Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Blessedfruit: Nej, ingen fara alls, kände mig inte påhoppad!
Min undran till dig - som var en vän till LW - var om du hade någon
uppfattning/ känsla/ aning om det var LW eller SD som var den "som
ville mer". Som polisen Mats Nylander uttryckte vid misshandelsanmälan
2017 - "en av parterna ville mer än den andra."
Min personliga uppfattning är att det var SD som ville mer; HD ville skilja
sig, LW hade gått vidare med ev förhållande med B*hold*rX. SD var på
väg att förlora både L*na och H*nna.
Sh.Holmes som också var vän till LW har skrivit att hon kände på
sig att något kunde hända, hon hade berättat för vän/ vänner. Det har även
skrivits att hon lämnat ut information/faktauppgifter om de hot och trakasserier
som SD hade utsatt henne för. Och enligt @Sh.Holmes har utredarna allt.
Gissar att du också är av den uppfattningen att det var SD som ville mer, med
tanke på vad du skrivit. Känner mig ännu mer styrkt i uppfattningen att SD är
GM när du nyligen beskrev att det var SD du direkt tänkte på, när du fick veta
att LW var mördad.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Känns så konstigt det här att hon kände på sig att något skulle hända, borde hon inte klippt helt med SD om hon var rädd för honom?
Kan det missförståtts vad hon menade när hon sa att hon trodde något skulle hända?
Och vad menade polisen med att någon ville mer? Fika mer? Vad ville den ene mer?
Polisen sa väl också något om, hur de skulle umgås?
Ville den ene umgås mer än den andre?
Och eftersom det var LW som ville bjuda SD på fika och han tackade nej, kanske man ska tänka att det var LW som ville umgås mer, som vänner.
Om vi antar att det var just så det var, kan man väl tänka sig att LW var den som inte hade problem med att vara vän med SD, medans SD hade svårt att bara vara vän med LW, när hon redan då hade hittat en ny kärlek och allt.
Kan man då säga, att det var båda som ville mer, men olika saker? Ja det där är svårt att få veta nu, när bara SD version finns att få.
Det konstigaste är, vem var hennes nya kärlek som också dessutom var hemlig hela tiden, redan då när hon fyllde år och ända fram i maj, och även ett helt år efter så vet ingen vem han är?
Och då tänker jag, varför var det då så viktigt att fika med SD den sena kvällen när hon fyllde år? Borde hon inte haft bråttom in och ringa sin nya kärlek och bjuda honom på fika istället?
Jag får det inte att stämma, något är helt fel?
Varför släppte LW inte taget om SD när hon hade hittat en ny kärlek och särskilt när hon sa till andra att hon var orolig att något skulle hända? Då undrar jag om det verkligen måste varit SD hon menade när hon sa att hon trodde något skulle hända? Eller var det den nya hemliga kärleken hon egentligen oroade sig över, och verkade rädd för? Är det därför vi inte vet vem hennes nya kärlek var?
Borde hon inte varit nyförälskad och pratat om honom och med honom denna måndagkväll? Var var hennes nya kärlek denna måndagkväll?
Detta går inte ihop, kan någon få detta att stämma? Kan den inte vara så att den nya kärleken var just SD i alla fall? Blir inte bilden lite lättare att förstå då?