2019-06-15, 02:44
Medlem
Jag undrar varför kat användandet inte sprit sig till svensken själv har jag provat och tycker om det.
Är det så att negrerna vill ha det för sig själva eller saknas intresse från svensken?
Citera
2019-06-15, 02:57
Bannlyst
Vad får du för rus av den här katen?
Citera
2019-06-15, 03:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Jag undrar varför kat användandet inte sprit sig till svensken själv har jag provat och tycker om det.
Är det så att negrerna vill ha det för sig själva eller saknas intresse från svensken?
Antagligen för att det mestadels odlas i Afrika, och ska brukas färskt.

Man kan nog få det att växa även i Sverige, men jag kan tänka mig att odlingsytan blir ganska stor jämfört med "nyttan",
Citera
2019-06-15, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistfullofmetal
Vad får du för rus av den här katen?

Det är en mildare stimulant än amfetamin men mår rätt bra av det
Citera
2019-06-15, 03:46
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Det är en mildare stimulant än amfetamin men mår rätt bra av det

Blir även tjackballen mildare?
Citera
2019-06-15, 06:15
Medlem
Skulle faktiskt vara intressant att testa kat någon gång. Personligen har jag aldrig stött på det här i Sverige dock.

Får väl åka till ett ställe i Afrika där det odlas kat någon gång o testa helt enkelt.

Om det nu fungerar som en mild cs så borde det få dem vanligtvis lata negrarna o bli lite produktiva.

Kratomet som sydostasiaterna använder fungerar ju också som en mild stimulant och det säljs ju även här i Sverige o det verkar bli mer o mer populärt i västvärlden.

Kanske kat i framtiden också kommer slå igenom i väst 😀
Senast redigerad av Gangstah4life92 2019-06-15 kl. 06:19.
Citera
2019-06-15, 06:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Kanske kat i framtiden också kommer slå igenom i väst 😀
Varför skulle en drog som ska nyttjas färsk och mestadels odlas i Afrikas horn slå igenom här?
Citera
2019-06-15, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Varför skulle en drog som ska nyttjas färsk och mestadels odlas i Afrikas horn slå igenom här?
Oj, hade missat att det ska nyttjas färskt. Nä då lär ju kat inte bli en fluga här i så fall.

Ursäkta för min okunskap, kan i princip ingenting om kat, har aldrig känts särskilt intressant för mig att läsa om det då jag har fått uppfattningen att det inte är någon vidare skön/bra substans.

Ska försöka hitta en dokumentär om kat på Youtube senare idag så jag lär mig lite mer om substansen.
Citera
2019-06-15, 08:01
Medlem
Växten heter Kat men det aktiva ämnet är Cathinone ok?
Citera
2019-06-15, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Oj, hade missat att det ska nyttjas färskt. Nä då lär ju kat inte bli en fluga här i så fall.

Ursäkta för min okunskap, kan i princip ingenting om kat, har aldrig känts särskilt intressant för mig att läsa om det då jag har fått uppfattningen att det inte är någon vidare skön/bra substans.

Ska försöka hitta en dokumentär om kat på Youtube senare idag så jag lär mig lite mer om substansen.

Hittade en intressant, https://www.youtube.com/watch?v=ya_fVIETBeY
Citera
2019-06-15, 08:52
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant

Hur sjutton kommer det då färsk till Sverige??
minns det stod för flera år sedan om att det flögs in till Schiphol Amsterdams storflygplats, men tycker det låter orimligt, om det är stenkoll på flygplatser så borde det vara på Schiphol flygplatsen.
Det går väl också åt stora mängder att tugga på för en person kan tänkas.
Häromkring bor ganska mycket Afrikaner dock aldrig hört eller sett dom tugga kat.
Citera
2019-06-15, 08:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Hur sjutton kommer det då färsk till Sverige??
Man smugglar in det:
Citat:
Khat började föras in i Finland av invandrare från Östafrika.[7] Myndigheter i Finland uppskattade år 2008 antalet aktiva användare till några få hundra.[7] Under åren 2000-2008 tiodubblades beslagtagen av khat. År 2007 beslagtogs 3283 kg khat, vilket enligt myndigheter motsvarar 10 000 doser. De flesta beslagen gjordes vid flygplatser. Smugglarna, vilka till största delen är utländska medborgare, får oftast böter och blir utvisade ifrån Finland samma dag.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kat
Citat:
En kvinna från Borlänge försökte oanmält föra in i landet nästan 20 kilo kat, som är narkotikaklassat, via Arlanda.
https://www.dalademokraten.se/artikel/borlangekvinna-forsokte-smuggla-in-20-kilo-kat-via-arlanda
Citat:
Smugglade in 300 kilo kat – nu döms två Jönköpingsbor
https://www.jnytt.se/article/smugglade-in-300-kilo-kat-nu-doms-tva-jonkopingsbor/
Senast redigerad av constant 2019-06-15 kl. 09:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in