur hon ville ha det, och ställde henne mot väggen? Kanske begav han sig dit, kanske de blev oense och började bli högljudda, kanske ville de inte störa de/det barn som sov däruppe, och kanske hamnade bakom planket för att inte heller störa någon granne när de tjafsade? Så intensivt kanske tjafset faktiskt var?
Alla relationer har ju en början och ett slut tänker jag, och tidigare när (och om nu LW haft andra), kunde han väl knappast ställa några krav då han var gift med HD, men nu var de väl inte gifta längre och dörför kan han väl ha reagerat helt annorlunda just då? Kanske ställde krav på svar en gång för alla, just bara för att han skulle iväg med HD?
Utgångsläget var ju liksom inte detsamma som tidigare när han fortfarande var gift och levde ihop med HD, då kunde han knappast ha ställt några krav, kanske han då tom tyckte det var bra, eller kanske kände sig så överlägset säker på LW tidigare? Kanske kände han sig även säkrare på sig själv, både vad han kände och ville tidigare? Det kan väl ha förändrats över tid? Mycket kan väl ha förändrats över tid?
Så hade hans utgångsläge varit densamma som innan så förstår jag fullt ditt resonemang där.
Men nu kan han väl ha hamnat i någon sorts beslutsångest/separationsångest? Jag vet inte som sagt, jag spekulerade som vanligt bara
Citera
2019-06-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Tror inte att det fanns "paralleller", annat än på vänskaplig basis. Kontrollfreaken hade heller aldrig accepterat det. "Enligt tråden" kanske i det här fallet innebär en person från MGMsfären?
Betänk att minst en annan skribent vittnat om att BO absolut inte var lösaktig.
Citera
2019-06-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ett år och en dryg månad efter mordet går en mördare fortfarande lös

NA gjorde en artikelserie om mordet vid tiden för årsdagen och i en berörande intervju med Lenas föräldrar ses rubriken: "Det måste finnas fler som vet något".
http://theworldnews.net/se-news/ett-ar-efter-hjarstamordet-lena-wesstroms-foraldrar-i-stor-intervju-det-maste-finnas-fler-som-vet-na got

NA får till slut Åklagaren ÅH och spaningsledare MN att ställa upp på intervju efter att ha begärt frågorna mejlade i förväg. I rubriken ses bl a orden "En del tror vi kört fast".
http://twnews.se/se-news/hjarstamordet-fortfarande-olost-fem-poliser-arbetar-heltid-med-fallet-en-del-tror-vi-kort-fast

Alhem och Sarnecki om Hjärstamordet: ”Märkligare och märkligare för var dag som går"
http://theworldnews.net/se-news/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar

Den petade spaningsledaren Peter Springare berättar i en artikel att han skrivit en bok med detaljer som "kommer att uppröra en och annan läsare".
http://twnews.se/se-news/peter-springare-ger-ut-bok-tar-upp-detaljer-om-hjarstamordet-kommer-upprora-en-och-annan-lasare

Axplock från artikel:

Någon i tråden som köpt Springares bok? Länk till beställning: www.vulkanmedia.se/peter-springare-polis-om-ett-stressat-valdsmonopol/

Boken utkommer 11/7 och kommer att gå åt som smör i solen. Bra om det då går att förbeställa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in