2019-06-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt bloggen (i korthet) är UW konflikträdd, LW manipulerande, barnen utagerande och MH själv bara klok, medkännande och problemlösande. Från denna fantastiska person ville UW skilja sig. Låter det trovärdigt för dig?

Jag tror inte bara gott om LW. Hon var nog en vanlig person med både goda och dåliga sidor. Men att sida efter sida i den här tråden lyfta fram och tjata (jag syftar inte bara på dig) om hur dålig hon var kan inte stå oemotsagt.

Det är klart att MH skriver vad hon vill. Det är intressant att få en bild av henne, betydligt mer talande än om andra personer hade beskrivit henne. I och med att bloggen var offentlig så får hon också stå ut med att den kommenteras.

Precis mina tankar, det som skrivs om familjen W i bloggen bör vi ta med en nypa salt, allra helst pga att vi inte vet vem som faktiskt skrivit den.
Då är det enda logiska att just bloggaren ifrågasätts utifrån hur denne framhäver just sig själv.
Citera
2019-06-14, 15:51
Medlem
Citat:
Från MH:s blogg den 13/8 2016:
Ikväll drunknar jag i bilder och minnen. Vår resa till Stockholm den där nyårsaftonen. Då vi visste att alla barn hade det bra med sina andra föräldrar, då U kunde slappna av och då vi åt och var på teater. Funderade på hur jag kände den där aftonen och inser att jag var lycklig. Oerhört lycklig. Han däremot var redan på väg från mig i tanken. Surrealistiskt att ta in detta så här i efterhand.
Först beskriver hon det som att barnen hade det bra med sina andra föräldrar. Några dagar senare kommer den hårda kritiken när det passar henne syften bättre.

Påminner om ett svartvitt tänkande där människor ena stunden kan glorifieras för att nästa stund svartmålas.
Var dessa svartvita tankar, en röd tråd genom hela bloggen med samma pendlade hur personerna framställes?
Citera
2019-06-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det 'pingade' tydligen inte i din minnesbank: LW hade ju flera mobiler.

Hahaha antar att den var till mig. Ja det pungar inte alltid, det är tur man ändå vågar fråga när knoppen pausar. Tack Rubar!
Citera
2019-06-14, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Skulle nog säga att de faller inom svartsjuka och kontrollbehov.

Tack för svar Strof!
Vet du om det var inbillad sjuklig svartsjuka eller om han faktiskt hade anledning och belägg för sin svartsjuka?
Citera
2019-06-14, 16:02
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Regeln säger att finns det ingen misstänkt mördare inom 30 dygn så
kallas NOA in automatiskt.
Här har man en på skälig misstanke, alltså så "slipper" man besök av NOA.
Tack för svar, då kommer fallet LW gå direkt till Kalla fall-gruppen mao. Sorgligt.
Citera
2019-06-14, 16:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Mycket i det som framkommit här, indikerar att LW hade ett kanske lite för stort intresse för GC. Åtminstone i förhållande till tiden hon tycks ha avsatt för sina tre barn. Det var helt frivilligt LW valde att ägna GC så mycket tid. Jag anser att hon valde fel.

Ville LW arbeta kvällar/nätter? Allt tyder på det. Det mesta tyder dessutom på att LW hade möjlighet att påverka sitt schema, d v s hon valde att nedprioritera sina tre barn. I mina ögon ett riktigt uselt val.
Du repeterar hela tiden att LW var en dålig mamma som dessutom ofta hamnade i konflikt med sina barn.

Tror du att MH ljög när hon skrev i sin blogg att barnen hade det bra med sina andra föräldrar?
Varför skulle hon ljuga om det?
Ikväll drunknar jag i bilder och minnen. Vår resa till Stockholm den där nyårsaftonen. Då vi visste att alla barn hade det bra med sina andra föräldrar, då U kunde slappna av och då vi åt och var på teater. Funderade på hur jag kände den där aftonen och inser att jag var lycklig. Oerhört lycklig. Han däremot var redan på väg från mig i tanken. Surrealistiskt att ta in detta så här i efterhand.
Citera
2019-06-14, 16:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Påminner om ett svartvitt tänkande där människor ena stunden kan glorifieras för att nästa stund svartmålas.
Var dessa svartvita tankar, en röd tråd genom hela bloggen med samma pendlade hur personerna framställes?
Vad jag minns var resten bara negativ kritik av nästan alla i hennes omgivning.
Citera
2019-06-14, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kände du henne?

Ja, det är den syn jag fått på henne av att läsa hennes GC-logg. Den bild hon själv förmedlat. Inget förtal eller något jag har hittat på.

Nej absolut inte, jag vet inte ens om det är MH som skrivit den. Har inte ens läst denna blogg, bara sett lite det andra kopierat från den.

Men du svarade inte på frågan om du känner bloggaren eller om din syn på
LW färgats av att först läst bloggen och sedan LW GC-logg?
Citera
2019-06-14, 16:09
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Från MH:s blogg den 13/8 2016:
Först beskriver hon det som att barnen hade det bra med sina andra föräldrar. Några dagar senare kommer den hårda kritiken när det passar henne syften bättre.

UW:s önskemål om att skiljas inte kan ha kommit som en överraskning för MH när han mailade sin begäran i juli -16 även om hon inbillade sig att allt var frid och fröjd i förhållandet.

Hennes blogg genomsyras av vilket ynkligt kräk hon anser att UW var/är och hur hatet till LW har grott i henne när inte UW gett henne den plats hon ville ha i hans liv. Hon blir hela tiden påmind om LW genom hennes barn och hon störde sig enormt på att LW ville kunna umgås allihop när barnens födelsedagar skulle firas.

Jag kan tänka mig att UW inte orkade med MH:s bekräftelsebehov och att han ansåg att hon fick finna sig i att barnen har en mamma och att MH aldrig skulle kunna ersätta den platsen - inte ens om LW skulle dö. De stackars barnen fick växelbo hos en konflikträdd pappa som var gift med en psykstörd kvinna - barnen kanske hatade MH och blev utåtagerande p g a henne. Hon var ju faktiskt en utböling och det var kanske därför hon aldrig fick möjlighet att boa in sig i huset på Betesvägen.
Citera
2019-06-14, 16:15
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Vist kan hon ha haft fler, jag vet inte.

Var kommer den uppgiften från?

Jo, det börjar bli mycket nu, time för defrag kanske

Vet att hon hade en bild på sitt IG, 3-4 mob, men det va från hennes jobb.
Hur många mob hade hon?

Exakt en bild på hennes IG när hon bytte jobb och hade kvar gamla jobbets mobil och fått nya jobbets samt sin egen. Det bör bli minst två mobiler i alla fall om hon återlämnat gamla jobbets mobil.
Citera
2019-06-14, 16:15
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666

Ursäkta om jag lägger mig i ert samtal! Men inflikar bara: Det jag hann läsa av bloggen gav inget vidare rationellt intryck. Gemensamt för inläggen var att de var väldigt ensidiga och att skribenten verkade vara oförmögen att klara av att se på saker från olika håll. Bedömningen av andra människor verkade svartvit och föränderlig, människor svek henne och hon var den enda som agerade moraliskt. Hon var liksom navet och andra människors karaktär var bara utifrån hur de behandlade henne och då fanns det inga förmildrande omständigheter. De flesta personliga bloggar är väl just personliga och utgår från bloggarens eget perspektiv och världsbild men här fanns det inga spår alls av att kunna förstå andra människor empatiskt. De "empatiska" känslor hon uttryckte för barnen W gav intrycket att snarare vara hennes egna känslor av besvikelser lagda i deras personer om du förstår hur jag menar. Dvs, en slags överföring av egna känslor utan förståelse till hur andra individer kan uppleva saker självständigt bortanför hennes egen upplevelse. Jag uttrycker mig nog svamligt men det var ett sådant intryck man kunde få av att läsa inläggen.

Spontan spekulation om MH och MGM SD:
Jag vet inte om MH är GM mer troligt än polisens MGM SD och man kan säkert agera svartvitt och gränslöst som i bloggen utan att för den skull göra sig skyldig till brott och mord.

Men om det finns en GM som inte är SD som samtidigt skulle ha möjlighet att känna till mycket om LWs liv, vanor och andra relationer så är det MH. Som gift med UW och under en tid "styvmamma" till barnen W skulle hon kunnat ha fått reda på en hel del om LW och hennes ev relationer med män (som kompisar eller mer) och om trasslet med SD. Om MH är GM och ville hitta en enkel syndabock pga tidigare historik så vore ju SD perfekt och någon som hon skulle mycket väl kunnat ha haft kännedom om genom barnen. Om hon dessutom är lika moraliserande som i bloggen IRL så kan hon haft motiv att vilja straffa inte bara LW utan även SD och genom att skylla på den senare så kan hon då ha uppfyllt två syften med mordet.

Om, mot all förmodan och polisens uttalanden, SD är oskyldigt utpekad som MGM så undrar jag om han funderat över vem som kan vara GM och om hans tankar isåfall gått åt MHs håll.
Citera
2019-06-14, 16:31
Medlem
Citat:
Vem tror du det är som har skrivit bloggen?
Tror du att någon har micklat med dateringen också?

Det va ju några som va säkra på det när det gällde "UWs blogg".

Jag har ju inte ens läst bloggen en enda gång, då är det naturligt att man blir lite frågande om det mesta, när man ingenting vet. Jag undrar när dessa grubblerier skrevs på bloggen bara, och jag vet inte hur man ens gör en blogg och om det går att mickla med datum bakåt i tid, men finns säkert någon som vet hur detta fungerar, hoppas jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in