2017-03-05, 18:24
Medlem
Jag vet inte om ni kommer ihåg men för något eller några år sedan berättade Mona att hon numera arbetade med att bädda hotellsängar och att många gäster blev förvånade när de såg att det var hon som städade hotellrum mm.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mona-sahlins-nya-jobb-hotellstaderska/

http://stoppapressarna.se/svenskt/mona-sahlins-nya-jobb-jag-stadar-hotellrum

Hon påstod att hennes dotter köpt ett hotell och att hon hjälpte dottern.
Någon som vet vilken dotter som äger hotellet eller vet vad hotellet heter. En vän berättade att dottern aldrig är på hotellet utan att dottern bara står som ägare åt sin mamma. Kan det vara därifrån pengarna kommer som Labbe fått låna?
Citera
2017-03-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja de tre miljonerna var kanske obefintliga (påhittad tillgång i en fordran för henne?).

Fast jag tänker att Mona kanske hade några miljoner i vinst efter försäljningen i radhuset.Hon har ingen lust att betala skatt och investerade i en bostadsrätt där Bosse nu bor,kanske hon själv också,men troligtvis så har det blivit en del pengar över.
Funderar på om Labbe kanske hjälpt Mona att föra över pengar till Chile,eller något annat land i Latinamerika?

Tror inte för fem öre på att hon har lånat ut tre miljoner till Labbe,här ligger en hund begraven.
Att han har köpt lyxbilar för miljoner är någon slags undanmanöver som skall visa på vad han spenderat Monas lån på.
Lyxbilarna kan han lämna tillbaks,och visst förlorar han kanske några hundra tusen på det,men det är väl småpotatis om man lyckas föra över flera miljoner till något skatteparadis?
Tror jag börjar förstå varför Mona och Labbe är "bästa vänner".
Citera
2017-03-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag vet inte om ni kommer ihåg men för något eller några år sedan berättade Mona att hon numera arbetade med att bädda hotellsängar och att många gäster blev förvånade när de såg att det var hon som städade hotellrum mm.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mona-sahlins-nya-jobb-hotellstaderska/

http://stoppapressarna.se/svenskt/mona-sahlins-nya-jobb-jag-stadar-hotellrum

Hon påstod att hennes dotter köpt ett hotell och att hon hjälpte dottern.
Någon som vet vilken dotter som äger hotellet eller vet vad hotellet heter. En vän berättade att dottern aldrig är på hotellet utan att dottern bara står som ägare åt sin mamma. Kan det vara därifrån pengarna kommer som Labbe fått låna?

Kan inte läsa den första artikeln,bara den i Stoppa Pressarna.
Det där är bara ett spel för galleriet för Mona,hon vill visa att hon är en vanlig arbetare
Om det är den äldsta dottern som har hotell,så har hon för övrigt en latinskamerikansk far. Mona hade ett samboförhållande och fick en dotter innan hon och Bosse blev ett par.
Citera
2017-03-05, 19:03
Medlem
Nu var hon en av kandidaterna till att bli chef för ILO 2012 vilket man vet om man följer nyheterna. Det var ett jävla gnäll när hon inte fick det. Några utbildningskrav var det knappast tal om. Konstig sak att få för sig. Ni har noterat att det är sossar det frågan om och att en svetsare är statsminister?

Gissar att det är en position där man sätter löner utan en massa gnäll, men 250 000 låter ändå bra mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag twror nog också fantasin om välbetalt toppjobb inom FN just var en fantasi, eller om man ska vara krass, felräkning. Man ska väl normalt ha någon utbildningsgrad eller specifik erfarenhet för de tjänsterna. Margot Wallström är ju socionom samt att hon hade erfarenhet från EUs kommunikation. Men lönen sätts efter tariff som är grundad rätt schematiskt från utbildningsnivå och erfarenhet. Och den räckte ju inte så man tog från den budget för SIDA som ligger hos UD för att dubbla på lönen hon fick från FN.

Håller med, som Alhem också uttryckt, om att hon slapp lite väl lindrigt undan. Av omständigheterna så framstår det som att det osanna intygandet var ett upplägg, och uppsåtligt sådant, i ett bedrägligt förfarande. Att tillförskaffa livvakten förmåner från en annan part (lån från banken) som han annars inte skulle haft. Snaskigt gjort med tanke på att en anledning till att vi har hyfsat billiga lån för just bostäder utöver säkerhetsrättsreglerna är ju att vi dels har transparens om våra inkomster samt att regler finns som syftar till att vi ska kunna nås.
Citera
2017-03-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Kan inte läsa den första artikeln,bara den i Stoppa Pressarna.
Det där är bara ett spel för galleriet för Mona,hon vill visa att hon är en vanlig arbetare
Om det är den äldsta dottern som har hotell,så har hon för övrigt en latinskamerikansk far. Mona hade ett samboförhållande och fick en dotter innan hon och Bosse blev ett par.

Kanske inte, artikeln är från 2015 och hon var samordnare under 2014-2017 heltid i Stockholm. Var Labbe med på hotellet som livvakt? Bäddade han sängar också?
Citera
2017-03-26, 00:07
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Här är förhören

http://www.expressen.se/nyheter/las-hela-forhoren-har/

Ganska otroligt att inte dessa förhör uppmärksammats mera!

Han verkar ju helt rubbad och får alla medverkande i Lyxfällan att framstå som snillen.
Och jag ställer mig fortfarande frågan om det inte finns någon form av utpressning med i den här affären. Att Mona är korkad står väl utom all tvivel men att hon skulle kunna "låna" ut så stora summor till den här "stjärnan" verkar ändå långsökt. Att inga varningsklockor ringt på myndigheterna är jävligt anmärkningsvärt, hennes beteende måste ju innebära en väldigt stor säkerhetsrisk.
Citera
2017-03-26, 12:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Ganska otroligt att inte dessa förhör uppmärksammats mera!

Han verkar ju helt rubbad och får alla medverkande i Lyxfällan att framstå som snillen.
Och jag ställer mig fortfarande frågan om det inte finns någon form av utpressning med i den här affären. Att Mona är korkad står väl utom all tvivel men att hon skulle kunna "låna" ut så stora summor till den här "stjärnan" verkar ändå långsökt. Att inga varningsklockor ringt på myndigheterna är jävligt anmärkningsvärt, hennes beteende måste ju innebära en väldigt stor säkerhetsrisk.
Kan vara någon form av herre och slavinneförhållande, dvs livvakten är hennes master och hon måste lämna över även sin ekonomi i hans händer.
Citera
2017-03-26, 12:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terranullius
Kanske är han som är master i BDSM leken
https://minfil.org/E9Q5mbbcbe/journoklick_mona_oring.jpg

Finns det fler bilder som bekräftar hennes "privatliv"?

Jag är lyckligt ovetandes om dessa aktiviteter, men spontant känns det som ett riskbeteende och som en säkerhetsrisk.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Intressant att han var kompis med Magnus Hedman. Är det inte han som åkte dit för knark och var gift med Graaf? Han ser väldigt spänd ut på bilderna och med lite kokain i kroppen kan den klenaste balle stå även för Måna?

Har eventuellt missat, men finns det bilder du hänvisar till? Vill minnas att Tomas Bodström också spelade fotboll (AIK?) och är "bundis" med Hedman? Det är lite för mycket folk i toppen som känner varandra och som har riskbeteenden och missbruk och där alla regelbundet gör olämpliga saker utan att straffas.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tror hon mötte sin baneman som var exakt lika slug som hon själv. Tyvärr sprack allt som det kan göra då folk ökar ribban och går för långt, Får tankar till den galna Arbogakvinnan och andra bedragerskor som inte skyr några medel och stimuleras enbart på att sko sig. Vad säger att Måna ens är intresserad av politik? Så skruvad historia och jag tror att hon fortfarande är skyddad då hon borde räknas som ett allvarligt fall för regeringen och rikets säkerhet. En galning i regeringsställning. Helt öppet fortsätter människan år ut och år in att ljuga, stjäla, förfalska och skita i att betala dom flesta böter, skatter och dagisavgifter.

Tänk att den här flinande människan som ser ut som en giftorm när hon hånler kunde ha blivit Sveriges statsminister. Tror fanskapet skulle kunna sålt både Rosenbad och hela djävla slottet. Bosse må vara alkoholiserad och spelar på hästar i sin enrummare men är nog ändå nöjd att kommit undan med livet i behåll. Livförsäkringar är ju aktuellt just nu och ganska vanligt i en del kretsar.

Nu handlar ju tråden om livräddaren visserligen men dom tu får väl förenas en liten stund här igen.

Håller med dig. Tänk dessutom att Clinton var på väg att bli USAs dito, med tillgång till kärnvapen.

Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Varför är media så försvarande av Mona? Expressen bara avbröt sitt drev när det verkade som de hade mycket mer om henne. Har hon hållhakar på journalister?

Jag glömmer aldrig intervjun med en pressad Mona direkt efter. Se hela men 1:50 är särskilt intressant. Man kan riktigt se paniken i hennes ögon och ansikte.
https://www.youtube.com/watch?v=oljbgu2uM8M

Citat:

Ja, någon dag kan jag berätta allt om alla

Mona Sahlin 2016

Citat:
Ursprungligen postat av Latexking
Antingen är de älskare och 3 miljonerna är betalning för akten eller så har polisen något mörk hemlighet på mona som han använder för att pressa henne på cash. Tredje alternativet är någon form av penningtvätt? Oavsett så måste detta vara ett av de mest bisarra inom svensk politik på länge!

Helt orimliga berättelser med FN tjänster och löner på 250tkr i månaden, bil för 1 miljon och lägenhet på 10mille. Mona har i vanlig ordning kronofogden efter sig. Är mona förståndshandikappad?

Att Mona fått vara tongivande i över tre decennier inom S och inom svensk politik och media visar hur jävla sjukt toppskiktet i vårt land är.
Citera
2019-06-20, 21:59
Medlem
hur kan denna man fortfarande vara anställd hos polisen? förfalskade anställningsavtal för att kunna köpa nån lyxkåk. Det är en hund begraven här, kan nån som jobbar på polisen förklara vad som pågår?

https://www.expressen.se/nyheter/ex-livvakten-hernando-labbe-solinas-fick-vd-sparkad/
Citera
2019-06-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejau12
hur kan denna man fortfarande vara anställd hos polisen? förfalskade anställningsavtal för att kunna köpa nån lyxkåk. Det är en hund begraven här, kan nån som jobbar på polisen förklara vad som pågår?

https://www.expressen.se/nyheter/ex-livvakten-hernando-labbe-solinas-fick-vd-sparkad/
Ja det är helt otroligt. Och varför gräver inte journalister i det? Det här är ju sossemaffians epicenter, Eliasson, Bodström, Sahlin, Ygeman ..........

Hur kul var det inte när den italienska polisen undrade vad LO och den italienska maffian hade ihop?

Kriminella maktpolitruker .........
Citera
2019-06-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Att Mona fått vara tongivande i över tre decennier inom S och inom svensk politik och media visar hur jävla sjukt toppskiktet i vårt land är.
Ja vem kan ta politik på allvar? Mona är ju en helt absurd maktspelare, så dum, så falsk och ändå varit kvar så länge. Sverige får det det förtjänar.
Citera
2019-06-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Ja det är helt otroligt. Och varför gräver inte journalister i det? Det här är ju sossemaffians epicenter, Eliasson, Bodström, Sahlin, Ygeman ..........

Hur kul var det inte när den italienska polisen undrade vad LO och den italienska maffian hade ihop?

Kriminella maktpolitruker .........

Han ser ju sjukt sliskig ut också. Han har på egenhand sänkt hela mitt förtroende för svensk polis, fattar inte att dom inte bara avslutar hans anställning, ska vi ha anställda hos polisen som sysslar med urkundsförfalskning? Vad hade hänt med en vanlig vit svensk polis det är ju uppenbart att han är skyddad av högre instans. Vad säger ni poliser är detta en kollega ni vill ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in