2019-06-01, 12:11
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Har haft liknande granne som inte orkar hela vägen upp till 3:e våning. Jag verkar ha precis samma (O)tur som du.
Menar du alltså att dom också förväxlade sin dörr med din..eller för att citera en filmtitel "låt den rätta komma in"?
Etnicitet?

Detta låter inte som samma händelse du beskriver nedan här?

Citat:
Jag börjar få mörka tankar ................. Vad tycker du om det här då, just snygg situation det med eller hur? Och han var och provade mitt dörrlås men jag röt till att han skulle ge fan i min dörr och gå till sitt hem. (han kan svenska), inte illa pinkat.

Jag har också snuddat vi tanken, om dom prövar ifall alla i huset kanske har en universal-nyckel för
att kunna gå in och plocka på sig, men jag lutar som sagt åt schizofreni i mitt fall, talar du nu om han som säger sig vara rädd för dig...som försöker låsa upp hos dig?
Vad svarade han när du bad honom ge fan?

Citat:
Förra året flyttade invandrare in med 2 söner åldrar 2 och 4 år. Spring i golven som en hord elefanter och efter många om och men fick de flytta ut i januari 2019.
Fick de flytta? blev dom avhysta p.g.a av dom småfeta elefanterna?

Apropå det, så är det inte bara trampet av en sådan jord jag fått höra...utan man interagerar med möblerna på ett konstigt vis som skapar en elefants trumpetande alternativt en deppig trombon, jag känner aldrig behovet att möblera om varje dag efter feng shui, precis allting dessa djur företar sig i sin lägenhet producerar ett onödigt ljud, det är oskickligt, nu har jag fått veta att dom letar boende för att flytta och under tiden passar man förstås på att leva ut with a bang?.

Egentligen borde jag skicka en rättshaveristisk arg lapp trots att dom vet att jag vet att dom
ska flytta dit pepparn växer var det lider

Citat:
Men, men, men..... är det inte så man kan gråta blod när socialen säger att nu minsann skulle det komma en mycket lugn och skötsam person, utländsk, och nu skulle det bli så bra. ÄNTLIGEN, tänker man som dum naiv person.
Kul att du säger det, för när hyresbolaget ringde mig nyss å sa att dessa oduglingar skulle flytta (kanske inducerat av mig) då svara jag i improviserad otacksamhet att jag hoppas att deras nästkommande inte blir en till barnfamilj också bad jag indirekt om särbehandling att barnfamiljer borde kunna få vänta och flytta in över mina grannar istället eftersom jag är den enda som klagat och äntligen kunde jag paracitera på att alla människors olika tolerans-tröskel, kanske borde jag rentav gilla facebook-gruppen "vi gillar olika" därför

Citat:
Lugn varade en vecka och då fram till nuet kommer det gäster som också visar sig vara bror till den som flyttade ut i januari............? What??? Det bor inga barn ovanpå och jag skall inte behöva bli störd av nästa två elefantklampande barn nu 2 döttrar 4 och 7 år
Dessutom tillkommer det lögner om att gubben ovanpå är så "rädd" för mig att han inte skulle våga ha på ljudet på mobilen. Vänta bara, det blir ännu bättre jag har fått varningsbrev som inte stör!!!!!!!!!!!!! Man kan ju bli galen. Varit på möte med hyresvärden och socialen i mars. Ja kära nån. Hur tror de att man ska få nån rätsida när gubben släpper in hämnaren brodern här? De sover över och har adress Halmstad.
Jag fattade inte, vad är ett varningsbrev som inte stör?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-06-01 kl. 12:26.
Citera
2019-06-02, 22:33
Medlem
Enmansdemos avatar
Är det meningen att man ska ha förståelse för att folk drar möbler i flera timmar
över golvet varenda jävla kväll just (we speak) bara för att vederbörande annonserat
att dom ska flytta för eller senare

Hur mycket möbler kan man få plats med i en etta? jag kräver! att få inspektera
hemma hos grannen! om det här ljudet är berättigat
Citera
2019-06-10, 12:03
Medlem
quid-est-veritass avatar
Spenderade min studenttid boendes i en studentkorridor och jävlar vilka skeva typer man stötte. Till saken hör att byggnaden korridoren låg i låg alldeles i närheten av något slags halfway house, eller i alla fall något ställe där många missbrukare höll till.

1. En sen natt efter intensivt WoWande kände jag mig småhungrig och traskade ut i korridorens kök får att bre en macka. Då står det en stor svillen rå-alkis i bara skinnväst och mjukisbyxor och länsar kylarna på mat i en gammal sliten ICA-kasse. Någon idiot har troligtvis glömt stänga dörrarna ordentligt. Omtumlad, trött, hungrig och i stor brist på vilja att ta konflikten säger jag bara "hej hej" och går tillbaka till mitt rum. Det blev inte så mycket av denna incident, bara lite gnäll över saknad mat från de andra.

2. Pakistanierna som bodde fyra stycken i ett litet studentrum i olika skift. De ockuperade ständigt köket under dagtid och använde alla möjliga möbler i köket i sin matlagning, bland annat en stol för att skära kyckling. Titt som tätt var allrummet ockuperat av deras släkt som kommit att hälsa på. En av dem lärde sig visserligen ordet "fitta" som han med ett brett leende hälsade oss med varje dag efter detta.

3. Turken i rummet under som alltid drog igång samma CD turkmusik varje lördag- och söndag morgon. Minns fortfarande melodin till första låten...

4. Grannen som alltid rökte weed och som titt som tätt knackade på och frågade om jag hade deo han kunde låna.

5. Den något förvirrade men snälle kille som uppenbart aldrig lyft ett finger hemma innan han flyttade ut, som behövde hjälp med precis allt. Ingen hade lärt honom hur man lagar mat, hur man tvättar, eller hur man städar ett kök ordentligt. Han visste inte heller hur man går och hämtar ut ett paket på Posten.
Citera
2019-06-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Så det är verkligen en effektiv metod för att lära störande grannar en läxa de sent ska glömma.
Tänk dig själv hur skrämmande det säkert kan vara att få besök mitt i natten av en kalsongnaken, vilt vrålande och aggressivt spottande man ... det kan säkert få tyst på den bäste.

Haha jag hade backat direkt o ändrat på mina levnadsvanor.
Citera
2019-06-11, 20:54
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag har gjort misstaget att våga samtala med mina nya grannar på ett lugnt & vänligt sätt

Det visar sig dock att jag hädanefter ändå kommer måste skicka störningsjouren på dom,
och det oroar mg att dom nu kan lista ut vem avsändaren är, jag är lite ängslig för
att jag ska få en lejd mördare på mig av granngubben som hämnd

Hur ska jag tänka annorlunda?

Citat:
Ursprungligen postat av EddieCoyle
Haha jag hade backat direkt o ändrat på mina levnadsvanor.
Det tror jag inte du hade gjort, utan du hade överfallit honom lite senare
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-06-11 kl. 20:57.
Citera
2019-06-11, 21:16
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Jag har gjort misstaget att våga samtala med mina nya grannar på ett lugnt & vänligt sätt

Det visar sig dock att jag hädanefter ändå kommer måste skicka störningsjouren på dom,
och det oroar mg att dom nu kan lista ut vem avsändaren är, jag är lite ängslig för
att jag ska få en lejd mördare på mig av granngubben som hämnd

Hur ska jag tänka annorlunda?
Är det bara ni`som bor i huset?
Finns det fler grannar, så är det säkert fler som känner sig störda.
Citera
2019-06-13, 00:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag kom på en djävulusisk plan, om man skriver flertalet lappar med samma övergripande budskap och imiterande paraciterar på grannarna som inte klagat...utan att ha nämna några namn förstås,
utan bara skriva som en pensionärs-röst... eftersom jag via projektiv identifikation
vet att dom är störd även om dom inte tänker erkänna det för sig själv

Någon som kan bidra med lite schablon-bilder över hur olika ålders-kategorier
och kön uttrycker sig? när dom skriver klagobrev?

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Är det bara ni`som bor i huset?
Finns det fler grannar, så är det säkert fler som känner sig störda.
Nej, det är morgonpigga pensionärer som går upp samma tid som dom skitstövelsungar som tillåts jaga varandra varje dag kl mellan kl 7-10 vilket således enbart stör mig som arbetsskygg sjusovare och nattuggla, samt resten
av huset går till jobbet och bidrar och slipper dela eländet med mig

Det finns väl inte mycket till övers för åsikten att stävja ungars lekande som inte nödvändigtvis behöver vara utvecklande per se, det är ju bara lyssna på fastighetsbolagets
gnällkärringar (på mig) som anser att barn låter och vi kan inget göra
Man kanske inte ska bo i lägenhet ifall man vägrar att uppfostra ungar att inte spring-leka

Jag tänker mig att jag kommer bli misshandlad med ett tillhygge så att jag sedan dör
på sjukhuset för att jag har skrämt barnen med securitas (för tyvärr får antagligen inte barnen böta)
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-06-13 kl. 01:08.
Citera
2019-06-13, 06:44
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Jag kom på en djävulusisk plan, om man skriver flertalet lappar med samma övergripande budskap och imiterande paraciterar på grannarna som inte klagat...utan att ha nämna några namn förstås,
utan bara skriva som en pensionärs-röst... eftersom jag via projektiv identifikation
vet att dom är störd även om dom inte tänker erkänna det för sig själv

Någon som kan bidra med lite schablon-bilder över hur olika ålders-kategorier
och kön uttrycker sig? när dom skriver klagobrev?

Nej, det är morgonpigga pensionärer som går upp samma tid som dom skitstövelsungar som tillåts jaga varandra varje dag kl mellan kl 7-10 vilket således enbart stör mig som arbetsskygg sjusovare och nattuggla, samt resten
av huset går till jobbet och bidrar och slipper dela eländet med mig

Det finns väl inte mycket till övers för åsikten att stävja ungars lekande som inte nödvändigtvis behöver vara utvecklande per se, det är ju bara lyssna på fastighetsbolagets
gnällkärringar (på mig) som anser att barn låter och vi kan inget göra
Man kanske inte ska bo i lägenhet ifall man vägrar att uppfostra ungar att inte spring-leka

Jag tänker mig att jag kommer bli misshandlad med ett tillhygge så att jag sedan dör
på sjukhuset för att jag har skrämt barnen med securitas (för tyvärr får antagligen inte barnen böta)
Nu har alla rätt att leva i sina lägenheter och du lever faktiskt i ett flerfamiljshus. Nu fungerar vårt samhälle faktiskt så att det är bara på nätterna det skall vara nattro. Om du som "arbetsskygg nattuggla" störs av att grannarna lever sina liv, så är det enda du kan göra att skaffa öronproppar.

Att bråka med grannarna och hota med Securitas, leder i värsta fall till att du förlorar ditt hyyreskontrakt.
Citera
2019-06-13, 10:22
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Nu har alla rätt att leva i sina lägenheter och du lever faktiskt i ett flerfamiljshus. Nu fungerar vårt samhälle faktiskt så att det är bara på nätterna det skall vara nattro. Om du som "arbetsskygg nattuggla" störs av att grannarna lever sina liv, så är det enda du kan göra att skaffa öronproppar.

Att bråka med grannarna och hota med Securitas, leder i värsta fall till att du förlorar ditt hyyreskontrakt.
Så du ska definiera när nätterna slutar? alla kliver upp kollektivt kl 6-7
som i Nordkorea? och oavsett om vi gör det så ska man inte behöva höra en elefantjord springa
undre denna tidpunkt, det här är egentligen bara våra mellanmänskliga självskrivna att
ha rätt att sova.

Det finns inga skrivna regler om att det bara är under nätterna man inte får bli störd.
Störningsjouren finns till dygnet runt och jag hänvisas att ringa den om jag blir störd för vad den än må vara, med reservation för att det inte har önskvärd effekt när det är störande barn inblandad, men

Jag har all rätt att försöka varav jag knappast tror att jag blir av med mitt hyreskontrakt

Hela ditt inlägg luktar mot-uppfostran utav mig lång väg, för du som torr Svensson blev provocerad över min arbetsskygghet som jag likt Jesus frestade djävulen med ute i öknen...samt genom att givit utlopp för all min frustration på internet vilken du dock fann allmänt dålig attityd , varav du inte klarade testet och således inte är utvald att ge mig individuella råd i den här frågan

Dock måste jag erkänna din djävul att jag kommer att bli försiktigare undermedvetet
via ditt inlägg som råkar ligga precis rätt i min egen tid...där jag skickade en glad & hoppfull
lapp med bergspredika(mentet) till grannen istället för att ringa störningsjour, men det tycker väl du är att likställa med att ha jävlats?
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-06-13 kl. 10:54.
Citera
2019-06-13, 19:51
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Så du ska definiera när nätterna slutar? alla kliver upp kollektivt kl 6-7
som i Nordkorea? och oavsett om vi gör det så ska man inte behöva höra en elefantjord springa
undre denna tidpunkt, det här är egentligen bara våra mellanmänskliga självskrivna att
ha rätt att sova.

Det finns inga skrivna regler om att det bara är under nätterna man inte får bli störd.
Störningsjouren finns till dygnet runt och jag hänvisas att ringa den om jag blir störd för vad den än må vara, med reservation för att det inte har önskvärd effekt när det är störande barn inblandad, men

Jag har all rätt att försöka varav jag knappast tror att jag blir av med mitt hyreskontrakt

Hela ditt inlägg luktar mot-uppfostran utav mig lång väg, för du som torr Svensson blev provocerad över min arbetsskygghet som jag likt Jesus frestade djävulen med ute i öknen...samt genom att givit utlopp för all min frustration på internet vilken du dock fann allmänt dålig attityd , varav du inte klarade testet och således inte är utvald att ge mig individuella råd i den här frågan

Dock måste jag erkänna din djävul att jag kommer att bli försiktigare undermedvetet
via ditt inlägg som råkar ligga precis rätt i min egen tid...där jag skickade en glad & hoppfull
lapp med bergspredika(mentet) till grannen istället för att ringa störningsjour, men det tycker väl du är att likställa med att ha jävlats?

Oj trampade jag på en öm tå ?

Allvarligt talat tror jag att du skall hålla dig till störningsjouren och inte trakassera grannarna på egen hand.
Citera
2019-06-21, 00:08
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag blir vansinnig på mig själv som granne, min gamla datorstol som mitt arsel just nu skriver dessa rader på...låter när jag sätter mig ner trots att jag försöker göra det tyst om natten

Förmodligen hörs detta ljud till grannar och jag hade blitt tokig på mä själv, då jag själv har fått erfarit av grannar hur det låter när någon drar ut datorstolen på natten, ungefär som ett åskmuller, detta
undviker jag att göra, men det sker likväl en undanträngningseffekt i stoppningen här så stolgångs-leden gnekar

Just nu har jag satt en handduk under, så att hjulen iaf inte ska rulla

Ironiskt att under tiden jag skriver dessa ängsliga rader låter det som att pundar-grannarna
jag sällan har problem med nedanför mig håller på & slåss just nu, brölar och tappar möbler på varandra
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-06-21 kl. 00:14.
Citera
2019-06-21, 08:12
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Jag blir vansinnig på mig själv som granne, min gamla datorstol som mitt arsel just nu skriver dessa rader på...låter när jag sätter mig ner trots att jag försöker göra det tyst om natten

Förmodligen hörs detta ljud till grannar och jag hade blitt tokig på mä själv, då jag själv har fått erfarit av grannar hur det låter när någon drar ut datorstolen på natten, ungefär som ett åskmuller, detta
undviker jag att göra, men det sker likväl en undanträngningseffekt i stoppningen här så stolgångs-leden gnekar

Just nu har jag satt en handduk under, så att hjulen iaf inte ska rulla

Ironiskt att under tiden jag skriver dessa ängsliga rader låter det som att pundar-grannarna
jag sällan har problem med nedanför mig håller på & slåss just nu, brölar och tappar möbler på varandra
Köp ett golvskydd så rullar stolen lättare-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in