2019-06-19, 14:20
Medlem
https://www.nrk.no/norge/hovedteori_-anne-elisabeth-fraktet-bort-i-bil-1.14594734
Citera
2019-06-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wemilie
https://www.nrk.no/norge/hovedteori_-anne-elisabeth-fraktet-bort-i-bil-1.14594734
Skulle nesten tro at NRK journalisten leser flashback
Citera
2019-06-19, 15:03
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Skulle nesten tro at NRK journalisten leser flashback

Jepp! Politiet tror nå at AEH ble fraktet bort i en sølvgrå bil. Den som tidligere er omtalt i tråden.
Så da er de altså enige med meg 😂😎
Citera
2019-06-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jepp! Politiet tror nå at AEH ble fraktet bort i en sølvgrå bil. Den som tidligere er omtalt i tråden.
Så da er de altså enige med meg 😂😎
Kanskje bilen ikke var sølvgrå men maskert med sølvgrå folie for dette oppdraget og folien revet av umiddelbart etterpå, det kan like gjerne ha vært en pick up der toppen også var for at den skulle se ut som en SUV.

Det får meg til å tenke på øst europeisk mafia som driver med bilpleie, bilvask og trafficking.
Disse har både lokal kunnskap, lokaler og skjulesteder samt at de er multikriminelle og med tilknytning til Balkan.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2019-06-19 kl. 15:50.
Citera
2019-06-19, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wemilie

Jeg synes ikke det er så bent frem å forstå hva Brøske egentlig mener.
Citat:
Naboen mener det var en sølvgrå SUV-lignende bil med norske skilter. Han så ikke sjåføren eller hvor mange personer som var i bilen.

Brøske sier at politiet fortsatt forsøker å finne denne bilen og få klarlagt hvem som kjørte den.

– Bilen er ikke identifisert. Den er fremdeles interessant, i likhet med alle andre bevegelser på åstedet og i nærheten av åstedet den 31. oktober og i tiden forut, sier Brøske.

Og, hvis sølvgrå SUV-lignende biler er spesielt interessante, hvorfor har politiet ikke etterlyst bilen? Eller bedt alle eiere av lignende biler om å melde seg, hvis de har vært i området i tiden rundt forsvinningen?

Det ser ikke ut til at det er bare i forsvinningssaken at detaljene skurrer, det finnes merkverdigheter i etterforskningen også.
Citera
2019-06-19, 16:43
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes ikke det er så bent frem å forstå hva Brøske egentlig mener.

Og, hvis sølvgrå SUV-lignende biler er spesielt interessante, hvorfor har politiet ikke etterlyst bilen? Eller bedt alle eiere av lignende biler om å melde seg, hvis de har vært i området i tiden rundt forsvinningen?

Det ser ikke ut til at det er bare i forsvinningssaken at detaljene skurrer, det finnes merkverdigheter i etterforskningen også.

Jeg tror fortsatt politiet lekker "nyheter" på løpende bånd nå, og i en planlagt rekkefølte.

Jeg tror "nyheten" skal gi et inntrykk av at en liga har kidnappet henne.

For mistenkt lokal gjerningsmann og event. medhjelpere ... som kan ha iscenesatt en "kidnapping" ... er det stressende å stå i dette ...
Citera
2019-06-19, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg tror fortsatt politiet lekker "nyheter" på løpende bånd nå, og i en planlagt rekkefølte.

Jeg tror "nyheten" skal gi et inntrykk av at en liga har kidnappet henne.

For mistenkt lokal gjerningsmann og event. medhjelpere ... som kan ha iscenesatt en "kidnapping" ... er det stressende å stå i dette ...

Ja, "nyheter" som har vært offentliggjort i VG tidligere.

En annen sak som jeg ikke kan huske har vært diskutert her, er at det hadde vært et snøfall på natten/morgenen 31. oktober. Mener snø/slaps er synlig på video av Lue- og Telefonmannen.

Hvordan var temperaturen utover dagen? Ble snøen liggene feks på plenen i Sloraveien? Var snøen smeltet da politiet ankom Sloraveien utpå ettermiddagen/kvelden 31. oktober?

Hvis snøen ble liggende ville det være lett å se om det hadde vært noe trafikk inn og ut av bakdører, kjellerdører, terassedører osv. Også bilspor på gårdsplassen ville vært synlig?

Sannsynligvis må snøen ha smeltet i løpet av dagen. Kan ikke huske at temaet har vært nevnt her.

Edit:
Om snøen ble liggende ville jo spor etter kjøring over plenen muligens ha vært synlig en stund.
Senast redigerad av kornblomst 2019-06-19 kl. 17:02. Anledning: Edit
Citera
2019-06-19, 17:55
Medlem
Citat:

En annen sak som jeg ikke kan huske har vært diskutert her, er at det hadde vært et snøfall på natten/morgenen 31. oktober. Mener snø/slaps er synlig på video av Lue- og Telefonmannen.

Hvordan var temperaturen utover dagen? Ble snøen liggene feks på plenen i Sloraveien? Var snøen smeltet da politiet ankom Sloraveien utpå ettermiddagen/kvelden 31. oktober?

Hvis snøen ble liggende ville det være lett å se om det hadde vært noe trafikk inn og ut av bakdører, kjellerdører, terassedører osv. Også bilspor på gårdsplassen ville vært synlig?

Sannsynligvis må snøen ha smeltet i løpet av dagen. Kan ikke huske at temaet har vært nevnt her.

Edit:
Om snøen ble liggende ville jo spor etter kjøring over plenen muligens ha vært synlig en stund.
Det er ikke noe å spekulere i for værdataene for den aktuelle dagen ligger åpent tilgjengelig
https://www.yr.no/sted/Norge/Akershus/L%C3%B8renskog/Fjellhamar/almanakk.html?dato=2018-10-31
Citera
2019-06-19, 18:13
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Edit:

Det lå ikke snø eller slaps på bakken da ungene mine gikk Halloween i området ved 18 tiden.
Citera
2019-06-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er ikke noe å spekulere i for værdataene for den aktuelle dagen ligger åpent tilgjengelig
https://www.yr.no/sted/Norge/Akershus/L%C3%B8renskog/Fjellhamar/almanakk.html?dato=2018-10-31

Jeg greier iallfall ikke å lese ut av værdataene hvor mye av nedbøren som var snø, eller sludd, eller regn.

Normalt vil snø bli liggende lenger i gress, på plener osv, enn på trafikkerte veier og stier.

Lå det nok snø rundt huset da politiet ankom, til at de kunne utelukke at kjellerdør, terassedør eller bakdør var blitt brukt under kidnappingen?

Hvor mye snø lå på gårdsplassen? Nok til at politiet kunne se hvor mange biler som hadde kjørt inn/ut i løpet av dagen?

Politiet som ankom på ettermiddagen/kvelden 31. oktober må iallfall ha lagt merke til det dersom det lå igjen urørt snø på alle kanter av boligen i Sloraveien 4.
Citera
2019-06-19, 18:19
Medlem
Citat:
Jeg greier iallfall ikke å lese ut av værdataene hvor mye av nedbøren som var snø, eller sludd, eller regn.

Normalt vil snø bli liggende lenger i gress, på plener osv, enn på trafikkerte veier og stier.

Lå det nok snø rundt huset da politiet ankom, til at de kunne utelukke at kjellerdør, terassedør eller bakdør var blitt brukt under kidnappingen?

Hvor mye snø lå på gårdsplassen? Nok til at politiet kunne se hvor mange biler som hadde kjørt inn/ut i løpet av dagen?

Politiet som ankom på ettermiddagen/kvelden 31. oktober må iallfall ha lagt merke til det dersom det lå igjen urørt snø på alle kanter av boligen i Sloraveien 4.
Nå må du ikke ha så dårlig tiltro på politiet at de overså eventuelle fotspor i snø.

Og det var garantert ikke snø der for da hadde politiet sittet på langt flere spor enn de gjør.
Citera
2019-06-19, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det lå ikke snø eller slaps på bakken da ungene mine gikk Halloween i området ved 18 tiden.

Men på plenene i hagene? Sikkert umulig å huske.

Uansett, de først ankomne politifolkene må ha sett etter eventuelle spor i snøen, dersom det var noe snø igjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in