2019-06-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
UW:s önskemål om att skiljas inte kan ha kommit som en överraskning för MH när han mailade sin begäran i juli -16 även om hon inbillade sig att allt var frid och fröjd i förhållandet.

Hennes blogg genomsyras av vilket ynkligt kräk hon anser att UW var/är och hur hatet till LW har grott i henne när inte UW gett henne den plats hon ville ha i hans liv. Hon blir hela tiden påmind om LW genom hennes barn och hon störde sig enormt på att LW ville kunna umgås allihop när barnens födelsedagar skulle firas.

Jag kan tänka mig att UW inte orkade med MH:s bekräftelsebehov och att han ansåg att hon fick finna sig i att barnen har en mamma och att MH aldrig skulle kunna ersätta den platsen - inte ens om LW skulle dö. De stackars barnen fick växelbo hos en konflikträdd pappa som var gift med en psykstörd kvinna - barnen kanske hatade MH och blev utåtagerande p g a henne. Hon var ju faktiskt en utböling och det var kanske därför hon aldrig fick möjlighet att boa in sig i huset på Betesvägen.

Du har ju sparat ner bloggen, då kanske du kan lägga upp en del av orsaken
till att hon tycker UW är ett ynkligt kräk.
Då kanske det blir lättare förstå å förstå varför hon tycker som hon gör.
Jag syftar på en biltur, den gick enligt HM inte så bra, du vet direkt vad jag menar.
Citera
2019-06-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag har ju inte ens läst bloggen en enda gång, då är det naturligt att man blir lite frågande om det mesta, när man ingenting vet. Jag undrar när dessa grubblerier skrevs på bloggen bara, och jag vet inte hur man ens gör en blogg och om det går att mickla med datum bakåt i tid, men finns säkert någon som vet hur detta fungerar, hoppas jag.

Okej.
Citera
2019-06-14, 16:35
Medlem
Cocinellas avatar
Att blogginläggen var bakdaterade var det någon som kollade. Modesty Blaise?

Bloggen var skapad efter att blogginläggen skulle ha gjorts och det är möjligt att bakdatera inlägg när man bloggar.

Det går att gå in i källkoden i bloggen och kolla upp det vilket någon gjorde.

Jag själv läser alltid FB via min lilla iPhone och vet inte hur man kollar sånt här.

Till det kommer sen de subjektiva bedömningarna om språk, skrivstil och budskap etc.

Alltså nu pratar jag om den blogg som någon ville få oss att tro att den skulle vara skriven av UW.
Citera
2019-06-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Exakt en bild på hennes IG när hon bytte jobb och hade kvar gamla jobbets mobil och fått nya jobbets samt sin egen. Det bör bli minst två mobiler i alla fall om hon återlämnat gamla jobbets mobil.

Är det vad hon verkligen skrev?
Är du säker på det?
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-06-14 kl. 16:41.
Citera
2019-06-14, 16:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är det vad hon verkligen skrev?
Är du säker på det?

Jaaa 😘

Eller typ, nåt med jobbytet i alla fall. Vilket i alla fall visar att de haft mobiler via sitt jobb.
Senast redigerad av Cocinella 2019-06-14 kl. 16:46.
Citera
2019-06-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag har inte ens läst bloggen.
Bara de citat som postats i tråden.

Det jag har läst stämmer med den bild jag själv
har fått av LW genom hennes GC-logg.
Därför tror jag på det MH har skrivit.

Ok jag antar att det är väl ganska naturligt att en GC-logg handlar om just GC och ingenting annat? Eller menar du att det är mer vanligt att det skrivs om mer privata saker på en sån GC-logg och att LW logg skiljer sig markant från övrigas loggar?
Citera
2019-06-14, 16:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ok jag antar att det är väl ganska naturligt att en GC-logg handlar om just GC och ingenting annat? Eller menar du att det är mer vanligt att det skrivs om mer privata saker på en sån GC-logg och att LW logg skiljer sig markant från övrigas loggar?

LWs GC-logg handlar om allt mellan himmel och jord.
Hon delade med sig av väldigt mycket från sitt privatliv.
Av de loggar jag läst så utmärker sig hennes loggar och SDs och Beholders eftersom de alla skriver långa inlägg men LW är den som delade mest från sitt privatliv. Som en dagbok.
Citera
2019-06-14, 17:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Du skrev denna mening: på julafton när de flesta vill vara med familjen.

UW och barnen var ju hennes familj, även om de var skilda.
Hur du ser på LW(och hennes familj) att hennes familj bara skulle duga i brist på annat umgänge får inte jag ihop alls.

Det där du skrev var inte Lenas syn på varken UW eller deras barn, det kan varenda människa skriva under på som kände henne.
Det var DIN syn, bara DIN.

Kände du LW?
Citera
2019-06-14, 17:10
Medlem
Citat:
LWs GC-logg handlar om allt mellan himmel och jord.
Hon delade med sig av väldigt mycket från sitt privatliv.
Av de loggar jag läst så utmärker sig hennes loggar och SDs och Beholders eftersom de alla skriver långa inlägg men LW är den som delade mest från sitt privatliv. Som en dagbok.

Och om du nu upplever att hon är den som skriver mest och delar med sig mest av sitt privatliv, hur kan du då påstå att hon är egoist och bara tänker på sig själv? Får som vanligt inte ihop hur du resonerar, när du ger så olika motsatta upplevelser, eller pendlar du i din syn på LW?
Citera
2019-06-14, 17:16
Medlem
Citat:
Kände du LW?
Ojoj Konstigt att du inte hade bättre svar än att ställa en motfråga. Särskilt denna fråga. Varför blev det så jobbigt för dig att du inte kunde svara bättre än så, på just det jag skrev där?
Citera
2019-06-14, 17:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ser att det finns uppgifter om en reporter som granskat polisens handhavande av utredningen. Hoppas att
det stämmer och att det isf blir publicerat!

Men oavsett ev. reportage så undrar jag om det inte är dags för örebropolisen att erkänna att man inte
kommer någonvart och plocka in andra utredare? Det som förut hette Rikskrim kallas nu för NOA. Finns det
exempel på när NOA kallats in för att förstärka i mordutredningar?
Det finns säkert många sådana exempel. Jag såg lite på en dokumentär om Lisa Holm-fallet på TV3 igår, och där berättade den lokala polisen att man hade fått bra hjälp av både NOA och gärningsmannaprofilgruppen.
Senast redigerad av Draifos 2019-06-14 kl. 17:26.
Citera
2019-06-14, 17:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ojoj Konstigt att du inte hade bättre svar än att ställa en motfråga. Särskilt denna fråga. Varför blev det så jobbigt för dig att du inte kunde svara bättre än så, på just det jag skrev där?

Du skrev: ”Det där du skrev var inte Lenas syn på varken UW eller deras barn, det kan varenda människa skriva under på som kände henne.”

Då frågade jag om du kände henne.
Du missuppfattade? tydligen min fråga och svarade att du inte kände MH.

Då frågade jag igen om du kände LW.
Hur kan du annars veta vad alla som kände henne kan skriva under på?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-06-14 kl. 17:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in