2019-06-20, 18:28
Medlem
StefanNolerviks avatar
Jag såg på Wikipedia idag att somalier suger ur svenska värlfärdssystemet för att skicka pengarna tillbaka till Somalia. Rena stölden! Läste också i artikeln att somalier skickar så mycket pengar till Somalia att landets BNP består av 45% (!) från svenska bidrag eftersom över 80% (!) av dom här missfostren väljer att leva på andra istället för att jobba.

Länk till artikeln: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Somalier_i_Sverige

Frågor och funderingar på det?
Citera
2019-06-20, 18:35
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanNolervik
Jag såg på Wikipedia idag att somalier suger ur svenska värlfärdssystemet för att skicka pengarna tillbaka till Somalia. Rena stölden! Läste också i artikeln att somalier skickar så mycket pengar till Somalia att landets BNP består av 45% (!) från svenska bidrag eftersom över 80% (!) av dom här missfostren väljer att leva på andra istället för att jobba.

Haha att deras totala BNP skulle bestå till 45% av enbart bidrag från Sverige är ju bara löjligt. Du skämmer bara ut dig här, ingen kommer att ta dig på allvar. Men det kanske inte är meningen att någon ska göra?
Citera
2019-06-20, 18:42
Medlem
Diamant-vibbars avatar
Somalier är experter på att få ut bidrag till sina som bor i små skyffen därhemma som det kan bo åtta - fjorton pers i. Detta är deras "jobb"

Att de suger ur ynkliga jante-sverige till Somalia och pumpar det på cash förvånar mig inte!
Citera
2019-06-20, 18:45
Medlem
Citat:

Du läser som en somalier.

"Den somaliska diasporan runtom i världen skickar till exempel varje år närmare 14 miljarder kronor till sina anhöriga i Somalia. Det är nästan 45 procent av landets BNP"
Citera
2019-06-20, 18:46
Medlem
StefanNolerviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Haha att deras totala BNP skulle bestå till 45% av enbart bidrag från Sverige är ju bara löjligt. Du skämmer bara ut dig här, ingen kommer att ta dig på allvar. Men det kanske inte är meningen att någon ska göra?

Det må vara löjligt men det är det jag har läst ur artikeln. Läs artikeln innan du öppnar käften till andra.
Citera
2019-06-20, 18:47
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Min enda fråga är om du är läskunnig?
45% av BNP från svenska bidrag?
Nej, fejk news!
Citera
2019-06-20, 18:47
Medlem
StefanNolerviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Du läser som en somalier.

"Den somaliska diasporan runtom i världen skickar till exempel varje år närmare 14 miljarder kronor till sina anhöriga i Somalia. Det är nästan 45 procent av landets BNP"

Japp jag må ha tolkat fel men det är ändå skrämmande hur det skickas pengar med western union hejvilt.
Citera
2019-06-20, 18:48
Medlem
Citat:
Japp jag må ha tolkat fel men det är ändå skrämmande hur det skickas pengar med western union hejvilt.

Sant.
Citera
2019-06-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Min enda fråga är om du är läskunnig?
45% av BNP från svenska bidrag?
Nej, fejk news!
Oavsett procenten, finns det familjer som tar hit en "syster" som i själva verket är en andra hustru. Eller en "systerdotter." Och 5-8 barn lika med barnbidrag. Sen är barnen på kvartersgården på väg till kriminalitet och sedan är det kommunen och staten som tar hand om dessa med skattmedel.
Citera
2019-06-20, 19:02
Medlem
-GGs avatar
Barnen blir hårdvaluta i ett land som Sverige. Oerhört lönsamt att jacka fast snabeln genom många barn och sedan tuta och köra i bidragskarusellen.

Ett flertal metoder används för att så fort som möjligt pumpa upp barnaskarorna och familjestorleken, för bidragens skull. Så Inte nog med att svenskarna betalar för dem som är, och blir våldtagna och misshandlade på köpet, man betalar dessutom för alla släktingar som är kvar i Somalia.
Senast redigerad av -GG 2019-06-20 kl. 19:04.
Citera
2019-06-20, 19:04
Medlem
-GGs avatar
Minns ni Argus-rapporten?

https://minfil.com/La2cY1v0nd/argus-rapporten-frc3a5n-migrationsverket-2000-12-31_pdf
Citera
2019-06-20, 19:09
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:

Jag har en fråga. Är nyfiken på vad order somalier betyder? Vad betyder det på somaliska? Kanske "ge mig bidrag", eller "jag tar över med mina barn"?

Annars så är det rätt så sjukt att Sverige fortsätter att ta in somalier, trots att majoriteten går på bidrag. Vad är poängen med detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in