Blir bara trött. Så folket på båten ser flygande föremål. Ett amerikanskt fartyg är tillräckligt nära för att plocka upp folk från båten.
Sedan påstås Iran ha "lurat" världens mäktigaste flotta och tagit sig fram till båten för att avlägsna bevis i form av en mina.
Dock finns det ett antal problem. Skadan är över vattenlinjen. Minor flyger inte...
Och hur tar sig Iran förbi USA:s flotta?
Och varför är Iran så extremt korkade att de skickar en båt som garanterat kan identifieras som just en Iransk båt...
Hur vet Iran att det finns "bevis" kvar? Varför tror de det? Och varför ta risken att bli avslöjade när man vet att USA redan har skepp i området??
Jag tror att USA, KSA , kanske även Israel har gått i allians och vill se ett krig. Tror att Trump vill ha ett krig nära 2020-valet.
Krig brukar gynna sittande president, iaf initialt. KSA har varit aggresivt efter att man fått en ny stark ledare. Israel fruktar ett Iran med kärnvapen.
Starkt av de japanska ägarna att säga vad man sett. Troligen har man den japanska staten i ryggen som inte vill se ett krig.
Ironiskt nog tror jag att de som kan stoppa ett krig är om Putin har Trumps kulor( i dubbel bemärkelse

) i ett så hårt grepp att han kan avstyra ett angrepp.
Hoppas verkligen inte det blir krig, blir en katastrof för Irans folk. Många,många kommer dö. Europa kommer att få rollen som humanitär stormakt. Vilket också gynnar Trump då EU sprungit om USA ekonomiskt. Att skyffla över en stor ekonomisk kostnad på EU i form av flyktingvåg m.m misstänker jag att Trump skulle se som en bonus.