2019-06-14, 16:03
  #973
Medlem
tcfmogs avatar
Erixon är en typisk Evertssonvärvning. Slänger en massa pengar efter ett känt namn, vad vederbörande presterat de senaste säsongerna är irrelevant.
2019-06-14, 16:20
  #974
Medlem
Varför drar många Saik spelare till Växjö?
2019-06-14, 16:26
  #975
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Erixon är en typisk Evertssonvärvning. Slänger en massa pengar efter ett känt namn, vad vederbörande presterat de senaste säsongerna är irrelevant.
Du tycker inte att Evertsson lyckats väl med sina värvningar senaste 5-6 åren?
2019-06-14, 17:24
  #976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Erixon är en typisk Evertssonvärvning. Slänger en massa pengar efter ett känt namn, vad vederbörande presterat de senaste säsongerna är irrelevant.

I Växjö får man lära sig att spela hockey. Passa pucken, Utveckla spelet. I skellefteå är det bara åka, åka åka som Wikegård brukar säga. Tror valet är enkelt för många spelare.

Är ju inte evertsson som väljer klubb utan spelaren. Att sedan Växjö slänger massa pengar är väl högst tveksamt om man tittar på Saiks ekonomi senaste åren. Tror Växjö har hyfsat kostnadskontroll faktiskt. Något Saik borde ta efter.

Sedan få man väl se vad han levererar. Hoppas på en stabil tvåvägsback. Hoppas vi kan hitta en lite mer offensiv back. Gärna en ny Persson för 30.000 i månaden men som levererar som en 250.000 back.
__________________
Senast redigerad av MitchRapp 2019-06-14 kl. 18:12.
2019-06-14, 18:37
  #977
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
I Växjö får man lära sig att spela hockey. Passa pucken, Utveckla spelet. I skellefteå är det bara åka, åka åka som Wikegård brukar säga. Tror valet är enkelt för många spelare.

Är ju inte evertsson som väljer klubb utan spelaren. Att sedan Växjö slänger massa pengar är väl högst tveksamt om man tittar på Saiks ekonomi senaste åren. Tror Växjö har hyfsat kostnadskontroll faktiskt. Något Saik borde ta efter.

Sedan få man väl se vad han levererar. Hoppas på en stabil tvåvägsback. Hoppas vi kan hitta en lite mer offensiv back. Gärna en ny Persson för 30.000 i månaden men som levererar som en 250.000 back.

https://youtu.be/JG2ERFLLXR4?t=9
Videon beskriver SAIK väldigt bra. WIKEN

Vilket annat lag som helst hade ändrat om taktiken helt och hållet när man känner att man blir totalt överkörda! Men inte Saik, det gör samma sak om och om igen och förväntar sig olika resultat. Jag kan bli galen på sånt beteende, om vi tar finalen 2018 som ett exempel, förlorar du de första två matcherna med 0-7 respektive 0-4, då är det kanske tid nog att ändra om spelet helt och kanske till och med lyckas du överrumpla motståndarna med din totalförändring?

Det känns som att det sitter så djupt inrotat speciellt i klubbarna däruppe i norr framförallt!
Beteendet att fortsätta nöta på med en metod tills den funkar, oavsett hur ineffektiv motoden är så ska man fortsätta nöta på. Det beteendet hör lite till Saik, även andra klubbar, Luleå också, speciellt klubbarna uppe i norr har det där efterblivna tänket.
2019-06-14, 19:14
  #978
Medlem
Evertsson är het nu. Nästa man på plats!
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/har-ar-vaxjo-lakers-senaste-nyforvarv-/
2019-06-14, 19:42
  #979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Evertsson är het nu. Nästa man på plats!
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/har-ar-vaxjo-lakers-senaste-nyforvarv-/
Riktigt intressant nyförvärv, Växjö har förövrigt värvat väldigt bra tycker jag.
2019-06-14, 21:53
  #980
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Evertsson är het nu. Nästa man på plats!
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/har-ar-vaxjo-lakers-senaste-nyforvarv-/

Börjar se ut som en contender nu bra värvat hittills.
2019-06-14, 21:58
  #981
Medlem
perry2s avatar
Jo bra värvat av Växjö idag.
2019-06-14, 22:08
  #982
Medlem
Mycket bra av Växjö!
2019-06-14, 22:34
  #983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Evertsson är het nu. Nästa man på plats!
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/hockey/shl/har-ar-vaxjo-lakers-senaste-nyforvarv-/
Det var en udda vänsterfattning.
Är Växjö klara nu eller skulle en till forward av högre klass in?
2019-06-14, 23:07
  #984
Medlem
Bartman777s avatar
Är det Bodie det talas om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in