2019-05-30, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Om man skall raljera lite så det ut som att publiksiffran i VSKs match också låg på typ 75... Vad har egentligen hänt? Så där tomt var det inte ens i div 1 Norra.

Om du menar VSK-Norrby så måste det vara någon felskrivning någonstans. Enligt svenskfotboll var där 1452 personer. Syrianska har ibland drygt 300, Norrby och BP drygt 400, men bortsett från de matcher som av säkerhetsskäl haft 0 åskådare är det bara Dalkurd som varit under 300. (197, 203, 0, 423, 75).

källa: https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/spelprogram/superettan/77487/
Citera
2019-05-31, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Om du menar VSK-Norrby så måste det vara någon felskrivning någonstans. Enligt svenskfotboll var där 1452 personer. Syrianska har ibland drygt 300, Norrby och BP drygt 400, men bortsett från de matcher som av säkerhetsskäl haft 0 åskådare är det bara Dalkurd som varit under 300. (197, 203, 0, 423, 75).

källa: https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/spelprogram/superettan/77487/

Som sagt raljerade lite och vet att många lag (nästan alla) har sämre publikstöd än VSK, det var just därför jag blev förvånad när jag kollade på matchen och arenan såg mer tom ut än under hela förra säsongen i div 1 norra.
Citera
2019-06-02, 16:56
Avslutad
Varberg slår GAIS med 2-1 trots två man utvisade.

Det är bara att lyfta på hatten. Det här kommer att leda till minst kval. Den vinnarnentaliteten är viktigare än alla sommarförvärv i världen.
Citera
2019-06-02, 17:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg

Det är bara att lyfta på hatten. Det här kommer att leda till minst kval. Den vinnarnentaliteten är viktigare än alla sommarförvärv i världen.
Dom kommer nog gå upp...Jag ser ingen potential eller geist i något annat lag som kan ta upp kampen. Det kanske inte slutar där heller. Känns som det kan bli fler skrällar i vilka som går upp och får kvala. Dom förväntade favoriterna och topplagen har ju inte visat något hittills.
Citera
2019-06-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg

Helt absurt. Jag kunde bara glo lite på den matchen. Så jag såg fram till första röda kortet sen tänkte jag "aja första torsken nu då." Sen ser jag 1-1 och ett till rött på oss och sedan 2-1??? haha
Citera
2019-06-02, 18:04
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom kommer nog gå upp...Jag ser ingen potential eller geist i något annat lag som kan ta upp kampen. Det kanske inte slutar där heller. Känns som det kan bli fler skrällar i vilka som går upp och får kvala. Dom förväntade favoriterna och topplagen har ju inte visat något hittills.

Otroligt starkt. Det laget är omöjliga att slå just nu. Vet tyvärr dock inte om det här säger mer om Varberg eller om GAIS. Varberg kontrollerar matchen med 10 man. Den andra utvisningen tycker jag är konstig idag. Första solklar och straffen som avgjorde är solklar.

Asceric har gjort 4 mål. Han hade kunnat gjort 35 hittills i år. GAIS bleka.

Blir spännande att se Varberg i nästa match nu när man tvingas ändra en del i startelvan. Två mittbackar avstängda. Kan bli en rak 4-4-2 istället för 3-5-2.
Citera
2019-06-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Helt absurt. Jag kunde bara glo lite på den matchen. Så jag såg fram till första röda kortet sen tänkte jag "aja första torsken nu då." Sen ser jag 1-1 och ett till rött på oss och sedan 2-1??? haha

Jag var inte på plats men jag har sett hela matchen i efterhand.

Första röda kortet... alltså, ja.. och nej. Visst, kan vara ett rött kort. Visst, kan vara endast ett gult kort. Jag tycker det är väldigt hårt att gå in och plocka ett rött kort i minut 17. Tycker väl att GAIS-spelaren faller rätt enkelt med tanke på att han lyckas ta 2-3 kliv till innan han faller, men okej. Köper det. Får dock kalla kårar när jag tänker tillbaka mot matchen mot ÖIS när en likadan situation, om ännu tydligare, inte renderar i ens ett gult kort. Pinsam skillnad mellan domarna.

Det andra röda kortet. Eh? Direkt rött kort? På ett lag.. som redan har ett rött kort? För det där? Men snälla kom igen, ärligt talat. Vad är detta? Gult kort, visst. Men rött? Herregud.. visa lite känsla.

Sen att GAIS lyckas förlora är en jäkla prestation och självklart skönt för Varberg. Lyckas man förlora när man spelar 11 mot 9 i över 20 minuter och det står 1-1 i matchen vid utvisningen, nä.. då vet jag inte vad jag ska säga riktigt.
Citera
2019-06-02, 19:31
Medlem
Var på Varberg-GAIS och att vinna den var extremt starkt gjort av Varberg. Båda röda korten tveksamma, tycker jag. Men har inte sett repriser och kan egentligen inte tycka något om dom, men framförallt det andra var väldigt märkligt. Verkade som att domaren blev övertalad av GAIS spelare att visa rött. Möjligt att det var så, för domaren var verkligen nästan helt på GAIS sida igenom hela matchen. Varje gång en vit ramlade var det frispark, men vid mängder av halvklara frisparkar för Varberg friade han varje gång. Vid t ex flertalet inkast visslade eller pekade domaren och sade till GAIS spelare att backa men de bara struntade i domaren, gick fram ytterligare någon meter eller två, och kastade inkastet. Utan åtgärd. Domaren var så löjligt underlägsen GAIS spelare och det kändes ganska tydligt att det inte var domaren som bestämde på planen. Oerhört märklig match och kanske mest märkligt att clownen till slut faktiskt blåste straff för Varberg.
GAIS var så usla att det förtjänar nedflyttning redan nu, utan att få spela klart säsongen. Som rent straff för undermålig prestation. Att bli utspelade av ett lag med 10 man och inte ens försöka anfalla när man möter 9 man förrän det är panik och 1-2 och 3 minuter kvar är bland det sämsta taktiska man sett av ett fotbollslag.
Men Varberg gör det enormt bra. Spelade bäst, skapade mest, rättvis seger. Och att flera av spelarna går och pratar med publiken/kompisar efter matchen höjer lagkänslan ytterligare. Sicket jävla gäng dom är. Enormt bra.
Citera
2019-06-02, 21:06
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Ja, många usla GAIS-insatser har man fått utstå genom åren, men det här var en av de värre. Före utvisningen spelade vi rätt bra, som underdogs mot ett tungt favorittippat lag. Efter utvisningen tvingades vi försöka föra matchen, och det klarar vi inte med den här upplagan.

Den första utvisningen kändes tveksam. Inte säker på att det blivit friläge i situationen. Den andra situationen uppfattade jag knappt, men hörde något om att det var en medveten hands som hindrade vad som i så fall skulle varit en målchans. Oklart.

Håller inte med Burkgurka om att Varberg spelade ut oss. I första halvlek skapade dock Varberg mer än vi förmådde med en man mer. Vi är mer än lovligt passiva vid kvitteringen (kanske beroende på de två skadorna i backlinjen). I andra spelade vi bättre, men vår offensiv är - för att uttrycka det milt - bedrövlig.

Varberg hade egentligen ingenting i andra och lyckas ändå få en (helt korrekt) straff på ett relativt ofarligt läge (Book ensam i straffområdet skyfflar en boll rakt upp som på vägen träffar en utsträckt arm). Gonatt. På slutet bränner vi i vanlig ordning ett par halvheta chanser.

Hur skall Varberg kunna undgå uppflyttning?
Citera
2019-06-02, 21:36
Medlem
Vanstertrollets avatar
Varför lägger inte bara Gais ner sin fotbollssektion och satsar på Boule eller nåt? Det är ju helt kört för den skitföreningen.
Citera
2019-06-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Ja, många usla GAIS-insatser har man fått utstå genom åren, men det här var en av de värre. Före utvisningen spelade vi rätt bra, som underdogs mot ett tungt favorittippat lag. Efter utvisningen tvingades vi försöka föra matchen, och det klarar vi inte med den här upplagan.

Den första utvisningen kändes tveksam. Inte säker på att det blivit friläge i situationen. Den andra situationen uppfattade jag knappt, men hörde något om att det var en medveten hands som hindrade vad som i så fall skulle varit en målchans. Oklart.

Håller inte med Burkgurka om att Varberg spelade ut oss. I första halvlek skapade dock Varberg mer än vi förmådde med en man mer. Vi är mer än lovligt passiva vid kvitteringen (kanske beroende på de två skadorna i backlinjen). I andra spelade vi bättre, men vår offensiv är - för att uttrycka det milt - bedrövlig.

Varberg hade egentligen ingenting i andra och lyckas ändå få en (helt korrekt) straff på ett relativt ofarligt läge (Book ensam i straffområdet skyfflar en boll rakt upp som på vägen träffar en utsträckt arm). Gonatt. På slutet bränner vi i vanlig ordning ett par halvheta chanser.

Jo, jag överdrev nog lite. Din beskrivning är nog faktiskt bättre än min, får jag erkänna.
Citera
2019-06-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastkust11
Jag var inte på plats men jag har sett hela matchen i efterhand.

Första röda kortet... alltså, ja.. och nej. Visst, kan vara ett rött kort. Visst, kan vara endast ett gult kort. Jag tycker det är väldigt hårt att gå in och plocka ett rött kort i minut 17. Tycker väl att GAIS-spelaren faller rätt enkelt med tanke på att han lyckas ta 2-3 kliv till innan han faller, men okej. Köper det. Får dock kalla kårar när jag tänker tillbaka mot matchen mot ÖIS när en likadan situation, om ännu tydligare, inte renderar i ens ett gult kort. Pinsam skillnad mellan domarna.

Det andra röda kortet. Eh? Direkt rött kort? På ett lag.. som redan har ett rött kort? För det där? Men snälla kom igen, ärligt talat. Vad är detta? Gult kort, visst. Men rött? Herregud.. visa lite känsla.

Sen att GAIS lyckas förlora är en jäkla prestation och självklart skönt för Varberg. Lyckas man förlora när man spelar 11 mot 9 i över 20 minuter och det står 1-1 i matchen vid utvisningen, nä.. då vet jag inte vad jag ska säga riktigt.
Ja jag köper faktiskt de första röda men ojämnheten mellan domare i svenskfotboll är något att skåda haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk

Är med fundersam över det andra röda men var nojjig att det kanske var mina Varberg ögon som var partiska där. Vad hände ens? Och direkt rött med? Skumt.

Ödmjuk summering av dig iaf. Lycka till resten av säsongen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in