2019-06-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EasyClaps
Romersk, ja. Biblisk orättfärdighet och egoism skulle jag spontant förknippa med ondska. Vidare, vilka är RKK att bestämma hur människor ska leva sina liv? Jag har inga åsikter om giftermål då det sker i en byggnad som inte representerar Guds ord. Du får nog mer kudos av Gud i att inte gifta dig men har ett starkt och stabilt förhållande med kärlek som fundament.

Angående t.ex. abort och vaccin så har människor absolut ingen aning om varför de ens är för det, de kan omöjligen vara för detta om de skulle förstå att makten agerar utifrån den hebreiska skriften. Samma sak med t.ex. jul och påsk, ingen orkar ens grotta med sig om varför de firar detta. Tro mig, de vill inte veta det heller. Men så länge fårskocken inbillar sig att makten vill dem väl så får de väl tro att de vill dem gott. Själv är jag inte pro satanism dock.
Så bibeln är en ondskefull bok då, kan inte annat än hålla med.
Citera
2019-06-17, 14:30
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Så bibeln är en ondskefull bok då, kan inte annat än hålla med.
Det måste ses som en bedrift att tolka inlägget så, men visst, när några strävar att få mänskligheten att leva 'tvärtom' mot Guds uppmaning och att normalisera det så kan du se bibeln som ond. Huvudsaken är att du inte normaliserat 'tvärtom-leken' de leker med världen utan människors vetskap.
Citera
2019-06-17, 14:47
Medlem
Citat:
Det måste ses som en bedrift att tolka inlägget så, men visst, när några strävar att få mänskligheten att leva 'tvärtom' mot Guds uppmaning och att normalisera det så kan du se bibeln som ond. Huvudsaken är att du inte normaliserat 'tvärtom-leken' de leker med världen utan människors vetskap.
Vad är Guds uppmaning?
Och hur vet du att uppmaningen kommer från Gud?
Citera
2019-06-17, 16:15
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vad är Guds uppmaning?
Och hur vet du att uppmaningen kommer från Gud?
Du har ett tungt ansvar här sedan Bogomil blev frälst märker jag.

Efter 22K inlägg så kanske du kommer att öppna en flik och faktiskt se efter vad Guds uppmaning i skriften är.

Gud har fortfarande ett organ inom dig Kiss74 som denne kommunicerar med, hur aktivt det är vet du bara själv. Har du absolut ingen aning om vad ditt högre medvetande är så är den med största sannolikhet förkalkad och kippar efter andan. Tvätta av den vettja, det går faktiskt att göra utan lobotomi.
Citera
2019-06-17, 16:54
Medlem
Citat:
Du har ett tungt ansvar här sedan Bogomil blev frälst märker jag.

Efter 22K inlägg så kanske du kommer att öppna en flik och faktiskt se efter vad Guds uppmaning i skriften är.

Gud har fortfarande ett organ inom dig Kiss74 som denne kommunicerar med, hur aktivt det är vet du bara själv. Har du absolut ingen aning om vad ditt högre medvetande är så är den med största sannolikhet förkalkad och kippar efter andan. Tvätta av den vettja, det går faktiskt att göra utan lobotomi.
Att Gud har en skrift är bara ett påstående.
Men du kan ändå svara på vad Guds uppmaning är.
Senast redigerad av kiss74 2019-06-17 kl. 17:02.
Citera
2019-06-17, 17:23
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Att Gud har en skrift är bara ett påstående.
Men du kan ändå svara på vad Guds uppmaning är.
Guds uppmaning är att du ska följa Guds röst inom dig som strävar efter att söka efter sanningen. Detta var bara ett påstående, en auktoritär ledare får avgöra om detta är sant eller ’fake news’. Det är nästan så att jag börjar tro att makten faktiskt försöka ersätta Gud när jag tänker efter angående att bestämma vad som är sant och inte. Men nu yrar jag bara, inget vi gör registreras så jag måste sluta andas tungt nu.
Citera
2019-06-17, 17:25
Medlem
Citat:
Guds uppmaning är att du ska följa Guds röst inom dig som strävar efter att söka efter sanningen. Detta var bara ett påstående, en auktoritär ledare får avgöra om detta är sant eller ’fake news’. Det är nästan så att jag börjar tro att makten faktiskt försöka ersätta Gud när jag tänker efter angående vad som är sant och inte.
Ett sådant tänk kan ju vara farligt.
Tänk att alla kan skylla på att Guds röst sade åt dem att göra både det ena och det andra.
Citera
2019-06-17, 17:29
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Ett sådant tänk kan ju vara farligt.
Tänk att alla kan skylla på att Guds röst sade åt dem att göra både det ena och det andra.
Precis, för du kan nog inte skilja på dina djuriska instinkter och intuition. Det är lätt att ’Ormen’ lindar in dig i ett grepp där du förkastat ditt högre medvetande. Förkasta Gud genom att trycka undan din inre röst så hårt du bara kan och se efter vad som händer, jag förstår inte vad du är rädd för? Du tror väl inte att Gud straffar dig? Eller ’tvekar’ du och börjar ’reflektera’? Tänka sig, jag trodde du hade en helt fri vilja och kan följa ditt ego fullt ut.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-06-17 kl. 17:33.
Citera
2019-06-17, 18:39
Medlem
Citat:
Precis, för du kan nog inte skilja på dina djuriska instinkter och intuition. Det är lätt att ’Ormen’ lindar in dig i ett grepp där du förkastat ditt högre medvetande. Förkasta Gud genom att trycka undan din inre röst så hårt du bara kan och se efter vad som händer, jag förstår inte vad du är rädd för? Du tror väl inte att Gud straffar dig? Eller ’tvekar’ du och börjar ’reflektera’? Tänka sig, jag trodde du hade en helt fri vilja och kan följa ditt ego fullt ut.
Det är inte mig jag är rädd för, det är de som påstår sig få meddelanden från Gud.
Citera
2019-06-17, 19:30
Medlem
EasyClapss avatar
Citat:
Det är inte mig jag är rädd för, det är de som påstår sig få meddelanden från Gud.
Du kan testa spåra skriften bakåt eller se vad som utmärkte Yahusha och sedan ställa ditt högre medvetande i relation till den människan. Låter det rimligt att en frisk människa besitter sådana egenskaper som utmärkte hans handlingar? Nu kommer iofs du aldrig att läsa något bibliskt men jag fantiserar fritt nu. Om någon spränger ett köpcentrum i luften och skyller på att Gud ville det så kan du bläddra i skriften om det verkar rimligt. Ha dock respekt för vilken doktrin och vems ”politiska” ärenden de går.
För du vet att.. allt i livet är inte så lätt som du vill göra för dig själv. Människor är indoktrinerade i en stor fet lögn och är väldigt bekväma med att plaska runt i den barnpoolen och normalisera allt i den pyttelilla sanningen de blivit serverade. Eller du kanske tycker att det är kul med det som världens befolkning utsätts för? Det är dock sanningen som gör dig fri, inte den bekväma lögnen.

Så jo, normaliserar du denna värld utan att höja på ögonbrynen så bör du på riktigt vara rädd för dig själv.
Senast redigerad av EasyClaps 2019-06-17 kl. 19:39.
Citera
2019-06-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ja det var inte dåligt vad? Din gud förespråkar en hel del dumheter och jag är en som inte vill
leva med dessa dumheter. Nej gå du och spela kristet Cluedo.
Citera
2019-06-18, 17:58
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jag bryr mig inte

Du var ju den som åberopade "felaktigheten" i Bibelns användande av ordet "fisk"... trots att ordet fördaterar modern taxonomi med tusentals år. Hur tänkte du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in