2019-06-14, 09:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Genomsnitt är inte samma sak som medelmåttighet (mediokerhet).
Du bkan inte svenska eller har en totalt falsk världsbild, du tänker inte ett dugg, du är i någon slags bubbla. Träffar du ens andra människor? Om du är geomsnitts-svensk, jag tänker mig att man ställer alla svenskar i rad efter kompetens inom ett område och tar den mittersta 4.5 miljonte personen. Hans kunskap i vilket ämne som helst, schack, fotboll, rockgitarr, matematik är försumbar. Genomsnitts-svensken kan inte schackreglerna, kan inte laga mat utom korv, kan inte namnet på alla partiledarna, kan inte spela gitarr, kan inte sjunga, kan inte de enklaste matematiska regler som Pythagoras sats. Han kan leva ett bra liv, han vet hur han sköter sitt jobb och sin familj. Men kunskap inom ett specifikt ämne? Nära noll.

Citat:
massor med cherry picking
Noterar att ditt enda riktiga motexempel till Beatles Jimi Hendrix Les Paul musikformen Blues är att Carole King skrivit tre hitlåtar. Det är sant. Neil Sedaka skrev är kärlekslåt till henne Oh Carol som är bättre än allt hon skrev och som sålde mer än alla hennes låtar. Och det är väl ungefär där du alltid slutar i dina google-exempel. Men en ynklig pinne.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-14 kl. 09:49.
Citera
2019-06-14, 09:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
...Zaha Hadids sista projekt före sitt frånfälle i mars 2016...
Nu har du nämnt hennes namn i minst 15 inlägg på FB. Det finns ingen som inte säger att hon var en bra arkitekt. Jag kan nämna minst 50 mer kända manliga arkitekter som betytt mer för arkitektur, men det är en annan sak.

Men ärligt, det känns inte lite tunt att dra upp hennes namn 15 gånger? Du tycker inte att det är ett slags mot-bevis att "kvinnor kan", att du måste göra copy and paste på dina gamla inlägg hela tiden?

Jag är nästan 100% säker på att du aldrig hört talas om henne tidigare, innan din google-era inspirerad av oss män på FB började.
Citera
2019-06-14, 22:21
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Man skulle kunna omformulera det lite mer diplomatiskt, som att svenska kvinnor när de röstar i riksdagsvalet inte tar hänsyn till statistik som visar att just de unga MENA-män som är 90% av barnflyktingarna är överrepresenterade i brott som våldtäkt. SD har stor manlig dominans, V-MP har stor kvinnlig dominans, vi alla här vet att de är motpoler när det gäller brott och invandring. Det är (som vanligt?) männen som kommer till kvinnornas räddning. Vänster-kvinnor är även emot fler poliser, men nu inför höger-männen det mot deras vilja.

Faktum är att kvinnor verkar tänka mindre på sig själva när de röstar. De röstar gärna ideologiskt, vilket inte är personligt utan "för andra mer behövande". Resultatet är kontra-produktivt, de får själva lida, men det är en annan fråga.

I min värld kan jag lätt göra påståendet att "kvinnor röstar sämre än män", kvinnor är ofta emot det som jag anser vara bra för Sverige.

Det är ju inte det jag skriver om. Jag försöker förklara att folks avsikter med en röst inte behöver återspegla någons slags reell verklighet. Folk har alla möjliga föreställningar. Både till höger och till vänster.
Citera
2019-06-14, 22:24
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lake_Zurich_Swim

4 lopp med kvinnliga segrare i Lake Zürich som du tydligen missat så här i förbifarten - 2001, 2003, 2010 och 2012. Kvinnliga bästa tid var under 6 timmar (2001) och något längre än endast tre manliga simmares rekordtider (1993, 1994, 1995). Hur många män simmade på kortare tid än Nadia Krügers tid 05:59:43 under de följande åren 2002-2018? För övrigt har vattentemperaturen i Lake Zürich varierat mellan 16.2 °C och 25.9 °C genom åren. Varmare vatten 20.0 - 25.9 °C är som du vet en fördel för manliga simmare. Dessutom är sträckan 26 km, kortare än 34 km, vilket kan missgynna kvinnor.

Den kvinnliga andelen tävlanden är avsevärt mindre än den manliga vilket spelar en stor statistisk roll inför vilket kön som i snitt vinner flest gånger. Andra variabler som är avgörande för simtiderna är bl a simsträckans längd, vattentemperatur, våtdräkt, strömförhållanden och ålder.

https://www.researchgate.net/profile/Thomas_Rosemann/publication/260446381_Women_Outperform_Men_in_Ultra-Distance_Swimming_-_The_%27Manhattan_Island_Marathon_Swim%27 _From_1983_to_2013/links/56e5b99808ae68afa112ab67/Women-Outperform-Men-in-Ultra-Distance-Swimming-The-Manhattan-Island-Marathon-Swim-From-1983-to-2013 .pdf?origin=publication_detail

Alltså ultradistans-simning i öppet, kallt vatten <20 °C och på sträckor 34 km eller längre.

Sen sätter vi punkt för debatten här. Du klickar ju inte på mina länkar och läser resultaten i diverse ultramaraton-simlopp.

Och därför skrev jag NÄSTAN alltid män. Min poäng är och förblir att underlaget är för lågt för att dra några som helst slutsatser. Du bestämmer för övrigt inte när jag ska sluta debattera. Om du vill sluta så gör det.
Citera
2019-06-14, 22:36
Medlem
DeepThroat007s avatar
Här har ni några kvinnor som nog väcker en del avund hos WT-män på FB...

https://www.youtube.com/watch?v=zkK7cIb5SgY
Citera
2019-06-14, 22:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007

Nej. De här har varit uppe tidigare och sex tjejer som inte flyger skarpt jämfört med 100 000 historiska män som stridit i luften i varenda luftstrid nånsin gör dem inte bättre.
Ingen betvivlar nämligen att en riktigt duktig tjej kan slå en medioker kille.

Ta nu och läs titeln på tråden igen.
Eller är det konceptet "bättre än", du inte fattar?
Citera
2019-06-14, 23:30
Medlem
RuttnaDodaBarns avatar
Vi är dock sexigare.
Citera
2019-06-15, 10:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007

Så lustigt att du väljer det mest manliga områden man kan tänka sig, jetpiloter, som exempel på att kvinnor kan. Du faller därmed i fällan att allt som är manligt är bra, och allt som är kvinnligt är dåligt.

Att kalla någon för WT gör att man direkt talar om att man inte vill vara med i debatten. Väx till lite och återkom.
Citera
2019-06-15, 10:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuttnaDodaBarn
Vi är dock sexigare.

My Top 10 Sexiest Lipsync For Your Life from Rupaul's Drag Race
https://www.youtube.com/watch?v=N9JyZVOtzB8

Män kan.
Citera
2019-06-15, 11:49
Medlem
Kvinnor är bättre på att inte sexuellt förgripa sig på barn.
Citera
2019-06-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så lustigt att du väljer det mest manliga områden man kan tänka sig, jetpiloter, som exempel på att kvinnor kan. Du faller därmed i fällan att allt som är manligt är bra, och allt som är kvinnligt är dåligt.

Att kalla någon för WT gör att man direkt talar om att man inte vill vara med i debatten. Väx till lite och återkom.

Allt som är kvinnligt är ju dåligt.
Citera
2019-06-15, 12:36
Medlem
skotittares avatar
Vissa kvinnor är bättre än vissa män. Vissa män är bättre än vissa kvinnor.
Min pappa är bättre än din pappa.
Gå tillbaka till förskolan.
Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in