Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Det närmar sej midsommar. Berörda på olika sätt kommer ihåg midsommaren inpå försvinnandet.
De kan få tillbaka blickar. Gm och inblandade hade vid tiden nära relationer, pågående liv i allmänhet.
Någon i dess närhet kanske minns ett beteende som stack ut som idag kan ses som ett samband vilket inte uppmärksammades då...
Har det klarlagts vilka som letade vid genvägen innan föräldrar kom hem?
Vad gjorde man efter fyndet på sön eftermiddag?
Vittnet Sonja är för mej svagt, pga att hon senare kom på att det var Helena hon hört. Samtidigt att höra en kvinna gallskrika i fem minuter mm och inte koppla det till någon i nöd......
Det var bara ett vittne som påstod sej sett Helena med pilot på bron...
Det var mkt folk i rörelse denna varma fest natt....borde observerats av fler..
Promenerar man en sådan natt i en mindre stad blir det högts troligt att man stöter ihop eller hejar på några man känner till under vägen.
Är övertygad att hon åkte bil efter torget.
Tror att bloddropparna på ena skon kom till efter hon fått en smäll sittande i bilen och som reaktion böjt sej fram.
Tänk om kalla falls spårning leder till GWs två misstänkta, skulle de närmaste fortsätta tro på den minnesslöe pilot?
Det med fet stil ovan: Ja hua...!?!
ETT sk brovittne som ANONYMT ringt in till Polisen EN gång....
Ursäkta, men hur i h*lvete kan både allmänheten och Polisen "bäng-tro" samt "skapa" pilotglasögon-
mannen till att bli huvudmisstänkt utefter det vittnesmålet ?????
Då kan väl vem f**n som helst köra en "hitte-på-historia" så det blir ny jakt, nya rykten, ny radioserie och ytterligare 27 års väntan !?!
Så infantilt korkat att jag tror jag "smäller av"...
Ta in alla på förhör igen !! Hela högen som redan varit förhörda !!
DET kan eventuellt ge flickebarnet ett uns av upprättelse !!
Jasså ?? Finns inte resurser sa Ni/Du/Dom ??
Lägg i så fall ner hela den här diskussionen...
För övrigt anser jag fortfarande att Polis samt rättsväsende offentligt skall be familjen samt övrig allmänhet om ursäkt för den obeskrivliga inkompetens dessa lyckats visa under 27 år !!