2019-06-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vi har alla tankar/spekulationer...

Hoppas vi får svar när polisen har lyckats rodda sig igenom allt!

Som de sagt var hennes kontaktnät stort, klart det tar tid.
Ja det är klart vi måste tänka att vi får veta, framförallt för LW skull och barnen, och övriga nära och kära till dom
Citera
2019-06-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Här håller jag med dig helt.

Många är religiösa för att de vill ha förlåtelse när de inte själva kan hantera sina demoner.
Eller också tror de att de framstår som extra goda människor om de kallar sig religiösa.
Enligt min mening är det tvärtom.

Det finns undantag.
Jag har träffat ett fåtal människor som verkligen är vad jag skulle kalla religiösa och som visar det i alla sina kontakter med andra människor.

Ja men kyrkan vill ju ofta tysta ner på så sätt att de ska sköta allt själva och inte anmäla sina medlemmar. Av den anledning att de vill verka bättre utåt än de är.
Därför är det intressant, hur pass möjligt det kan vara, att en GM kan skyddas av kyrkan även vid mord?
Citera
2019-06-17, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Spelar det egentligen nån roll var han var när det pingade?

Den troligaste förklaringen är ju att mobilen gav ifrån sig pinget när den dog.

Ja det har du rätt i, så länge som den måste legat där
Citera
2019-06-17, 11:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kul att se hur den här tråden utvecklas. Det första året diskuterades innehållet i förundersökningen, förmedlat av användare med viss insyn i utredningen. Sedan kom nu i maj några artiklar i Nerikes Allehanda som antydde att pokerspelarna i polishuset bluffar.

Nu verkar de flesta plötsligt ha tappat intresset för utredningen och mediauppgifterna, och i stället postas tolkningar av en mystisk blogg som kallas "Ruts bok". Uppgifterna förmedlas av insynare/exegeter som (med hänvisning till förundersökningssekretessen?) inte gärna vill citera det källmaterial som tolkningarna bygger på.
Det finns massor av citat från bloggen i tråden.
Varför vill du ha fler?

De citat som redan har postats visar vilken människa MH var.
Jag tycker att det räcker med de exempel som finns.

Vad jag minns så går det inte direkt att hitta några citat som visar på positiva sidor hos MH.
Citera
2019-06-17, 11:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Här har vi ett gammalt fall som trängt sig före i NFC-kön

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/inga-nya-tekniska-bevis-i-det-24-ar-gamla-tvattstugemordet
Tidigare i år skickade Örebropolisen in material från den tvättstuga där en 33-årig kvinna mördades 1995 till Nationellt forensiskt centrum, med hopp om att ny teknik skulle göra det möjligt att hitta nya spår efter mördaren. Men beskedet blev negativt – NFC har inte lyckats hitta några nya spår.
Tillägg: Som jag minns det så svarade ÅH lite undvikande på frågan om man fortfarande väntar på (ytterligare) svar från NFC. Jag tror inte att man gör det, man har nog fått alla svar. NFC kommer inte att lösa det här mordet, om det nu var ett mord ens.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-06-17 kl. 11:28. Anledning: Komplettering
Citera
2019-06-17, 11:19
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för att du berättar.

Tror du att SD är GM?

Eller kan du tänka dig någon annan
som ville henne så illa?

Absolut, det tog mig ungefär 0,1 sekunder att tänka på honom när jag fick reda på att L*na hade blivit mördad. Det bygger jag på vad hon hade berättat om honom och deras relation innan mordet. Jag kan så klart ha fel, men om du frågar vad jag tror så är det solklart.
Citera
2019-06-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Spelar det egentligen nån roll var han var när det pingade?

Den troligaste förklaringen är ju att mobilen gav ifrån sig pinget när den dog.

Det spelar en jävla roll om det va någon som knäppte på den då, vilket jag tror.

Du får väldigt gärna visa källa på att den enbart skulle pinga när den dör, och
inte söka mast periodvis hela tiden den har ström.

Så jag undrar vad du har för belägg för att den enbart skulle pinga när den dör?
Citera
2019-06-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jovisst, jag tänkte också på det men vid något tillfälle hade hon ju ett inlägg om hur en granne varit så hygglig att ge sig ut i pyamasen när LW som var mörkrädd plötsligt "villhövde" fixa en cache i närheten.

Stämmer bra, mysbralla å tofflor. 3 Aug 2115 va det.
Om man kikar närmare på bilden så tycker jag "grannen" ser hyfsat välutrustad
och dessutom lite bekant ut, eller är det bara som jag tycker.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=fb70a73f-c148-43b7-a01d-5a23287911b7&IID=f87eebf4-b87b-4920-b607-c6167e5f54c3

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f87eebf4-b87b-4920-b607-c6167e5f54c3.jpg
Citera
2019-06-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja det har du rätt i, så länge som den måste legat där

Å hur länge måste den ha legat där?
Citera
2019-06-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Absolut, det tog mig ungefär 0,1 sekunder att tänka på honom när jag fick reda på att L*na hade blivit mördad. Det bygger jag på vad hon hade berättat om honom och deras relation innan mordet. Jag kan så klart ha fel, men om du frågar vad jag tror så är det solklart.

Finns det fler kandidater, kanske med lägre misstankegrad men ändå
lite som skaver kanske?
Citera
2019-06-17, 12:17
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det spelar en jävla roll om det va någon som knäppte på den då, vilket jag tror.

Du får väldigt gärna visa källa på att den enbart skulle pinga när den dör, och
inte söka mast periodvis hela tiden den har ström.

Så jag undrar vad du har för belägg för att den enbart skulle pinga när den dör?

Har inga belägg för att så är fallet.

Lär ju också vara svårt att få reda på vem som i så fall skulle ha satt på mobilen då.

Med tanke på när pinget var så är ju inte SD avskriven i alla fall.

Jag tror det var sista-pinget till masten innan mobilen la av.

Varför låter du så aggressiv, gillar du inte måndagar? 😉
Citera
2019-06-17, 12:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
MH och UW var inte gifta särskilt länge, de bodde heller inte ihop. MHs barn har så knappast knutit an särskilt starkt till UW så jag tror inte skilsmässan påverkat dem speciellt. Om de händelsevis inte skulle må bra så är det knappast för UWs och MHs relationsproblem.

Jag tror att jag läste någonstans
att ett av MHs barn har någon
diagnos och att MH skrev att hen
knutit an mycket till UW och att
UW även svikit detta barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in