2019-06-18, 12:31
Moderator
Sun Rulers avatar
Vi har beställt installation av luftkonditionering i hemmet. Vägrar att genomlida tillstymmelsen till den värme som vi led av förra sommaren. Jag uppskattar värme utomhus men att behöva sova i 28-graders värme vägrar jag att göra framgent.
2019-06-18, 12:35
Bannlyst
Det är bögarnas fel att sommaren är dålig på många platser i Europa.
2019-06-18, 13:40
Medlem
Ersattarens avatar
Tycker den har varit helt okej. Lite detaljer, men annars har vi fått regn men också solsken varvande varandra. Svalt, svalt, varmt, varmt, svalt, varmt, svalt - det rör sig så man får både svettas ihjäl, men också bara kan andas och svalka. Tror däremot vi har mer värme att se framöver - men jag skulle inte klaga om det förblir i samma stuk som det tidigare varit. Alldeles lagom.
2019-06-18, 13:50
Medlem
Man ska kunna gå i kortärmad tröja, shorts och sandaler. Sommar är bästa tiden på året. Så hade jag gärna haft det året runt. Mer sommar åt folket!
2019-06-18, 15:26
Medlem
Japp, "våra" svenska brudar mellan åldersspann 18-28 har ändå rest utomlands för hela sommaren. Inte blir det bara internet hela sommaren för oss grappar i Sverige men också en riktig korvfest.

Btw, gissa vad dessa töser gör nere i solen as we speak!
2019-06-18, 15:32
Bannlyst
Bor i varmaste staden i Sverige vilket är i söder "Lund". Om det ska va badväder så måste temperaturen ligga runt 25 i skuggan annars så kan man skippa badet då det är för kallt under 22. Förra året i Lund så hade vi mellan 2maj till den 9 augusti 30-35grader i skuggan var dag utan regn. 100 dagar är sveriges rekord för det var i särklass den varmaste sommaren Sverige uppmätt.

Sommaren iår har vi haft till dagens datum 4-5 dagar runt 25 resten har varit 15-23 vilket inte går att bada i för det måste ligga runt 25minst i 1vecka i sträck för att vattnet ska bli uppvärmt. jag vill inte bli förkyld mitt i sommaren. Men de flesta svenskar älskar det här vilket man förstår.
2019-06-18, 15:37
Medlem
AttansNedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Nej, nej, nej, det är ju förstås invandrarnas fel. Har du aldrig varit på Flashback förut.
2019-06-18, 17:18
Medlem
HilluPillus avatar
Jag tycker det är betydligt mer rörelse ute nu.

Förra året orkade man ju knappt resa sig. Iår kan man ju ändå vara ute i solen och njuta utan att avlida.
2019-06-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Nu är folk mer nöjda med sommarvärmen runt 15-20grader vilket är mer normal sommarvärme än vad vi hade förra året då de flesta klaga att det var för varmt, medelhavs värme e ju svensken inte riktigt van vid. Nu hör man inga klagomål, inget bad och solande utan alla stänger in sig hemma framför internet precis så som det ska se ut här i Sverige.

Är helt fantastiskt då sommaren värmen får aboslut inte stiga över 20g för då blir det för varmt

Kan bara hålla med. Förra sommaren var den bästa i hela mitt liv! Vilken helt underbar värme, dag efter dag efter dag... och vattnet alldeles ljummet att bada i!

Hittills har det varit ett gäng fina varma dagar som absolut duger mycket bra... Men tyvärr ska det ju blåsa så förb ...
Hoppas innerligt att det blir bättre än så här!!
2019-06-18, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Bor i varmaste staden i Sverige vilket är i söder "Lund". Om det ska va badväder så måste temperaturen ligga runt 25 i skuggan annars så kan man skippa badet då det är för kallt under 22. Förra året i Lund så hade vi mellan 2maj till den 9 augusti 30-35grader i skuggan var dag utan regn. 100 dagar är sveriges rekord för det var i särklass den varmaste sommaren Sverige uppmätt.

Sommaren iår har vi haft till dagens datum 4-5 dagar runt 25 resten har varit 15-23 vilket inte går att bada i för det måste ligga runt 25minst i 1vecka i sträck för att vattnet ska bli uppvärmt. jag vill inte bli förkyld mitt i sommaren. Men de flesta svenskar älskar det här vilket man förstår.

Synd bara att det inte finns någonstans att bada i Lund.
2019-06-18, 19:13
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom

Ja det stämmer enligt vår pastor.
2019-06-18, 19:25
Medlem
graFFes avatar
Haha va, sommaren har ju inte börjat än?
Förra året skapades den tråden 14 juli.

(FB) Tips för att stå ut med värmeböljan som just nu råder i landet...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in