2019-06-02, 22:57
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Är med fundersam över det andra röda men var nojjig att det kanske var mina Varberg ögon som var partiska där. Vad hände ens? Och direkt rött med? Skumt.

Ödmjuk summering av dig iaf. Lycka till resten av säsongen!

Tack. Kollade sammandraget. Det är en hands som bryter en passning i läge två, men samma där - inte solklart att passningen renderat friläge. Målchans möjligtvis, men det kanske räcker? Inte det mest givna röda hursom.

Book var inte ensam Varbergspelare i straffområdet ser jag nu. Inte desto mindre en situation som borde klarats upp.
Citera
2019-06-03, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Tack. Kollade sammandraget. Det är en hands som bryter en passning i läge två, men samma där - inte solklart att passningen renderat friläge. Målchans möjligtvis, men det kanske räcker? Inte det mest givna röda hursom.

Book var inte ensam Varbergspelare i straffområdet ser jag nu. Inte desto mindre en situation som borde klarats upp.

Jaha då är jag lite mer med på noterna. Sammandraget jag kikade på visade inte situationen tydligt alls.

Vilken svajjig match haha
Citera
2019-06-03, 11:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Kul att se Mjällby gå starkt. Har inte sett jättemycket av matcherna men rent allmänt så får man nog säga att dom har fått bättre utdelning än dom förtjänar. Dom har spelat bra, men inte uppflyttningsbra.
Matchen mot J-södra var väl ett exempel. Väldigt stabilt bakåt, J-södra hade väl knappt en ordentlig målchans på hela matchen, men det var ju inte självklart att Mjällby skulle få in segermålet heller..

Och så vill jag ge en bonus-stjärna till Bubacarr Jobe. Mitt i andra halvlek så kom han till ett friläge, målvakten slängde sig och smällde till Jobes fot så att han vinglade till rätt bra, hade varit en rätt given straff om han hade lagt sig men det gjorde han inte, hann tyvärr inte riktigt ifatt bollen igen innan läget var över och det blev inget av det. Väldigt glad att Ottar fick in segermålet senare så att man kunde vara glad över både vinsten och Jobes inställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Det heter målchansutvisning nu för tiden för att det ska vara tydligare att det är målchans det gäller, inte friläge. Så om det var en medveten hands som förhindrade en målchans så ska det vara rött direkt.

Sen är det ju en annan fråga vad definitionen på "målchans" är för nått, det har man ju varje gång man har bollen egentligen...
Citera
2019-06-03, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och så vill jag ge en bonus-stjärna till Bubacarr Jobe. Mitt i andra halvlek så kom han till ett friläge, målvakten slängde sig och smällde till Jobes fot så att han vinglade till rätt bra, hade varit en rätt given straff om han hade lagt sig men det gjorde han inte, hann tyvärr inte riktigt ifatt bollen igen innan läget var över och det blev inget av det. Väldigt glad att Ottar fick in segermålet senare så att man kunde vara glad över både vinsten och Jobes inställning.
Älskar sådant med. Seljmani gjorde något liknande när han assisterade förra matchen. Han kom i 1v1 duel och blev kanska aggressivt nertacklad och de båda gick ner men Seljmani hann knappt landa innan han va uppe igen och jagade spill-bollen som han sedan assisterade till mål.

Underbart att se sådant.
Citera
2019-06-03, 22:10
Medlem
http://www.fotbolldirekt.se/2019/06/03/just-nu-pa-fd-stormar-mot-allsvenskan-med-13-000-snittlon-vi-ar-inte-redo/?fbclid=IwAR1duEPLqf3wvQ1NeCEOn29iAU7iSSWT0tzZwnTc CV1lzJZW6MW4HCpH0p0

Hahah härligt ödmjuk men skön intervju. Absurd prestation sett till resurser.
Citera
2019-06-04, 06:32
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Kul att se Mjällby gå starkt. Har inte sett jättemycket av matcherna men rent allmänt så får man nog säga att dom har fått bättre utdelning än dom förtjänar. Dom har spelat bra, men inte uppflyttningsbra.
Matchen mot J-södra var väl ett exempel. Väldigt stabilt bakåt, J-södra hade väl knappt en ordentlig målchans på hela matchen, men det var ju inte självklart att Mjällby skulle få in segermålet heller..

Det heter målchansutvisning nu för tiden för att det ska vara tydligare att det är målchans det gäller, inte friläge. Så om det var en medveten hands som förhindrade en målchans så ska det vara rött direkt.

Sen är det ju en annan fråga vad definitionen på "målchans" är för nått, det har man ju varje gång man har bollen egentligen...

Mjällby är inne i ett gott gung nu ja. Inför trodde jag faktiskt att J-Södra skulle knycka med sig alla 3 poängen hem. Mjällby ger ingenting och man vinner matcher. Övertygande eller inte spelar ingen roll. Gör man fler mål än motståndarna ska man ha 3 poäng.

Två knepiga matcher väntar för Mjällby nu. BP och HBK borta. Likaså för Varberg med Norrby hemma och J-Södra borta.

Varberg löser 15 omgångar med en nolla i förlustkolumnen?
Citera
2019-06-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Mjällby är inne i ett gott gung nu ja. Inför trodde jag faktiskt att J-Södra skulle knycka med sig alla 3 poängen hem. Mjällby ger ingenting och man vinner matcher. Övertygande eller inte spelar ingen roll. Gör man fler mål än motståndarna ska man ha 3 poäng.

Två knepiga matcher väntar för Mjällby nu. BP och HBK borta. Likaså för Varberg med Norrby hemma och J-Södra borta. Varberg löser 15 omgångar med en nolla i förlustkolumnen?
Dålig timing för våra avstängningar.
Citera
2019-06-05, 15:24
Medlem
kaempfers avatar
Bara jag som tröttnat på alla konstiga mål som Syrianska släpper in? Återigen ett MYCKET konstigt mål igår mot ÖIS.

Först och främst är passningen från målvakt idiotisk. Sen är agerandet från Ammar Ahmed så korkat att jag får hjärnblödning. Visst man kan slå en idiotisk passning. Men när Ailton får bollen är agerandet från Ammar så jävla lamt. Hade jag slått bort den bollen hade jag liksom kutat, slängt mig för att täcka skott osv. Men näädå.

Smutsförening. Släng ut dem. Trött på att ens behöva tänka "det där är så avsiktligt".
Citera
2019-06-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaempfer
Bara jag som tröttnat på alla konstiga mål som Syrianska släpper in? Återigen ett MYCKET konstigt mål igår mot ÖIS.

Först och främst är passningen från målvakt idiotisk. Sen är agerandet från Ammar Ahmed så korkat att jag får hjärnblödning. Visst man kan slå en idiotisk passning. Men när Ailton får bollen är agerandet från Ammar så jävla lamt. Hade jag slått bort den bollen hade jag liksom kutat, slängt mig för att täcka skott osv. Men näädå.

Smutsförening. Släng ut dem. Trött på att ens behöva tänka "det där är så avsiktligt".

Inga konstigheter med det målet utan tyvärr tvärtom en ganska vanlig syn i svensk fotboll där alltför många lag skall dutta runt eget straffområde i evigheter. Felet är inte backlinjens utan alla de tränare som tillsammans har byggt sekten "Uppbyggnads-fotboll tills vi dör". Denna sekt drabbar just nu lag som t ex GAIS, Landskrona (Div 1), Öster och Halmstad (före de bytte tränare). Även Varberg hade en släng av sektens påverkan förra säsongen när dom släppte in 8-10 mål förra säsongen som var snarlika det Syrianska gav bort igår. Känns enklast igen på att de har en tränare som alltid är nöjd med spelet men inte resultatet och i försnacket till nästa match ligger fokus på spelet och inte på resultatet, och vinkelvolten fortsätter vecka efter vecka, samtidigt som de får ryggdunkningar av de andra sektmedlemmarna för att de "spelar bra fotboll". Har sett Syrianska för lite för att veta hur drabbade de är av sekten, men ÖIS 1-0 var i alla fall ett typiskt mål för den religion sekten propagera för.

Däremot håller jag med om att Syrianska borde väck. En ickeklubb uppbyggd "på fel sätt" (edit ändrad ordval) liksom Dalkurd och delvis AFC Eskilstuna. Alla dessa tre klubbar borde elimineras från svensk fotboll. Men inte pga "konstiga mål" utan pga att de helt enkelt inte har något existensberättigande.
Senast redigerad av Burkgurka 2019-06-05 kl. 16:04.
Citera
2019-06-06, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
http://www.fotbolldirekt.se/2019/06/03/just-nu-pa-fd-stormar-mot-allsvenskan-med-13-000-snittlon-vi-ar-inte-redo/?fbclid=IwAR1duEPLqf3wvQ1NeCEOn29iAU7iSSWT0tzZwnTc CV1lzJZW6MW4HCpH0p0

Hahah härligt ödmjuk men skön intervju. Absurd prestation sett till resurser.

Årets superetta är verkligen helknas... men kul, jag vet inte vad dom får till gröten i Varberg men det är inga dåliga grejer.

I och med att AS tar break kanske jag tar mig tiden att kolla lite på S1 i Juni för att få min fix.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-06-06 kl. 01:10.
Citera
2019-06-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Årets superetta är verkligen helknas... men kul, jag vet inte vad dom får till gröten i Varberg men det är inga dåliga grejer.

I och med att AS tar break kanske jag tar mig tiden att kolla lite på S1 i Juni för att få min fix.
Haha ja man börjar undra faktiskt.
Citera
2019-06-15, 17:49
Medlem
Trots 2 avstängda spelare från den ordinarie 11an så man får ta in 2 nya (1 försvarare och 1 mittfältare) så fortsätter våran (Varbergs) framgång. Vinner relativt bekvämt hemma mot Norrby i toppstriden med 3-2. Väldigt viktiga poäng att ta med tanke på hur bra det gått för Norrby.

Rättvist resultat(dock känns 3-1 mer välspeglat) och lite trygghet vad gäller trupp-djup med med 2 nya i 11an.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in