Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Greta har inte varit speciellt mentalt stabil tidigare, det är den bild man får om man läser t ex föräldrarnas bok om familjen, strippar bort allt fluff och koncentererar sig på vad som faktiskt sägs om dynamiken i familjen och om Greta.
I motsats till dig tror jag inte på bilden av ett barn med bokstavsdiagnoser, allvarlig ångest och psykosociala problem som plötsligt visar sig vara en knivskarpt begåvad tjej vilken kan övertala vetenskapsmän, påvar, EU-parlamentariker och statsråd genom kraften av sin intelligens och sin viljestyrka.
Nä nä nä stopp där. Det är inte alls ovanligt med högbegåvade barn som samtidigt har så stora problem att de måste ha anpassad skolgång. Vad jag har förstått så är dagens särskola är inte alls som förr i tiden, då väldigt många i särskolan hade downs syndrom.
Gretas toppbetyg i Fysik, Matte, Kemi och Teknik hintar om att hon är en rätt typiskt högbegåvad aspie.
Den smartaste människan jag träffat i mitt liv är en person med helt sanslösa ångestproblem och är fortfarande en psykosocial fuckup av rang.
Jag själv hade antagligen hamnat i sär om jag växt upp idag, folk som inte var mina lärare eller klasskamrater var sååååå förvånade när jag hade högsta betyg i de ämnen jag brydde mig om. (Se ovan för hint om vilka..

.