2007-04-09, 00:20
Medlem
Tacka gud för sopcast alltså

Jäkligt dålig match faktiskt ända fram till sista 10 minuterna ungefär. Och mer spännande avslutning kan man inte få.
Grattis Islanders.
Citera
2007-04-09, 00:27
Medlem
Icecubes avatar
Fick till sist ordning på eländet och lyckades följa hela sista perioden, övertiden och så till sist straffläggningen.

Snörpligt att få matchen kvitterad till 2-2 med 0,9 SEK, kvar på matchuret.
Nu gick saker och ting vägen ändå, efter två säkert lagda straffar av först Kozlov och sen Satan. Synd favoriten Smyth missade sin chans, men vad gör det då Dubielewicz spikar igen.

Let´s GO ISLANDERS!
Citera
2007-04-09, 17:04
Bannlyst
Fan tungt det måste kännas för sudden... spela en hel säsong med 82 matcher och förlora på en skitpoäng.

Antar det inte blir Sudden i VM i år heller då
Citera
2007-04-10, 11:15
Medlem
Snoppzors avatar
Härliga kvartsfinaler, Ducks vs Wilds och Penguins vs Senators känns som två riktiga höjdarmatcher för egen del!
Citera
2007-04-10, 14:29
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Härliga kvartsfinaler, Ducks vs Wilds och Penguins vs Senators känns som två riktiga höjdarmatcher för egen del!

Håller med om Ducks (fattar inte varför de tog bort Mighty, nån som vet?) mot Wild blir kalas. Hoppas Rolston & Co klarar det bara
Citera
2007-04-10, 15:12
Medlem
loafmasters avatar
Ingen som tippat ännu? Well, here it goes.

Western Conf.

Detroit - Calgary (3-4)
Nashville - San José (4-2)
Vancouver - Dallas (4-1)
Anaheim - Minnesota (4-1)

Eastern Conf.

Buffalo - NY Islanders (4-2)
New Jersey - Tampa Bay (3-4)
Ottawa - Pittsburgh (2-4)
Atlanta - NY Rangers (4-3)

Siffrorna inom parentes är alltså matcher, för de personer som kan tänkas undra.

Vidare tror jag att Tampa och Anaheim kommer bli de två lagen att göra upp om Stanley Cup.
Citera
2007-04-10, 15:47
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Ingen som tippat ännu? Well, here it goes.

Western Conf.

Detroit - Calgary (3-4)
Nashville - San José (4-2)
Vancouver - Dallas (4-1)
Anaheim - Minnesota (4-1)

Eastern Conf.

Buffalo - NY Islanders (4-2)
New Jersey - Tampa Bay (3-4)
Ottawa - Pittsburgh (2-4)
Atlanta - NY Rangers (4-3)

Siffrorna inom parentes är alltså matcher, för de personer som kan tänkas undra.

Vidare tror jag att Tampa och Anaheim kommer bli de två lagen att göra upp om Stanley Cup.

Den där tippningen var det inte mkt fel på. Förutom att Detroit tar Calgary med 4-3 i matcher och San José spöar Nashville med 4-2

Finallagen känns som Buffalo och Anaheim, men vore ju kul med en superskräll i år, Vancouver vs Penguins eller nåt
Citera
2007-04-10, 16:23
Medlem
mitt tips

Western Conf.

Detroit - Calgary (2-4)
Calgary Vinner på att de är ett typiskt slutspelslag, och Detroit inte har någon offensiv ledare som gör saker själv när resten inte står upp och producerar. någon som t.ex. Iginla.

Nashville - San José (4-3)
Nashville Vinner om de får igång Foppa, Thornton har mycket att bevisa och klarar nog inte av det.

Vancouver - Dallas (4-2)
Luongo tar nog Vancouver vidare till minst semi på rent glädjerus över att spela slutspels hockey.

Anaheim - Minnesota (3-4)
Minnesota tar ut Anaheim på större bredd forwardsmässigt och hårdare arbete.

Eastern Conf.

Buffalo - NY Islanders (4-0)
Buffalo plockar bort Islanders i fyra raka om inte DiPietro kan spela och vinna någon match, De andra målvakterna för NYI är för dåliga.

New Jersey - Tampa Bay (4-1)
Brodeur vinner Matchen mot "the golden three" utan några problem och Tampa ut tidigt.

Ottawa - Pittsburgh (4-3)
Ottawa vinner i en matchserie där Crosby kommer bli tagen hårt och Heatley avgör, alfredsson gör ovanligtsvis en bra slutspelsserie.

Atlanta - NY Rangers (4-2)
Inte ens Kung Henrik kan hålla emot Hossa, Kozlov, Kovalchuck, Tkackhuk.
inte med NYR försvar och Jagr - Nylander är för ensamma om att producera. Avery kommer göra en sjukt bra serie tror jag men inte tillräckligt.
Citera
2007-04-10, 16:52
Medlem
funfs avatar
Finns center ice forums kvar? Eller får man förlita sig till myp2p och canal+ för att följa slutspelet?
Citera
2007-04-10, 17:25
Medlem
Ferross avatar
Western Conf.

Detroit - Calgary (2-4)
Nashville - San José (2-4)
Vancouver - Dallas (4-1)
Anaheim - Minnesota (4-2)

Eastern Conf.

Buffalo - NY Islanders (4-0)
New Jersey - Tampa Bay (4-2)
Ottawa - Pittsburgh (1-4)
Atlanta - NY Rangers (4-2)

Sådär tror jag att det slutar, måste bli någon "skräll" och jag anser att San Jose mycket väl skulle kunna skrälla mot Nashville som trotsallt är ett rätt "ungt" lag (själva föreningen alltså) och inte är vana vid slutspel. Är dessutom grymt imponerad av Thornton & Co. 92 Assist är väldigt bra.

Tror inte Islanders har mycket att sätta emot Buffalo heller, de känns ruggigt bra i år och jag har trott på Ducks/Predators-Sabres i final sedan serien startade
Citera
2007-04-10, 18:57
Medlem
loafmasters avatar
Folk tippar ner Islanders väldigt mycket. Jag tror ändå att dom kan ta en eller två matcher av Buffalo. Glöm inte att NYI avslutade väldigt starkt då dom inte alls var särskilt tippade att ta sig till slutspel. Tror allt att det kan motivera till seger i någon match.

Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Den där tippningen var det inte mkt fel på. Förutom att Detroit tar Calgary med 4-3 i matcher och San José spöar Nashville med 4-2.

San José - Nashville är nog den matchen som känns mer osäker av de där två. Är ganska övertygad att Calgary slår ut Detroit faktiskt. Har det på känn.
Citera
2007-04-10, 19:18
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Folk tippar ner Islanders väldigt mycket. Jag tror ändå att dom kan ta en eller två matcher av Buffalo. Glöm inte att NYI avslutade väldigt starkt då dom inte alls var särskilt tippade att ta sig till slutspel. Tror allt att det kan motivera till seger i någon match.

San José - Nashville är nog den matchen som känns mer osäker av de där två. Är ganska övertygad att Calgary slår ut Detroit faktiskt. Har det på känn.

Du kan ju inte tro på Calgary med Huselius the raper, eller är du inte emot kvinnorelaterade våldsbrott? Ditt samvete.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in