Citat:
Drevet mot Adaktusson var märkligt rent sakligt. Som LA röstade 22 gånger har hans företrädare gjort tidigare. Jag är ingen KD-are men finner det underligt att ett drev mot EN ENDA PERSON kunde få ett sådant resultat att HELA partiet drabbades.
Så har ju exempelvis drev mot enstaka SD-företrädare inte drabbat SD, inte så brutalt i alla fall. Det måste ha varit mycket lättrörliga och osäkra "väljare" som nu inte ser KD som bästa alternativ.
Men KD ligger ändå vad jag kan se över sitt valresultat, så alla försvinner nog inte.
Religionen är något passé och anknytningar till en kristen höger är idag ingen fördel. Det finns dock en image av Svenskhet som kan tilltala i dessa tider.
När KD nådde 12% var jag lite skeptisk och ansåg detta var taket. Nu vill jag säga att botten ligger runt 7% men jag tror faktiskt att partiet kommer tillbaka och kan bli ett 10%-parti som mest.
Så har ju exempelvis drev mot enstaka SD-företrädare inte drabbat SD, inte så brutalt i alla fall. Det måste ha varit mycket lättrörliga och osäkra "väljare" som nu inte ser KD som bästa alternativ.
Men KD ligger ändå vad jag kan se över sitt valresultat, så alla försvinner nog inte.
Religionen är något passé och anknytningar till en kristen höger är idag ingen fördel. Det finns dock en image av Svenskhet som kan tilltala i dessa tider.
När KD nådde 12% var jag lite skeptisk och ansåg detta var taket. Nu vill jag säga att botten ligger runt 7% men jag tror faktiskt att partiet kommer tillbaka och kan bli ett 10%-parti som mest.
https://www.varldenidag.se/nyheter/alf-svensson-star-upp-for-lars-adaktusson/repsev!gAqmaa9iPg07vKDRto79mw/
Citat
När Lars Adaktusson röstade emot skrivningar som stöder rätten till abort i Europa-parlamentet följde han en kristdemokratisk tradition av att markera mot överstatlighet. Det säger Alf Svensson och Lennart Sacrédeus, som båda suttit i Europaparlamentet för partiet. – Man måste bestämma sig. Ska EU besluta om socialpolitik och sjukvård, eller ska EU inte göra det, säger Alf Svensson.
Slut citat.
Alltså hade inte röstningen ett dugg att göra med KDs inställning om aborträtten i Sverige. För den står man bakom sedan länge.
Man kan rentav tro att detta s.k. avslöjande var orkestrerat av en eller flera personer. Förslagsvis inom den moderata sfären eller av moderatvänliga personer/media/journalister.
Att sedan Ebba förnekar att KD av hävd röstar mot abort i EU är en annan historia som hon borde ta med Alf och Sacrédeus. Men det är uppenbart att det är EBT som ljuger och inte Adaktusson. LA hävdar att han just röstat som KD röstat tidigare och att han informerat partiledningen om detta i förväg.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRzjOG/adaktusson-informerat-om-hur-jag-rostat
Citat.
Lars Adaktusson lämnar Kristdemokraternas partistyrelse och rollen som andre vice partiledare efter kritiken om hur han har röstat i abortfrågan.
– Under de här fyra åren har jag inte fått några anmärkningarna från partiledaren eller ledningen om mitt sätt att rösta, säger han i P1 morgon.
Men enligt KD:s Ebba Busch Thor har Adaktusson inte fullt ut informerat partiet.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-06-22 kl. 13:03.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-06-22 kl. 13:03.