2019-06-22, 06:27
Medlem
Vad är poängen med att bära denna keps på huvudet? Jag har under drygt 20 års tid noterat att folk använt denna keps. Allt från öfverklass, tacky medelklass, hipsters, stekare, brats, WT, små barn, bebisar; ja varenda jävla lämmel.

För det första. Vem fan gillar baseball, en korkad och tråkig sport? Svar: Ingen. Ändå har alla denna fula baseballkeps på sig. Varför New York Yankees? Märket är skitfult, ser ut som en mosad kackerlacka som världen tycks dyrka mer än låtsaskompisarna Jesus, Mohammed och Jahve när de bär detta märke och groteska utsmyckning.

För det andra, hur kan hipsters fortsätta använda denna degenererade symbol och varumärke som även WT-folket älskar?

Folk har absolut ingen stil eller klass idag. Jag hade skämts att ta på mig en sådan ful keps som symboliserar en efterbliven sport i USA och med ett så fult märke.

Varför använder kreti och pleti Yankees-kepsen?
Senast redigerad av goyimcuck 2019-06-22 kl. 06:48.
Citera
2019-06-22, 07:28
Medlem
BigFatCones avatar
Intressant nog så tycker jag att Yankee's har en riktigt snygg logga.
Citera
2019-06-22, 07:30
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Vad är poängen med att bära denna keps på huvudet? Jag har under drygt 20 års tid noterat att folk använt denna keps. Allt från öfverklass, tacky medelklass, hipsters, stekare, brats, WT, små barn, bebisar; ja varenda jävla lämmel.

För det första. Vem fan gillar baseball, en korkad och tråkig sport? Svar: Ingen. Ändå har alla denna fula baseballkeps på sig. Varför New York Yankees? Märket är skitfult, ser ut som en mosad kackerlacka som världen tycks dyrka mer än låtsaskompisarna Jesus, Mohammed och Jahve när de bär detta märke och groteska utsmyckning.

För det andra, hur kan hipsters fortsätta använda denna degenererade symbol och varumärke som även WT-folket älskar?

Folk har absolut ingen stil eller klass idag. Jag hade skämts att ta på mig en sådan ful keps som symboliserar en efterbliven sport i USA och med ett så fult märke.

Varför använder kreti och pleti Yankees-kepsen?

Två kategorier av människor verkar använda keps överhuvudtaget, dels de som ofta har en "bad hair day" (lata och inte orkar tvätta håret är sanningen) och dels de som har en begynnande eller långt gången skallighet pga håravfall.

Att så många människor i olika ålderskategorier och samhällsklasser väljer just yankees-keps handlar nog om att smälta in, så att den skall synas så lite som möjligt. Personligen hade jag valt något helt märkeslöst istället om jag burit keps.
Citera
2019-06-22, 07:40
Medlem
Snygg keps helt enkelt.

Jag vill också se foton på TS för att se hens överlägsna stil.
Citera
2019-06-22, 07:42
Medlem
Fast är inte loggan lite fräsig ändå?

Sen kommer väl själva kepsen från baseballen ursprungligen och inte bara loggan.

Så det är väl mer naturligt att ha en New York Yankees keps än en som det står "Volvo i Motala" på
Citera
2019-06-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast är inte loggan lite fräsig ändå?

Sen kommer väl själva kepsen från baseballen ursprungligen och inte bara loggan.

Så det är väl mer naturligt att ha en New York Yankees keps än en som det står "Volvo i Motala" på

Den nya Svensson-prylen helt enkelt. Alla bär den, även hipsters och "individulaister" som ogärna vill vara Jantelagar Svensson är nu de facto tråkiga vanliga Svenssons utan smak eller stil med denna keps. Man bär på en symbol som man inte ens associerar till, utan bara tycker kackerlackan ser bra ut eftersom alla andra bär den också.

Varför "Volva Motala"? Varför ens vara en reklampelare till massa fula märken?
Citera
2019-06-22, 07:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Den nya Svensson-prylen helt enkelt. Alla bär den, även hipsters och "individulaister" som ogärna vill vara Jantelagar Svensson är nu de facto tråkiga vanliga Svenssons utan smak eller stil med denna keps. Man bär på en symbol som man inte ens associerar till, utan bara tycker kackerlackan ser bra ut eftersom alla andra bär den också.

Kanske för att man gillar företaget? Eller kanske bara tycker att loggan är snygg?
Citera
2019-06-22, 07:56
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Där håller jag med det är dock enkelt att "glida med" och inte sticka ut. Personligen kan jag tycka att skall man ändå lägga pengar på en keps, köp något som man själv gillar istället för att ha samma tråkiga NY logga som alla andra, åtminstone byta lag till något som inte alla andra har. Det finns trots allt en uppsjö av olika baseball lag.
Citera
2019-06-22, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kanske för att man gillar företaget? Eller kanske bara tycker att loggan är snygg?

Hela Sverige går omkring i denna fula keps. Grupptryck? Dålig stil eller ingen stil alls? Denna keps är den nya Svensson-prylen utan konkurrens.
Citera
2019-06-22, 08:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Hela Sverige går omkring i denna fula keps. Grupptryck? Dålig stil eller ingen stil alls? Denna keps är den nya Svensson-prylen utan konkurrens.
Om du med "Hela Sverige" menar "Den bonnhålan som du bor i" så har du säkert rätt.
Citera
2019-06-22, 08:08
Medlem
S.O.Stolps avatar
Att hela Sverige går runt med NY-kepsar är ju en grov överdrift. Du kan inte ta din byhåla som referens.

Många har andra kepsar, men dom flesta har ingen keps alls. Har man en NY-keps så har man nog påverkats av ett mode, absolut. Men loggan är snygg och själva kepsen finns i en mängd olika färger och mönster, så man kan vara unik ändå.

Att säga att loggan ser ut som en kackerlacka är ju också efterblivet. isf tycker jag att Detroit Tigers logga är mer lik en kackerlacka.
Citera
2019-06-22, 08:10
Medlem
BigFatCones avatar
Blir dock sjukt sugen på att skaffa mig en Yankees-keps bara för att jag vet att det skulle störa TS. Det är ju en anledning god som någon till att göra något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in