2019-06-14, 23:56
  #985
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
I Växjö får man lära sig att spela hockey. Passa pucken, Utveckla spelet. I skellefteå är det bara åka, åka åka som Wikegård brukar säga. Tror valet är enkelt för många spelare.

Är ju inte evertsson som väljer klubb utan spelaren. Att sedan Växjö slänger massa pengar är väl högst tveksamt om man tittar på Saiks ekonomi senaste åren. Tror Växjö har hyfsat kostnadskontroll faktiskt. Något Saik borde ta efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Score123
https://youtu.be/JG2ERFLLXR4?t=9
Videon beskriver SAIK väldigt bra. WIKEN

Vilket annat lag som helst hade ändrat om taktiken helt och hållet när man känner att man blir totalt överkörda! Men inte Saik, det gör samma sak om och om igen och förväntar sig olika resultat. Jag kan bli galen på sånt beteende, om vi tar finalen 2018 som ett exempel, förlorar du de första två matcherna med 0-7 respektive 0-4, då är det kanske tid nog att ändra om spelet helt och kanske till och med lyckas du överrumpla motståndarna med din totalförändring?

Det känns som att det sitter så djupt inrotat speciellt i klubbarna däruppe i norr framförallt!
Beteendet att fortsätta nöta på med en metod tills den funkar, oavsett hur ineffektiv motoden är så ska man fortsätta nöta på. Det beteendet hör lite till Saik, även andra klubbar, Luleå också, speciellt klubbarna uppe i norr har det där efterblivna tänket.
Ni är ju helt jävla efterblivna

Era analysförmågor suger verkligen fet kuk.
__________________
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2019-06-15 kl. 00:00.
2019-06-15, 01:08
  #986
Medlem
Lite mer nyans hade varit trevligt, inte för polariserat.

SAIK har haft en sjuk uppstuds i SHL/Elitserien. De var som nya "pionjärer" för vilken hockey Sverige bör spela - snabbt, eget initiativ, inte krångla. Det kan INGEN ta ifrån dem. Så sluta med det dravlet.

Växjö har också lyckats otroligt bra med värvningarna, bara för resten att bocka och buga. Nej, det har inte med pengar att göra (kolla budgetar, så framgår det tydligt). Evertsson är ett geni på att skapa "buzz" och så på ett fungerande sätt.

MEN - det vi var inne på - att Växjö, enl. Wikegård, körde över SAIK hade inte med deras spelsystem att göra endast. Växjös produkt det året är av sällan skådad kvalité på SHL-mått mätt.

Elias P - En av de bästa i VÄRLDEN (ja, faktiskt)
Calof - Stabil leverans i KHL
Rosén - En av de bästa Centrar Sverige har. Har levererat hög klass i KHL.

Bara tänk på den förstakedjan en gång till. De hade inte gjort bort sig i NHL, kanske som förstakedja men inte som andra.
2019-06-15, 06:20
  #987
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot
Lite mer nyans hade varit trevligt, inte för polariserat.

SAIK har haft en sjuk uppstuds i SHL/Elitserien. De var som nya "pionjärer" för vilken hockey Sverige bör spela - snabbt, eget initiativ, inte krångla. Det kan INGEN ta ifrån dem. Så sluta med det dravlet.

Växjö har också lyckats otroligt bra med värvningarna, bara för resten att bocka och buga. Nej, det har inte med pengar att göra (kolla budgetar, så framgår det tydligt). Evertsson är ett geni på att skapa "buzz" och så på ett fungerande sätt.

MEN - det vi var inne på - att Växjö, enl. Wikegård, körde över SAIK hade inte med deras spelsystem att göra endast. Växjös produkt det året är av sällan skådad kvalité på SHL-mått mätt.

Elias P - En av de bästa i VÄRLDEN (ja, faktiskt)
Calof - Stabil leverans i KHL
Rosén - En av de bästa Centrar Sverige har. Har levererat hög klass i KHL.

Bara tänk på den förstakedjan en gång till. De hade inte gjort bort sig i NHL, kanske som förstakedja men inte som andra.

Så sant. Men nu är det ju inte bara den finalen det handlar om. Växjö har haft ett par år nu där man haft väldigt lätt för just Saik. Dock förlorade laget mot just Skellefteå i serien iår så det kanske vänder till Saiks fördel nu.

Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Det var en udda vänsterfattning.
Är Växjö klara nu eller skulle en till forward av högre klass in?

En back till ska in som ev är Tim. Sedan ska en forward. Helst en målskytt. Sedan tror jag evertsson sitter lugnt i båten om inte någon riktig superspelare kommer loss och vill lira i SHL.

Netterberg ska inte spela med Växjö iår så han är ledig för att hitta ny klubb.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2019-06-15 kl. 06:46.
2019-06-15, 08:30
  #988
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot

SAIK har haft en sjuk uppstuds i SHL/Elitserien. De var som nya "pionjärer" för vilken hockey Sverige bör spela - snabbt, eget initiativ, inte krångla. Det kan INGEN ta ifrån dem. Så sluta med det dravlet.

Elias P - En av de bästa i VÄRLDEN (ja, faktiskt)
Calof - Stabil leverans i KHL
Rosén - En av de bästa Centrar Sverige har. Har levererat hög klass i KHL.

Bara tänk på den förstakedjan en gång till. De hade inte gjort bort sig i NHL, kanske som förstakedja men inte som andra.

Ja, pionjärer. Bert presenterade sin idé som han lärt sig under tiden som assisterande till Jonas Rönnqvist. Då började Skaik spelade som Piteå spelade några år tidigare...

Alltså nu har det ju spårat totalt för Växjös kunder.

Hur är Elias Pettersson en av världens bästa forwards? Plats 60 ish i poängligan och plats 50 ish i PPG.

Ja, Calof har levererat helt ok en säsong i KHL.

Nej, Rosén är inte ens topp 10 på sin position i Sverige.
2019-06-15, 09:16
  #989
Medlem
Någon här med god insyn i hur Oskarshamn kan förväntas ställa upp sitt lag som det ser ut nu?

Även vad de har kvar att värva?
2019-06-15, 16:57
  #990
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Någon här med god insyn i hur Oskarshamn kan förväntas ställa upp sitt lag som det ser ut nu?

Även vad de har kvar att värva?

Känns som att Oskarshamn går upp i SHL för att hämta TV-pengarna och sen försöka vinna fyra matcher i kvalet. Oavsett utfall blir det en lyckad säsong då de antingen blir kval i SHL eller åker ner i Allsvenskan med full plånbok.
2019-06-15, 17:19
  #991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Känns som att Oskarshamn går upp i SHL för att hämta TV-pengarna och sen försöka vinna fyra matcher i kvalet. Oavsett utfall blir det en lyckad säsong då de antingen blir kval i SHL eller åker ner i Allsvenskan med full plånbok.

Till skillnad mot leksand? Synd att vi inte ha något Oskarshamnfan här som kunde ge lite input.

Tim är redo att dra på sig Växjötröjan! Växjö kommer vara i en helt egen liga.
Efter Frölunda, Luleå och några lag till.
2019-06-15, 17:24
  #992
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot
Lite mer nyans hade varit trevligt, inte för polariserat.

SAIK har haft en sjuk uppstuds i SHL/Elitserien. De var som nya "pionjärer" för vilken hockey Sverige bör spela - snabbt, eget initiativ, inte krångla. Det kan INGEN ta ifrån dem. Så sluta med det dravlet.

Växjö har också lyckats otroligt bra med värvningarna, bara för resten att bocka och buga. Nej, det har inte med pengar att göra (kolla budgetar, så framgår det tydligt). Evertsson är ett geni på att skapa "buzz" och så på ett fungerande sätt.

MEN - det vi var inne på - att Växjö, enl. Wikegård, körde över SAIK hade inte med deras spelsystem att göra endast. Växjös produkt det året är av sällan skådad kvalité på SHL-mått mätt.

Elias P - En av de bästa i VÄRLDEN (ja, faktiskt)
Calof - Stabil leverans i KHL
Rosén - En av de bästa Centrar Sverige har. Har levererat hög klass i KHL.

Bara tänk på den förstakedjan en gång till. De hade inte gjort bort sig i NHL, kanske som förstakedja men inte som andra.
De där är bara en bråkdel av de spelare som Växjö hade det slutspelet. De hade kunnat bygga minst en kedja till som hade varit en första kedja i de flesta andra SHL lag. Tänk Miele, Shinnimin, Pesonen och Rasmussen. Och det var knappast tunnt i övrigt heller.
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Till skillnad mot leksand? Synd att vi inte ha något Oskarshamnfan här som kunde ge lite input.

Tim är redo att dra på sig Växjötröjan! Växjö kommer vara i en helt egen liga.
Efter Frölunda, Luleå och några lag till.
Leksand borde väl ha lite mer pengar att röra sig med däremot, eller har publiksiffrorna/intrsset för laget så liten betydelsen på de totala intäkterna att i princip allt som räknas är TV-pengen?
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2019-06-15 kl. 17:47.
2019-06-15, 17:25
  #993
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Till skillnad mot leksand? Synd att vi inte ha något Oskarshamnfan här som kunde ge lite input.

Tim är redo att dra på sig Växjötröjan! Växjö kommer vara i en helt egen liga.
Efter Frölunda, Luleå och några lag till.

Haha, du var snabb. Känns som ett riktigt bra och spännande lag nu.
2019-06-15, 17:31
  #994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Haha, du var snabb. Känns som ett riktigt bra och spännande lag nu.

Hur skulle du ställa upp det?

Hoppas att han kan ge oss ett stabilt tvåvägsspel som tex Martinsson gjort tidigare. Hoppas dock att Tim kan göra några fler poäng.

Nyförvärv tre dagar i rad nu.
Kan vi få ett fjärde imorgon?
2019-06-15, 17:35
  #995
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tim är redo att dra på sig Växjötröjan! Växjö kommer vara i en helt egen liga.
Efter Frölunda, Luleå och några lag till.
Like Burström så var Erixon en landslagsback när han lämnade Skellefteå. Och likt Burström kommer han inte vara det när han lämnar Växjö.
2019-06-15, 17:45
  #996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Like Burström så var Erixon en landslagsback när han lämnade Skellefteå. Och likt Burström kommer han inte vara det när han lämnar Växjö.

När B och E var i silverAIK var saik ett lag att räkna med. Nu är det en klubb man kan skicka misslyckade värvningar till och de tar över kontrakten. Lite som en soptunna som spenderar helt okontrollerat. Får se om ni kan få burström till att lira vm nästa år. Då blir det hatten av.

Det viktiga är att Växjö går bra. Och att bra spelare forsätter att välja Växjö. Ung som gammal. Bara att tacka att ni tog burström för utan det hade vi inte haft råd med Tim så det är väl win-win för båda.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2019-06-15 kl. 18:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in