Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Helt absurt. Jag kunde bara glo lite på den matchen. Så jag såg fram till första röda kortet sen tänkte jag "aja första torsken nu då." Sen ser jag 1-1 och ett till rött på oss och sedan 2-1??? haha
Jag var inte på plats men jag har sett hela matchen i efterhand.
Första röda kortet... alltså, ja.. och nej. Visst, kan vara ett rött kort. Visst, kan vara endast ett gult kort. Jag tycker det är väldigt hårt att gå in och plocka ett rött kort i minut 17. Tycker väl att GAIS-spelaren faller rätt enkelt med tanke på att han lyckas ta 2-3 kliv till innan han faller, men okej. Köper det. Får dock kalla kårar när jag tänker tillbaka mot matchen mot ÖIS när en likadan situation, om ännu tydligare, inte renderar i ens ett gult kort. Pinsam skillnad mellan domarna.
Det andra röda kortet. Eh? Direkt rött kort? På ett lag.. som redan har ett rött kort? För det där? Men snälla kom igen, ärligt talat. Vad är detta? Gult kort, visst. Men rött? Herregud.. visa lite känsla.
Sen att GAIS lyckas förlora är en jäkla prestation och självklart skönt för Varberg. Lyckas man förlora när man spelar 11 mot 9 i över 20 minuter och det står 1-1 i matchen vid utvisningen, nä.. då vet jag inte vad jag ska säga riktigt.