2019-06-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ingen lär vara förvånad att de uteslöts ur partiet, så mycket partiskadligt de har gjort. Stod ju i tidningen förut att de gjorde någon manifestation mot SD i kommunfullmäktige.

https://www.dn.se/sthlm/avstangda-sd-politiker-deltog-pa-fullmaktige/

De har länge drivit på för AfS och de visar ju att de brydde sig inte ett dugg om SD utan valde att förstöra så mycket de kunde för att gynna AfS i Europavalet.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det här är kanske SDs högsta nivå.

Finns det någon i SD-tokholm som bryr sig om att göra landet bättre?

Enligt uppgifter så har de uteslutna haft kontakter med ett annat parti (gissa vilket) Björn Larsson och hans flickvän Cattis hade ansvaret för en kretsdel i stockholm som de avskärmade från partiet och istället drev på för ett annat parti. Cattis har lämnat SD självmant och arbetar nu öppet för AFS.
De blev tagna med vad de höll på med och förespråkar man ett annat parti är någon då förvånad att man blir utesluten?
Kolla hemsidan de har fått stänga ner den delen som Björn Larsson hade ansvar för.

Är ju ingen tillfällighet att Björn Larsson själv säger
"Jag får se hur jag kan verka politiskt och om jag hittar några att samarbeta med"

De uteslutna har samarbetat med "några" under lång tid och det är partiskadligt och därför blev de uteslutna. När gruppen blev upptäckta började de haverera och ville börja avsätta folk.
Citera
2019-06-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billhill
Enligt uppgifter så har de uteslutna haft kontakter med ett annat parti (gissa vilket) Björn Larsson och hans flickvän Cattis hade ansvaret för en kretsdel i stockholm som de avskärmade från partiet och istället drev på för ett annat parti. Cattis har lämnat SD självmant och arbetar nu öppet för AFS.
De blev tagna med vad de höll på med och förespråkar man ett annat parti är någon då förvånad att man blir utesluten?
Kolla hemsidan de har fått stänga ner den delen som Björn Larsson hade ansvar för.

"Jag får se hur jag kan verka politiskt och om jag hittar några att samarbeta med"

De uteslutna har samarbetat med "några" under lång tid och det är partiskadligt och därför blev de uteslutna. När gruppen blev upptäckta började de haverera och ville börja avsätta folk.

Vad konstigt att det inte stod med i deras uteslutningsärenden.
Citera
2019-06-20, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veldes
Vad konstigt att det inte stod med i deras uteslutningsärenden.

Finns inte en chans att det är offentliga uppgifter från partiet så det kan du inte veta, försök inte

Det som fick AFS falangen eller Björnligan som den även kallas på fall var de interna konlikterna som uppstod när det utvecklades romantiska relationer inom gruppen. Bengt Herke gick långt innan valet runt och sa att han skulle bli både gruppledare och en framtida vice partiledare.

Det var så han fick Jeanette Malmström intresserad av honom och de hade en romans tillsammans på partiträffar som Bengt alltid såg till att hans fru Helen inte kom med på. Det var mycket intimsmek utanpå kläderna, Jeanette Malmströms hand såg man ofta på insidan av Bengt Herkes lår.

Bengt gav sken av att han var en framtida svenska Donald Trump där i sin kavaj och med näsan i vädret.

Deras intimsmekrelation pågick under en lång period, Helen Shoultz bengts fru visste inget om detta och förbjöds att följa med på medlemsträffar för att Bengt hade bara ögonen för Jeanette. När Helen fick veta hur det låg till, att hennes man varit otrogen så kände hon sig dum och blir alltid röd i ansiktet för hon skäms så mycket varje gång hon ser någon i partiet.

Sen Björn Larsson kärleksförklaring till C Samuelsson trots att han hade fru och barn hemma gjorde också att det blev splittringar i gruppen.

Allt detta gjorde att AFS gänget började bråka och en i gänget skvallrade på övriga. Vem det var kan man spekulera i men de som fortfarande är kvar i partiet med löner och arvoden från Björnligan är Felix Byström och Helen Schoultz. Så allt tyder på att det var en av dem.
Citera
2019-06-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattblomma
Finns inte en chans att det är offentliga uppgifter från partiet så det kan du inte veta, försök inte

Det som fick AFS falangen eller Björnligan som den även kallas på fall var de interna konlikterna som uppstod när det utvecklades romantiska relationer inom gruppen. Bengt Herke gick långt innan valet runt och sa att han skulle bli både gruppledare och en framtida vice partiledare.

Det var så han fick Jeanette Malmström intresserad av honom och de hade en romans tillsammans på partiträffar som Bengt alltid såg till att hans fru Helen inte kom med på. Det var mycket intimsmek utanpå kläderna, Jeanette Malmströms hand såg man ofta på insidan av Bengt Herkes lår.

Bengt gav sken av att han var en framtida svenska Donald Trump där i sin kavaj och med näsan i vädret.

Deras intimsmekrelation pågick under en lång period, Helen Shoultz bengts fru visste inget om detta och förbjöds att följa med på medlemsträffar för att Bengt hade bara ögonen för Jeanette. När Helen fick veta hur det låg till, att hennes man varit otrogen så kände hon sig dum och blir alltid röd i ansiktet för hon skäms så mycket varje gång hon ser någon i partiet.

Sen Björn Larsson kärleksförklaring till C Samuelsson trots att han hade fru och barn hemma gjorde också att det blev splittringar i gruppen.

Allt detta gjorde att AFS gänget började bråka och en i gänget skvallrade på övriga. Vem det var kan man spekulera i men de som fortfarande är kvar i partiet med löner och arvoden från Björnligan är Felix Byström och Helen Schoultz. Så allt tyder på att det var en av dem.

Utesluts fyra pers för att en femte bedrar frugan?
Va fan, är ni KD? Hur lirar denna nyupptäckta moralism med EU-pampens kladdande?

Är alla inom Partiet som inte underställer sig knäböjande cucksucking Afs-stämplade?
Citera
2019-06-20, 18:30
Medlem
Allt det här är snack. Vad de är anklagade för är att ha läckt intern information till media. Så enkelt är det.
Citera
2019-06-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klamorkan
Allt det här är snack. Vad de är anklagade för är att ha läckt intern information till media. Så enkelt är det.

Aha. Så i SD råder omvänd bevisbörda, är det vad du säger? Hur ska de kunna motbevisa det om Partiet lagt locket på? För om ett gäng vill avsätta den lokale hövdingen för att denna uppenbarligen är korrupt, och Partiet håller denne om ryggen, måste gänget också vara beredda att acceptera att stå anklagade som antingen afs-are/extremister eller som femtekolonnare eller som kladdiga suputer?

Det är fan karaktärsmord SD ägnar sig åt. Till och med M är hederligare. Som gammal borgare kan jag inte stödja denna fars.

Avgå alla.

Citat:
Istället tror Björn Larsson han och de tre andra Sverigedemokraterna uteslöts av en annan anledning.

– Vi ville avsätta gruppledaren i stadshuset, Peter Wallmark. Vi hade kallat till möte för att avsätta honom och vi hade en majoritet med oss. En vecka senare säger partiet att vi läckt uppgifter till Aftonbladet, och så hade vi ett personärende på oss. Varför skulle vi ha läckt uppgifter till en artikel och förstört vårt sätt att få bort gruppledaren? säger Björn Larsson.

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/sd-politiker-i-hasselby-vallingby-utesluts-ur-partiet/repsfs!zWbsjSiTovAvT@5hETpPvQ/?fbclid=IwAR3taS7JbO0aGk7vpOhEMKV9c7_-MDx9iFzB-u8Ze-dEvWZwAmikgUhacn0
Citera
2019-06-20, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billhill

Jag vet inte... allt med SD är så rörigt...

Vad är det för ett parti där medlemmarna har "samröre" med ett annat parti. Och det är då alltså hälften av de som sitter i kommunfullmäktige. Och där dessa fyra medlemmar då måste sparkas. Händelsevis samma fyra medlemmar som kritiserade att ordföranden verkar roffa åt sig dubbla månadslöner. (ja jag vet att det inte var EXAKT det han gjorde, men man får det intrycket)

Är detta tänkt att öka mitt förtroende för SD Stockholm?

Vad är det ens för partikultur där medlemmar ständigt ägnar sig åt att läcka information, göra dolda inspelningar eller ha hemliga allianser?
Citera
2019-06-20, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjockisMattias
Hördu det är absolut INTE Karlsson och Åkesson som har gjort att SD är så stort!! Snarare är det massinvandringen, folkrörelser som Folkets Demonstration och Nordisk Ungdom och tidningar som Avpixlat, Fria Tider, Nya Tider, Motpol och Motgift som fått svensken att vakna upp och se sanningen om vad som pågår i Sverige! Detta är detta som är den sverigevänliga folkrörelsen. Expo-Karlsson och andra folkförrädare som styr SD sitter helt enkelt på sina feta häckar och tjänar storkovan på att dem är det enda partiet som varit kritiska mot folkutbytet. Fast nu är visst moderaterna plötsligt mer kritiska mot massinavndring än SD efter alla uteslutningar!

Nej, såklart byggs SD upp av politiker som tjänstemän. Det är inget självspelande piano. Om så hade varit fallet hade SD - sen lång tid tillbaka, varit dubbel så stora än vad de är nu.

Finns också mätningar kring partiledarens värde för respektive parti. Jimmie Åkesson toppar den listan.

Vore politik ett självspelande piano där ingen credd är nödvändig kan man kundundersökningar varför afs misslyckades med att komma in i EP eller i Riksdagen.

Kom igen, hur kan du så kategoriskt och självsäkert skriva som du gör, när det inte tar många minuter att analysera hur det faktiskt är.
Citera
2019-06-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dante1265
Nej, såklart byggs SD upp av politiker som tjänstemän. Det är inget självspelande piano. Om så hade varit fallet hade SD - sen lång tid tillbaka, varit dubbel så stora än vad de är nu.

Finns också mätningar kring partiledarens värde för respektive parti. Jimmie Åkesson toppar den listan.

Vore politik ett självspelande piano där ingen credd är nödvändig kan man kundundersökningar varför afs misslyckades med att komma in i EP eller i Riksdagen.

Kom igen, hur kan du så kategoriskt och självsäkert skriva som du gör, när det inte tar många minuter att analysera hur det faktiskt är.

Fast postaren har en klar poäng. Det var inte Partiets företrädares charm som fick borgarna att rösta på SD. Det var verkligheten som borgarpartierna inte ville se.

Förtroendet är uselt förvaltat.

Man skulle kunna förvänta sig dylikt i en lantlig håla dit inga toppar når. Men i huvudstaden, ett par stenkast från riksdagen?

Kom igen.
Citera
2019-06-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bio-graf
Är inte säker på om jag håller med vad du säger. Jag blev medlem och var på mitt första medlemsmöte då Maggi Haglund hade hand om mötena och det är natt och dag i jämförelse med hur det är nu.
Jag kommer ihåg att Maggi Haglund först presenterade sig väldigt högfärdigt som Vice ordförande Maggi Haglund och man fick känslan av att man nästan skulle buga eller kyssa hennes hand när man stod där i dörren. När hon sen vänder sig om så hade hon några beigeaktiga byxor på sig med en stor kissfläck i baken. Jag kommer ihåg att jag tänkte när jag hängde av mig jacka
tänkte jag vad är det för dårhus man har kommit till. Sen på det mötet så var det i stort sett bara gubbar och Maggi Haglund. Maggi sprang runt och servade dessa män med kaffe. Flera av de namn du nämnder är just dessa gubbar.
En gammal höna med bara massa tuppar omkring sig är väl det bästa sättet att beskriva det, sen var det aldrig något direkt möte som det hade skickats ut om till medlemmarna. Mest massa småprat där Maggi åmade sig för gubbarna där vissa slickade sig om munnen och hoppades på mer, och kanske fick så också vad vet jag. Gick aldrig på något möte sen på några år. Som möten hölls på den tiden där syftet (min personliga åsikt) var att ge Maggi Haglund uppmärksamhet sänkte verkligen partiet helt. Som mötena hålls nu är det en helt annan sak och alltid väldigt mycket folk så helt klart så gör ju Wallmark mycket bra saker för Stockholm.

Kollade lite bara på kul på de som satt i styrelsen förut för SD Stockholms stad och hittade lite intressant information.

Bruno Nordmark som tidigare satt i styrelsen för SD Stockholms stad har åkt dit för vapenbrott, han har försökt att smuggla in en kniv i tingsrätten.

Han står tidigare åtalad för att ha lurat en fransk kvinna på pengar, snatteri mm.

Hittade dessa bilder som det länkas till runt om på nätet.

https://minfil.com/M357c0wbn5/bruno2_jpg

https://minfil.com/O85ac7wan1/bruno1_jpg
Citera
2019-06-21, 11:54
Medlem
Jimmy Hesselbäck som tidigare var ordförande för SD Stockholms stad verkar tydligen vara en riktig bedragare. Hans fru har tydligen behörighet att ge ut handikapptillstånd vilket hon har gjort till sin man Jimmy Hesselbäck.
Hesselbäck har på det sättet kunnat parkera gratis i Stockholm och sluppit trängselskatt i 10 år. Frun är tydligen anmäld nu. De lär få betala tillbaka bra mycket pengar nu.

https://minfil.com/Aa9ec4wenb/hesselback1_jpg
Citera
2019-06-24, 11:48
Medlem
Johnnyutahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
Det var inte hans eget fel att han fick gå. Det vet alla. Han är en mycket skicklig retoriker och med rätt utbildning.

Blir du inte utesluten nu för att du hyllar Dulny?

Det har aldrig varit ordning i Stockholm, Dulny såg dock bra ut i kostym och var bra på att dölja alla skavanker i distriktet. Killens omdöme var ju noll då Buss-mia blev hans vice ordf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in