Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Enligt bloggen (i korthet) är UW konflikträdd, LW manipulerande, barnen utagerande och MH själv bara klok, medkännande och problemlösande. Från denna fantastiska person ville UW skilja sig. Låter det trovärdigt för dig?
Jag tror inte bara gott om LW. Hon var nog en vanlig person med både goda och dåliga sidor. Men att sida efter sida i den här tråden lyfta fram och tjata (jag syftar inte bara på dig) om hur dålig hon var kan inte stå oemotsagt.
Det är klart att MH skriver vad hon vill. Det är intressant att få en bild av henne, betydligt mer talande än om andra personer hade beskrivit henne. I och med att bloggen var offentlig så får hon också stå ut med att den kommenteras.
Jag anmäler mig gärna frivilligt här för en granskning.
Sida efter sida (nåja) har jag ägnat mig åt att nagelfara LW som person. Det är inte p g a att jag till min natur är särskilt
hatiskt lagd. Däremot ogillar jag starkt hyckleri, men inte i den utsträckningen att jag skulle beskriva det som hat.
När jag i tråden har kritiserat LW, så är det viktigt att försöka se att det är hennes
val jag många gånger vänder mig mot,
inte för att hon är en synderska.
LW
valde att inleda en sexuell relation med SD. Det var i mina ögon ett riktigt uselt val, inte för att jag anser SD vara usel (vet inget privat om honom), utan för att LW därigenom kränkte det löfte hon gett Gud. Hon hade sammanvigt SD med HD. Där förlorade LW min respekt, den jag som trådföljare utgår från.
Mycket i det som framkommit här, indikerar att LW hade ett kanske lite för stort intresse för GC. Åtminstone i förhållande till tiden hon tycks ha avsatt för sina tre barn. Det var helt frivilligt LW valde att ägna GC så mycket tid. Jag anser att hon valde fel.
Ville LW arbeta kvällar/nätter? Allt tyder på det. Det mesta tyder dessutom på att LW hade möjlighet att påverka sitt schema, d v s hon
valde att nedprioritera sina tre barn. I mina ögon ett riktigt uselt val.
Man måste kunna få bedöma människors gärningar och val även om de råkar vara döda, även om de råkar vara mördade.
Om inte LW har mördats av en totalt 'random killer', så är det stor chans att hennes mördare står att finna bland de personer hon
valt att umgås med alt att arbeta med.
Med facit i hand vågar jag hävda att LW gjorde dåliga val. Jag skriver INTE att LW var en dålig människa!
Lotta
valde Martin.
Tova
valde Billy.