Är det någon som sett eller vet något mera om vapensamlaren som eventuellt skulle ha kunnat förmedla ett vapen till Skandiamannen.
"Ett officersutbildat hemvärnsbefäl som tjänstgjort för amerikanska flygvapnet – med hundratals vapen i källaren.
Palmegruppen har kartlagt vapnen som fanns hos Skandiamannens bästa vän.
Men dottern är övertygad – sanningen om Palmemordet finns inte bland dessa vapen:
– Min far var ingen vapenlangare.
Under de senaste månaderna har polisen kartlagt ett nytt vapenspår – kring den så kallade Skandiamannen Stig Engström.
Magasinet Filter avslöjade nyligen att en nära vän och granne till Engström hade en större vapensamling i källaren och Engströms själv avslöjades ha bakgrund inom pistolskytte.
Sedan dess har dottern bekräftat att Palmegruppen hållit flera förhör kring vapensamlingen och då varit särskilt intresserade av bilder och dokument kring vapnens historik. Nu kan Expressen avslöja att Palmegruppen – direkt efter att de påbörjat denna kartläggning – skickade in två vapen för kriminalteknisk analys till Nationellt Forensiskt Centrum i Linköping. Spaningsledningen har inte kommenterat om dessa vapen kommer från vapensamlarens samling.
Det tror dock inte dottern.
Hon bedömer att hon borde ha fått följdfrågor kring vapnen om så vore fallet.
– Jag tror att jag borde fått feedback om detta varit vapen som sålts å min fars vägnar.
– Men det är kanske inget de delger mig."
https://www.expressen.se/nyheter/skandiamannens-basta-van-militar-med-hundratals-vapen/