Citat:
Ursprungligen postat av
goyimcuck
Vad är poängen med att bära denna keps på huvudet? Jag har under drygt 20 års tid noterat att folk använt denna keps. Allt från öfverklass, tacky medelklass, hipsters, stekare, brats, WT, små barn, bebisar; ja varenda jävla lämmel.
För det första. Vem fan gillar baseball, en korkad och tråkig sport? Svar: Ingen. Ändå har alla denna fula baseballkeps på sig. Varför New York Yankees? Märket är skitfult, ser ut som en mosad kackerlacka som världen tycks dyrka mer än låtsaskompisarna Jesus, Mohammed och Jahve när de bär detta märke och groteska utsmyckning.
För det andra, hur kan hipsters fortsätta använda denna degenererade symbol och varumärke som även WT-folket älskar?
Folk har absolut ingen stil eller klass idag. Jag hade skämts att ta på mig en sådan ful keps som symboliserar en efterbliven sport i USA och med ett så fult märke.
Varför använder kreti och pleti Yankees-kepsen?
Den säljs på Stadium, många handlar på Stadium. New York Yankees är som Apple, McDonalds, Microsoft, Coca-Cola - ett märke alla känner till. De handlar sina träningskläder på Stadium och tänker att en NY-keps för 199:- passar bra till "outfiten". Varför bryr du dig så jävla mycket om vad andra har på sig?
Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Två kategorier av människor verkar använda keps överhuvudtaget, dels de som ofta har en "bad hair day" (lata och inte orkar tvätta håret är sanningen) och dels de som har en begynnande eller långt gången skallighet pga håravfall.
Att så många människor i olika ålderskategorier och samhällsklasser väljer just yankees-keps handlar nog om att smälta in, så att den skall synas så lite som möjligt. Personligen hade jag valt något helt märkeslöst istället om jag burit keps.
Eller de som tycker det är snyggt med keps.