2019-06-19, 14:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Visst har det varit ett spel, med Rysslandsutredningen och Mueller-rapporten. Dom prövade allt i ett försök att avsätta Trump med olagliga metoder. Det misslyckades. Rysslandsutredningen är avslutad. No collusion - No obstruction. Dom fick bita i gruset. Bättre lycka nästa gång...

No collusion är det bara naiva obildade och Trump själv som tror på, inte ens Fox säger det längre.
Citera
2019-06-19, 15:24
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det har förlamat stora delar av Trumps Base
Varför skapar man forum (/qresearch/, /v/qrv mm) där följarna kan diskutera fritt utan risk för censur? På vilket sätt förlamar detta följarna?

Citat:
vad han än gör så är det 3D schack och de lutar sig tillbaka och ”Trust the Plan” - vem är det som tjänar på det?
Den officiella förklaringen är att man vill undvika att individer tar lagen i egna händer genom våldshandlingar. Är den förklaringen orealistisk?

Citat:
Att Trump med Jared Kushner och hela den judiska Cabal som är bakom honom nu skulle rädda världen av någon anledning ser jag som extremt minimal.
Även om jag inte litar på Kushner tror jag att målet med rörelsen är att frige världen från korruption. Kushner är en bricka i spelet, inget mer.

Har du ställt dig frågan om Trump's agerande lett till en mer eller mindre fri värld? Har du jämfört resultatet han har åstadkommit med andra presidenter?

Citat:
Pentagon / CIA kör liknande Psyops regelbundet, dock ej såhär känd kanske.
Det stämmer. Denna operation skiljer sig dock på en viktig detalj: den förespråkar fritt, kritiskt tänkande och efterforskningar.

Citat:
De som var bakom att Trump vann valet genom olika Psyops och data-mining talking points som folk ville höra.
Kan du identifiera dessa psyops, data-mining och hur dom användes för att få Trump att vinna valet? Hur användes detta för att vinna röster? Är det olagligt att använda insamlad data för att försöka vinna röster? För att övertyga andra om din ståndpunkt lär du behöva precisera dig mer.
Citera
2019-06-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det stämmer. Denna operation skiljer sig dock på en viktig detalj: den förespråkar fritt, kritiskt tänkande och efterforskningar.
Sist jag kollade så var det mycket prat om jude konspirationen. Detta är en psyop. Låter som att powers that be kommer exakt dit dom vill.

Kritiskt tänkande? Efterforskningar? Ingen av Q följarna fattar själva grund problemet i världen.

Problemet är inte deepstate. Utan problemet är såna som dig. Du är nummer två på listan som ger samtycke till slaveriet.
Nummer ett på listan är inte deep-state heller, utan det är poliser och militärer som utför våldet på människor. Utan order-followers hade deep-state/powers that be inte haft en blekaste chans. Dom hade fallet illa kvickt.

Denna operationen skiljer sig inte så mycket för övrigt heller. MAKTEN ÄR HOS FOLKET, inte hos auktoritärer.
Passitivitet är exakt det dom vill ha. Förövrigt om folk börjar agera med opposition kraft(fysiskt) så kommer människor göra kraft mot fel fiende ändå.
Q och teamet blir "hjältar" = Dom ska fixa skiten. "Inte jag som individ. Jag som individ vill ha ändring, men jag är inte villig och ändra mig. VA? Stöttar jag slaveri? Nej men nu får du sluta, jag vill peka finger på en politiker som ger order till folk som följer dom och som orsakar skadan. Sedan vill jag ge samtycke till att bli "skyddad" av regeringen, för som individ är jag sårbar mot psykopater. Att psykopater roffat åt sig makt positioner, det har aldrig fallit mig in."

Det är passivitet och att lyda auktoritär som är grunden. ALLTING handlar om detta.
Hela skolan gick ut på detta, LYD ORDER, DET ÄR MORALISKT BETEENDE. Att inte lyda order, att ifrågasätta auktoritär är omoraliskt.

Brukar Q followers pratar om detta jag skrev ovanför, eller sprider dom dynga om "deep-state" hit och dit och att människor ska gripas istället? Vad mer egentligen pratar dom om förutom jude konspirationen? Något relevant? Vaccin möjligtvis? Nånting annat som är relevant förutom vaccin?

Så länge folk har i sitt sjuka sinne tron om att regeringen är moralisk så länge det inte rör sig om "korruption", så kommer människan ALDRIG nånsin bli FRI.

Verkligheten är lik Brave Heart. Mel Gibson är jude förresten. Lite märkligt att han gör film om auktoritär på det sättet?

Citat:
Den officiella förklaringen är att man vill undvika att individer tar lagen i egna händer genom våldshandlingar. Är den förklaringen orealistisk?
Så enbart regeringar får ta lagen i egna händer? Vad är det för trams?
Trumps regering utför krig mot oskyldiga människor. Dom mördar människor.
Poliser attackerar andra människors frihet. Vaccin är fortfarande i farten och vaccin dödar och skadar människor.
GMO är fortfarande högt upp på relevans(tror jag) och verkar inte göra så mycket åt det heller.

ALLT DETTA FÖR ATT INDIVIDER SOM FÖDS MED RÄTTIGHETER och som har fått PRIVILIGER inte ska "ta lagen i egna händer"?
Förstår du vad jag säger? Vi har inga fucking rättigheter, vi har priviliger. Har du missat detta??? Du kanske inte tänker kritiskt trots allt?

Citat:
Har du ställt dig frågan om Trump's agerande lett till en mer eller mindre fri värld? Har du jämfört resultatet han har åstadkommit med andra presidenter?
Mer frihet är det garanterat inte i världen utan det känns ju som att rättigheter tas bort mer och mer. Sakta men säkert.

Förövrigt så är det olika tider i Trumps tid jämfört med andra. Uppvaknandet kallas tiden i modern tid. Och den började väl ca 10 år sedan?
OCh har ju accelerat mycket dom senaste åren.

Det är ju lite av ett tvunget drag att uppmärksamma sånt här, annars hade det blivit alldeles för lätt och förstå att dom ljuger gång på gång även hos sovande folk.

När Trump säger "fake news" så får han med sig folk som redan fattar detta, medans andra som för det första gången hör det kanske uppmärksammar det, tänker lite lite mer kritiskt på MSM, men som i grunden inte vaknar upp över huvudtaget.

På så sätt är det ju två flugor i en smäll.

En fråga; hur kan man lita på Trump som har sett till och bombat flera länder som president redan? Eller är det fake news?
Senast redigerad av Kungadolf 2019-06-19 kl. 21:34.
Citera
2019-06-19, 23:10
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Inlägg med en massa ogrundade attacker mot Fittahora.
Jag har ingen aning hur du lyckades komma till slutsatsen att jag som individ är passiv och inte förstår hur världen fungerar efter att jag återgett Q's budskap och ställt några frågor som talar emot en teori som presenterats i tråden.

Ta några djupa andetag innan du får för dig att svara på detta meddelande så slipper du skriva ännu en roman i affekt. För om du lägger ner 10% av tiden du använder till dina romaner till inlägg till att göra efterforskningar om ämnet du skriver om (i det här fallet mina åsikter) skulle du bespara dig både möda och förnedring.
Citera
2019-06-19, 23:35
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
En fråga; hur kan man lita på Trump som har sett till och bombat flera länder som president redan?
Mig veterligen har Trump bara beordrat bombning av ett land: Syrien. Med facit i hand visade det sig att målen som bombades tillhörde Deep State och var till stor hjälp för den syriska armen. Om detta och min teori att bombningarna skedde i samarbete med Assad har jag skrivit om tidigare i tråden.
Citera
2019-06-19, 23:40
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Mig veterligen har Trump bara beordrat bombning av ett land: Syrien. Med facit i hand visade det sig att målen som bombades tillhörde Deep State och var till stor hjälp för den syriska armen. Om detta och min teori att bombningarna skedde i samarbete med Assad har jag skrivit om tidigare i tråden.

Vilka facit var det?

Har du några bevis för att den ryska flygbasen var "Deepstate" eller hittar du på som vanligt?

Sedan så har han bombat i Syrien och Afghanistan, han har ökat antalet trupper i Irak och Afghanistan med ytterligare 1000 mannar och han har skrivit under på att ockupationen i Afghanistan skall få fortsätta på obestämd tid.
Citera
2019-06-19, 23:52
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning hur du lyckades komma till slutsatsen att jag som individ är passiv och inte förstår hur världen fungerar efter att jag återgett Q's budskap och ställt några frågor som talar emot en teori som presenterats i tråden.

Ta några djupa andetag innan du får för dig att svara på detta meddelande så slipper du skriva ännu en roman i affekt. För om du lägger ner 10% av tiden du använder till dina romaner till inlägg till att göra efterforskningar om ämnet du skriver om (i det här fallet mina åsikter) skulle du bespara dig både möda och förnedring.
Det verkar vara hitte på från din sida. Ge mig quote där jag anklagar/skriver att just du är passiv.

Jag vet sedan innan att du tror på Jude teorin och demokrati.

Jag vet även att du tror på Empati och att just Empati potentiellt kan vara en motstånds kraft emot "deep state etc". Det var ditt mot svar/fråga när någon sa att Q var psyop i din tråd som stängdes ner.

Du verkar ju sitta och argumentera för Q och Trump. Sett dig göra det förut ivf, har dock även sett dig skriva nånting om något lurigt med detta nån gång tror jag.

Så efter allt detta gör jag ett logiskt antagande att du verkligen inte förstår grund problemet vilket många "vakna" absolut inte gör heller.

Du kanske är mer skeptisk än vad jag uppfattat. Men jag sitter inte och chansar och jag vet verkligen nånting om dig redan.

Citat:
Om detta och min teori att bombningarna skedde i samarbete med Assad har jag skrivit om tidigare i tråden.
Även detta visste jag -> att du trodde att det var emot Deepstate man bombade/attackerade etc.

Vilket för mig låter helt och hållit som blind tro. Blind tro är alltid helt galet när det kommer till så stora saker.
Även om det var emot Deep state, vad har Trump och co. för rätt och göra på det sättet? Oskyldiga människor dör.
Citera
2019-06-20, 00:25
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ge mig quote där jag anklagar/skriver att just du är passiv.
Citat:
Problemet är inte deepstate. Utan problemet är såna som dig. Du är nummer två på listan som ger samtycke till slaveriet.
...
Passitivitet är exakt det dom vill ha.
Enligt din utsago ger jag samtycke till slaveriet [av folket] genom passivitet.

Jag har som sagt ingen aning om hur du lyckats komma fram till den slutsatsen. För verkligheten är så långt därifrån man kan komma. Om du kände till hur jag arbetar för människornas frihet genom enorma uppoffringar skulle du snarare vilja hänga upp en tavla med mitt porträtt i ditt hem.
Citat:
Jag vet sedan innan att du tror på Jude teorin och demokrati.
Jag är en stark motståndare till demokrati. Demokrati är ett steg från tyranni.

Citat:
Så efter allt detta gör jag ett logiskt antagande att du verkligen inte förstår grund problemet vilket många "vakna" absolut inte gör heller.
Självförtroende är alltid bra, men det är även självinsikt. Se upp så du inte skadar dig när du trillar ner från din höga häst.

Citat:
Det var ditt mot svar/fråga när någon sa att Q var psyop i din tråd som stängdes ner.
Min tråd stängdes inte ner. Den slogs ihop med denna.

Citat:
Även om det var emot Deep state, vad har Trump och co. för rätt och göra på det sättet? Oskyldiga människor dör.
Jag har inget minne av rapporter att några oskyldiga ska ha varken skadats eller omkommit i dessa bombningar.

Jag om någon är emot krig men är inte dummare än att det är ett nödvändigt ont. Bombningarna som Trump beordrade i Syrien var i försvar.

Ironiskt nog argumenterar du för folkets rätt att ta saken i egna händer, vilket oundvikligen kommer att leda till att oskyldiga kommer till skada. Får folket skada oskyldiga men inte presidenter? Om du är mån om att oskyldiga inte skall komma till skada argumenterar du för Q's plan – den som du nyss spydde galla om och som lett till att du anklagar mig för en massa inbillade åsikter.
Citera
2019-06-20, 00:53
Medlem
Citat:
Enligt din utsago ger jag samtycke till slaveriet [av folket] genom passivitet.

Jag har som sagt ingen aning om hur du lyckats komma fram till den slutsatsen. För verkligheten är så långt därifrån man kan komma. Om du kände till hur jag arbetar för människornas frihet genom enorma uppoffringar skulle du snarare vilja hänga upp en tavla med mitt porträtt i ditt hem.

Jag är en stark motståndare till demokrati. Demokrati är ett steg från tyranni.

Självförtroende är alltid bra, men det är även självinsikt. Se upp så du inte skadar dig när du trillar ner från din höga häst.

Min tråd stängdes inte ner. Den slogs ihop med denna.

Jag har inget minne av rapporter att några oskyldiga ska ha varken skadats eller omkommit i dessa bombningar.

Jag om någon är emot krig men är inte dummare än att det är ett nödvändigt ont. Bombningarna som Trump beordrade i Syrien var i försvar.

Ironiskt nog argumenterar du för folkets rätt att ta saken i egna händer, vilket oundvikligen kommer att leda till att oskyldiga kommer till skada. Får folket skada oskyldiga men inte presidenter? Om du är mån om att oskyldiga inte skall komma till skada argumenterar du för Q's plan – den som du nyss spydde galla om och som lett till att du anklagar mig för en massa inbillade åsikter.
Du läser vad du vill läsa och inte vad jag skriver.

Det här är hela mitt quote;
"Problemet är inte deepstate. Utan problemet är såna som dig. Du är nummer två på listan som ger samtycke till slaveriet.
Nummer ett på listan är inte deep-state heller, utan det är poliser och militärer som utför våldet på människor. Utan order-followers hade deep-state/powers that be inte haft en blekaste chans. Dom hade fallet illa kvickt.

Denna operationen skiljer sig inte så mycket för övrigt heller. MAKTEN ÄR HOS FOLKET, inte hos auktoritärer.
Passitivitet är exakt det dom vill ha"

Jag har aldrig nånsin anklagat dig för att vara passiv. Antingen så ljuger du eller så är det du som måste lugna ner dig.

Citat:
Inget som rapporterats nej. Min poäng kvarstår dock, TRUMP ger support till krig och våld, och du ger support till Trump.
Militärerna är nyttiga idioter, även detta förstår du(antagligen ivf).

Citat:
Ironiskt nog argumenterar du för folkets rätt att ta saken i egna händer, vilket oundvikligen kommer att leda till att oskyldiga kommer till skada. Får folket skada oskyldiga men inte presidenter?
Fel, fel, fel. Försök och läs vad jag verkligen skriver och inte vad du vill att jag ska skriva.

Jag har aldrig argumenterat för våld. Utan jag tog dig på bar gärning. DU GER SAMTYCKE och tror på Q/Trump och co. och deras våld monopol.
Varför ska regeringen ha rätt och utföra våld men ingen annan? Enligt dig verkar detta vara vad du stöder, så helt seriöst undrar jag hur du tänker.

Att du ens påstår att Trump står för icke-våld är motsägelsefullt så det heter duga.

Jag står för icke våld. Jag står även givetvis för MOTKRAFT. Man har rätt och försvara sin frihet.
Och du vet mer vad som försigår i medicin världen och maten. Även där så tycker du att "man måste ha tålamod så vissa människor inte tar lagen i egna händer" medans medborgare lider och dör varje fucking dag.

Rent jäkla trams.

Och vad är värre, att man bombar med flygplan, åker in med stridsvagnar och har flertal militärer som är totalt hjärntvättade och inte förstår rätt från fel jämfört med att folk ÄNTLIGEN försvarar sin frihet med motkraft(fysiskt försvar) med knynävar och pistoler.

Låt mig ta detta en gång till tydligt så att jag slipper få något tillbaka där du läser vad du vill läsa.

Om någon attackerar någons frihet(våld, tvång. VILKET ALLA REGERINGAR ÄR BYGGDA PÅ) så har man rätt OCH GÖRA MOTKRAFT(fysiskt försvar), om ANDRA MÄNNISKOR försvarar regeringen nu så är dom inte oskyldiga. Poliser/militärer är även dom INTE OSKYLDIGA.

Ännu har du inte gett bra argument för att Trump ska vara god utan det enda jag ser är att du går in i försvar, försöker vända blick mot något annat och även manipulerande tolkningar för att få mig och se dålig ut.

Kan du lägga av med det. Om du inte förstår vad man menar så är det ju bäst och fråga för att få det så konkret som möjligt.
Senast redigerad av Kungadolf 2019-06-20 kl. 01:14.
Citera
2019-06-20, 01:15
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Inlägg med en massa dravel.
Det är lönlöst att bemöta dina påhittade påståenden.

Om du vill föra en diskussion med mig om vad jag har för åsikter måste du hädanefter citera mina inlägg som stöder det du påstår.
Citera
2019-06-20, 01:20
Medlem
Citat:
Det är lönlöst att bemöta dina påhittade påståenden.

Om du vill föra en diskussion med mig om vad jag har för åsikter måste du hädanefter citera mina inlägg som stöder det du påstår.
Tror du på Trump?
Tror du på Q?
Tycker du Trump är God?

Tycker du att taktiken att invänta är bra? Om det är en medveten taktik av Q eller Trump.

Du stöder alltså inte demokrati, vad stöder du?
Du tror att det inte är en psyop? Du är 50/50?
Tror du detta är en psyop?

Hur ser du på allt detta?
Citera
2019-06-20, 01:48
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Tror du på Trump?
Jag tror att Trump är en del av en rörelse vars mål är att frige mänskligheten.

Citat:
Tror du på Q?
Jag tror att Q är en del av ovan nämnda rörelse.

Citat:
Tycker du Trump är God?
Individen Trump vill människor väl.

Citat:
Tycker du att taktiken att invänta är bra? Om det är en medveten taktik av Q eller Trump.
Jag är kritisk till att planen drar ut på tiden. Jag har förståelse att det kan vara nödvändigt för att inte orsaka onödigt lidande för folket (beväpnade strider, ekonomisk kollaps mm).

Citat:
Du stöder alltså inte demokrati, vad stöder du?
Folkstyre på lokal nivå. Alla beslut tas av folket genom röstning. Inga politiker, partier, domare eller andra typer av representation. 100% äkta folkstyre.

Tillägg: 2/3 majoritet för beslut, 3/4 för ändring/upphävning av gällande beslut och 1/1 för domslut. Demokrati använder 1/2, mao majoritet.

Citat:
Du tror att det inte är en psyop? Du är 50/50?
Tror du detta är en psyop?
Q är en psyop med ett fredligt syfte (väcka den stora massan).
Senast redigerad av Fittahora 2019-06-20 kl. 02:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in