Citat:
Ursprungligen postat av
OHSCHNAP
Okej, verkar ju i sådana fall som att en hel del webbutiker är anslutna. Helt klart ett attraktivt alternativ, jag är dock misstänksam att de kan komma att sänka denna 2% bonusen i framtiden. Har i dagsläget ett Preem Mastercard kvar från tiden de hade högre bonus.
Ja. aldrig lyckats googla vad fasen ' registrerade som e-handel av Mastercard' egentligen betyder.
Men jag utgår från att det mer eller mindre är alla nätbutiker som tar mastercard direkt.
Verkar åtminstone va de butiker jag handlat på (bara stora, typ cdon etc) - efter att ha slängt ett getöga på uttaget ser jag att jag lagt mer än hälften av pengarna i fysiska butiker (1% bonus) så att jag fått 1.42% totalbonus måste innebära att mer eller mindre alla mina nätköp gett 2%.
Men som du säger - de kommer nog knappast köra dessa procentsatser särskilt länge. Allt är väl en marknadsföringskampanj för att skapa fler trogna kunder i deras egen butik förstås. Skulle inte förvånas om det är borta inom 1 år.
Hade kortet haft årsavgift hade jag nog inte nappat.
Citat:
Ursprungligen postat av
OHSCHNAP
Valutapåslag 0 %
Avgift för kontantuttag 3 % lägst 45 kr
Årsavgift ordinarie Kort 195 kr*
Man får tänka på att minst 45 kr för varendast kontantuttag snabbt äter upp det man sparar på att slippa valutapåslaget.
Swedbanks vanliga kreditkort har 1.5% valutapåslag. Handlar man med kort för 10.000 så blir det 150kr i valutapåslag.
Ynka tre bankomatuttag med detta kort så är man uppe i nästan samma kostnad.
Årsavgiften är också värd att fundera på.
Har man ett Swedbank-kort och funderar på att skaffa detta som resekort måste mna handla för minst 13.000 kr på kort utomlands varje år - annars går man back på årsaavgiften.
Har man redan ett kort med 1% bonus på alla köp och 1.75 valutapåslag, då måste man handla för 26.000 kr på kort utomlands varje år för att det ska värt att skaffa ett nytt resekort bara för att slippa valutapåslaget.