2019-06-15, 19:36
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Var finner man DAA? D.v.s finns den ren någonstans och prisvärd? Kan man hitta den kombinerad med EAA någonstans?

DAA finns ren i kapslar och pulver. GG säljer både pulver och kapslar har jag för mig. Deras största konkurrent i Sverige säljer i kapslar med lite adderat kalcium ("för bättre upptag"). DAA är mycket prisvärd tycker jag. Runt ett hundra kronor för en månads förbrukning. Kombinera med EAA får man nog göra själv.
Citera
2019-06-15, 19:42
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Tror TS efterlyser mer konkreta förslag, detta i form av nyare kosttillskott ex.

Lite så.

Betänk att man kan rada upp hur många tillskott som helst som boostar testot (boostar antingen mer eller mindre), men jag tog med de som jag har erfarenhet av är de mest potenta.

D-vitamin i mega doser skulle jag ha lagt till också, men skriver det här iaf.
Citera
2019-06-15, 19:46
Medlem
AiBangMaiNis avatar
Träning är ju ett uppenbart sätt att "boosta" testosteron, men såklart kan du ju alltid bara ta piller/substanser men det håller nog inte i längden.
Citera
2019-06-15, 19:57
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Vidare, vilken mat som ökar testot mest enligt mina erfarenheter:

Stekt kycklinglever
Äggula
Avokado
Pumpakärnasmör
Pumpakärnor
Paranötter
Kokosfett
Rött kött
Räkor
Ingefära
Extra virgin olivolja
Citera
2019-06-15, 20:10
Medlem
RorschachWolffgangs avatar
Bra sömn är viktigt om man vill bibehålla höga nivåer av testosteron.

Nyttiga fettsyror.

Kalla duschar?

Avstå från alkohol, narkotika och rökning.

Nofap.
Citera
2019-06-15, 20:16
Medlem
LittleFishs avatar
Jag kan fylla på det jag vet, utan att veta för mycket hur andra skrivit i tråden.
- Ät grönsaker som spenat osv, det har östrogenhämmande egenskaper och kommer blockera att kroppen producerar östrogen
- Skippa alkohol och måste du dricka, drick rödvin, det enda som inte ärextremt destruktivt för testo. Öl innehåller humle som är väldigt östrogenframkallande.
- Stressa inte! All långvarig stress fullkomligt dödar testonivåerna. Kortisolet är hormonet du ska passa dig för
- Hänger ihop med punkten ovan, sov minst 7 timmar per natt. Nån studie visade att för varje timme under 7 timmar kvalitetssömn om natten hade ett linjärt förhållande på minskande testonivåer
- Ät bra fetter som olivolja, ägg, nötter i måtta osv
- Styrkelyft men inte för mycket så kroppen utsöndrar för mycket kortisol (se punkterna ovan). Lagom med andra ord
- Meditera! Åter igen sänker det kortisolnivåerna som höjer testonivåerna
- Och en av de viktigare punkterna utöver att inte stressa, se till att inte ha brist på någon vitamin eller mineral. Har inte kroppen tillgång till alla näringsämnen den behöver kommer testot att sjunka även om du gör det andra rätt.

Peace out

Edit:
- Skippa socker! Det är döden för testonivåerna
- Drick vatten! Var aldrig uttorkad.
- Skippa konserver, BPA är ett hormonstörande ämne och östrogenframkallande.
Senast redigerad av LittleFish 2019-06-15 kl. 20:21.
Citera
2019-06-15, 20:56
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Jag kan fylla på det jag vet, utan att veta för mycket hur andra skrivit i tråden.
- Ät grönsaker som spenat osv, det har östrogenhämmande egenskaper och kommer blockera att kroppen producerar östrogen
- Skippa alkohol och måste du dricka, drick rödvin, det enda som inte ärextremt destruktivt för testo. Öl innehåller humle som är väldigt östrogenframkallande.
- Stressa inte! All långvarig stress fullkomligt dödar testonivåerna. Kortisolet är hormonet du ska passa dig för
- Hänger ihop med punkten ovan, sov minst 7 timmar per natt. Nån studie visade att för varje timme under 7 timmar kvalitetssömn om natten hade ett linjärt förhållande på minskande testonivåer
- Ät bra fetter som olivolja, ägg, nötter i måtta osv
- Styrkelyft men inte för mycket så kroppen utsöndrar för mycket kortisol (se punkterna ovan). Lagom med andra ord
- Meditera! Åter igen sänker det kortisolnivåerna som höjer testonivåerna
- Och en av de viktigare punkterna utöver att inte stressa, se till att inte ha brist på någon vitamin eller mineral. Har inte kroppen tillgång till alla näringsämnen den behöver kommer testot att sjunka även om du gör det andra rätt.

Peace out

Edit:
- Skippa socker! Det är döden för testonivåerna
- Drick vatten! Var aldrig uttorkad.
- Skippa konserver, BPA är ett hormonstörande ämne och östrogenframkallande.

Mycket bra inlägg. Du nämner kortisol, - ta Ashwagandha om man har mycket kortisol i omlopp.

Socker som du skriver är ju ett substitut för dopamin/testo, så det är jätteviktigt att undvika.

Sedan kan jag fylla på med lite fler livsmedel som hämmar östrogenet:

Broccoli
Vitkål
Champinjon
Grönkål
Tranbärs juice

Finns även tillskott som hjälper till med testo/östrogenbalansen. Välj ett med mycket resveratrol i.
Citera
2019-06-15, 21:04
Medlem
Akvaristenno1s avatar
Ett ytterligare intressant tillskott är enligt min naturläkare Jamsrot.

Det har jag inte hunnit testa än, men Jamsrot bygger testot på mer naturlig väg än de tidigare nämnda. Jamsrot fungerar enligt Progesteron-DHEA-Testosteron. Dvs, Jamsrot stödjer den mer naturliga processen av skapandet av testo i kroppen.

Dock ska tilläggas att Jamsrot ökar även östrogenet, så det är en effekt man får ta då kanske.

Om någon här har testat Jamsrot så berätta mer!
Citera
2019-06-15, 21:17
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Finns inga genvägar...
Vad kallar du dopingpreparat i så fall?
Citera
2019-06-15, 21:52
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvaristenno1
Ett ytterligare intressant tillskott är enligt min naturläkare Jamsrot.

Det har jag inte hunnit testa än, men Jamsrot bygger testot på mer naturlig väg än de tidigare nämnda. Jamsrot fungerar enligt Progesteron-DHEA-Testosteron. Dvs, Jamsrot stödjer den mer naturliga processen av skapandet av testo i kroppen.

Dock ska tilläggas att Jamsrot ökar även östrogenet, så det är en effekt man får ta då kanske.

Om någon här har testat Jamsrot så berätta mer!
Hur får jag i mig detta?
Citera
2019-06-15, 21:52
Medlem
fniss.s avatar
Squats och squash. Det bästa är att äta en squash MEDAN du squattar. Du kan squatta barfota och utan vikter, blir svårt att äta när du har en stång på axlarna liksom.
Citera
2019-06-15, 21:57
Medlem
different_trips avatar
Förlåt men trådar som denna får mig att dra på läpparna.

Jag har personlig erfarenhet av doping och att då läsa saker som som "skarpare humör, tuffare attityd, kraftigare benstomme/kropp, mörkare röst" gör det hela bara komiskt. Det finns inga testoboosters på marknaden som gör något som helst av detta och det är bara en liten del av folk som dopar sig som ens kan relatera till något av det skrivna förutom möjligtvis lite skarpare humör och sexdriften.

Du upplever placebo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in