Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det stämmer. Denna operation skiljer sig dock på en viktig detalj: den förespråkar fritt, kritiskt tänkande och efterforskningar.
Sist jag kollade så var det mycket prat om jude konspirationen. Detta är en psyop. Låter som att powers that be kommer exakt dit dom vill.
Kritiskt tänkande? Efterforskningar? Ingen av Q följarna fattar själva grund problemet i världen.
Problemet är inte deepstate. Utan problemet är såna som dig. Du är nummer två på listan som ger samtycke till slaveriet.
Nummer ett på listan är inte deep-state heller, utan det är poliser och militärer som utför våldet på människor. Utan order-followers hade deep-state/powers that be inte haft en blekaste chans. Dom hade fallet illa kvickt.
Denna operationen skiljer sig inte så mycket för övrigt heller. MAKTEN ÄR HOS FOLKET, inte hos auktoritärer.
Passitivitet är exakt det dom vill ha. Förövrigt om folk börjar agera med opposition kraft(fysiskt) så kommer människor göra kraft mot fel fiende ändå.
Q och teamet blir "hjältar" = Dom ska fixa skiten. "Inte jag som individ. Jag som individ vill ha ändring, men jag är inte villig och ändra mig. VA? Stöttar jag slaveri? Nej men nu får du sluta, jag vill peka finger på en politiker som ger order till folk som följer dom och som orsakar skadan. Sedan vill jag ge samtycke till att bli "skyddad" av regeringen, för som individ är jag sårbar mot psykopater. Att psykopater roffat åt sig makt positioner, det har aldrig fallit mig in."
Det är passivitet och att lyda auktoritär som är grunden. ALLTING handlar om detta.
Hela skolan gick ut på detta, LYD ORDER, DET ÄR MORALISKT BETEENDE. Att inte lyda order, att ifrågasätta auktoritär är omoraliskt.
Brukar Q followers pratar om detta jag skrev ovanför, eller sprider dom dynga om "deep-state" hit och dit och att människor ska gripas istället? Vad mer egentligen pratar dom om förutom jude konspirationen? Något relevant? Vaccin möjligtvis? Nånting annat som är relevant förutom vaccin?
Så länge folk har i sitt sjuka sinne tron om att regeringen är moralisk så länge det inte rör sig om "korruption", så kommer människan
ALDRIG nånsin bli FRI.
Verkligheten är lik Brave Heart. Mel Gibson är jude förresten. Lite märkligt att han gör film om auktoritär på det sättet?
Citat:
Den officiella förklaringen är att man vill undvika att individer tar lagen i egna händer genom våldshandlingar. Är den förklaringen orealistisk?
Så enbart regeringar får ta lagen i egna händer? Vad är det för trams?
Trumps regering utför krig mot oskyldiga människor. Dom
mördar människor.
Poliser attackerar andra människors frihet. Vaccin är fortfarande i farten och vaccin dödar och skadar människor.
GMO är fortfarande högt upp på relevans(tror jag) och verkar inte göra så mycket åt det heller.
ALLT DETTA FÖR ATT INDIVIDER SOM FÖDS MED RÄTTIGHETER och som har fått PRIVILIGER inte ska "ta lagen i egna händer"?
Förstår du vad jag säger? Vi har inga fucking rättigheter, vi har priviliger. Har du missat detta??? Du kanske inte tänker kritiskt trots allt?
Citat:
Har du ställt dig frågan om Trump's agerande lett till en mer eller mindre fri värld? Har du jämfört resultatet han har åstadkommit med andra presidenter?
Mer frihet är det garanterat inte i världen utan det känns ju som att rättigheter tas bort mer och mer. Sakta men säkert.
Förövrigt så är det olika tider i Trumps tid jämfört med andra. Uppvaknandet kallas tiden i modern tid. Och den började väl ca 10 år sedan?
OCh har ju accelerat mycket dom senaste åren.
Det är ju lite av ett tvunget drag att uppmärksamma sånt här, annars hade det blivit alldeles för lätt och förstå att dom ljuger gång på gång även hos sovande folk.
När Trump säger "fake news" så får han med sig folk som redan fattar detta, medans andra som för det första gången hör det kanske uppmärksammar det, tänker lite lite mer kritiskt på MSM, men som i grunden inte vaknar upp över huvudtaget.
På så sätt är det ju två flugor i en smäll.
En fråga; hur kan man lita på Trump som har sett till och bombat flera länder som president redan? Eller är det fake news?