2019-06-22, 20:51
Medlem
guldkorns avatar
Jag hade mailat tillbaka - sagt att du agerat i god tro, att du inte har för avsikt att betala tillbaka förrän saken är tydligt utredd och det är lagligt bevisat att du är återbetalningsskyldig samt att du kontaktar en jurist efter helgen för att få klarhet om vad som gäller.

Sen ligger bollen i deras hörna och de får ta de kommande stegen. Kan tänka mig att det kan vara svårt för dem att bevisa att de verkligen haft ett fel.

Skulle vara lite försiktig med vad jag skriver här förresten med tanke på att du är enkel att identifiera för deras del baserat på vad du delat med dig av inte orimligt att de läser den här tråden.
Citera
2019-06-22, 20:54
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepbrother
Känns ju helt sjukt att det kan vara ett tekniskt fel som pågår så pass länge att jag hann spela i ca 2,5h och att jag sen kan ta ut pengarna. Jag var 3 sekunder från att gå ut och spendera en del av min välförtjänta vinst på krogen och bokat en resa.

Kan jag hävda till god tro?
Läser du ens svaren?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Det kursiva kan ju tyda på att det verkligen handlar om ett tekniskt fel.

Det är tur tills motsatsen är bevisad.
Citera
Medlem
Citat:
Hej,

Igår vann jag 158 tusen på videoslots på spelet Rasputin.
Fick pengarna till kontot, men kort därpå så fick jag mejl om att det blivit tekniska fel i samband med att jag spelade och videoslots kräver mig tillbaka på pengarna.

Finns det något jag kan göra?

Det finns regler som står i spelet där alla tekniska fel gills inte. Problemet ligger inte hos Video slots utan hos spelleverantören.
Vad man brukar göra när tekniska fel har skett och du tagit ut pengarna redan är att Videoslots ber om ersättning från spelleverantören. Ganska dumt av video slots att skada sitt rykte hos kunderna pga en miss hos spelleverantören när de redan betalat ut pengarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ah, känns hemskt. Har inte rört pengarna än, inte skickat tillbaka dom men heller inte spenderat.
Kommer kontakta en advokat på måndag för rådfrågning.

https://imgur.com/a/YMkHup2

Detta mejl fick jag!

Med tanke på att det finns en ny svensk lag som reglerar detta tycket jag du bör kontakta spelinspentionen också, så här kan inte spelbolag sköta sig, det låter regelvidrigt.
Citera
2019-06-22, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Jag hade mailat tillbaka - sagt att du agerat i god tro, att du inte har för avsikt att betala tillbaka förrän saken är tydligt utredd och det är lagligt bevisat att du är återbetalningsskyldig samt att du kontaktar en jurist efter helgen för att få klarhet om vad som gäller.

Sen ligger bollen i deras hörna och de får ta de kommande stegen. Kan tänka mig att det kan vara svårt för dem att bevisa att de verkligen haft ett fel.

Skulle vara lite försiktig med vad jag skriver här förresten med tanke på att du är enkel att identifiera för deras del baserat på vad du delat med dig av inte orimligt att de läser den här tråden.

Tack för alla tips!
Jag tog bort bilden på mejlet nu i alla fall.
Ska kontakta jurist på måndag.
Citera
2019-06-22, 20:55
Medlem
Anmäl till svenska spelinspektionen direkt!
De har ju svensklicens? Så i värsta fall får dom göra en revision eller begära in rapport, låter som en allvarlig brist i deras system och undra om de har rapporterar in detta till myndigheten.
Fråga dom!
Kolla med din bank om det bryter mot penningtvättlagen, skulle tro det.
Citera
2019-06-22, 20:57
Medlem
Låt dem bevisa sin sak i tingsrätten.
Bestrid alla kravbrev, då kan inte heller kronofogden göra något innan det prövats i rätten.

Det är inte säkert att deras formulering om tekniskt fel i sina regler ens gäller rättsligt. Men ja, kan vara bra med lite juridisk rådgivning om saken.
Citera
2019-06-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Anmäl till svenska spelinspektionen direkt!
De har ju svensklicens? Så i värsta fall får dom göra en revision eller begära in rapport, låter som en allvarlig brist i deras system och undra om de har rapporterar in detta till myndigheten.
Fråga dom!
Kolla med din bank om det bryter mot penningtvättlagen, skulle tro det.

Bra ide att anmäla detta till spelinspektionen också. Kan vara så att de kör med ständiga tekniska fel som sätt att försöka lura kunder.
Citera
2019-06-22, 21:01
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Tack för alla tips!
Jag tog bort bilden på mejlet nu i alla fall.
Ska kontakta jurist på måndag.
Lycka till!
Citera
2019-06-22, 21:02
Medlem
PaigeOwenss avatar
Sitt lugnt i båten vänta och se vad de gör.
Misstänker de försöker blåsa dig.
Citera
2019-06-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Bra ide att anmäla detta till spelinspektionen också. Kan vara så att de kör med ständiga tekniska fel som sätt att försöka lura kunder.

Precis, har dom gjort det förut kanske på fler. Låter ytterst allvarligt och gissar att transaktion
Är tagen som en ”förlust” i deras system inför bokslut för 2019, hur matchas detta etc

Kolla med banken om penningtvätt också

Men skulle hålla låg ton på detta forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in