Citat:
Ursprungligen postat av
dynamot
SAIK har haft en sjuk uppstuds i SHL/Elitserien. De var som nya "pionjärer" för vilken hockey Sverige bör spela - snabbt, eget initiativ, inte krångla. Det kan INGEN ta ifrån dem. Så sluta med det dravlet.
Elias P - En av de bästa i VÄRLDEN (ja, faktiskt)
Calof - Stabil leverans i KHL
Rosén - En av de bästa Centrar Sverige har. Har levererat hög klass i KHL.
Bara tänk på den förstakedjan en gång till. De hade inte gjort bort sig i NHL, kanske som förstakedja men inte som andra.
Ja, pionjärer. Bert presenterade sin idé som han lärt sig under tiden som assisterande till Jonas Rönnqvist. Då började Skaik spelade som Piteå spelade några år tidigare...
Alltså nu har det ju spårat totalt för Växjös kunder.
Hur är Elias Pettersson en av världens bästa forwards? Plats 60 ish i poängligan och plats 50 ish i PPG.
Ja, Calof har levererat helt ok en säsong i KHL.
Nej, Rosén är inte ens topp 10 på sin position i Sverige.