Citat:
Ursprungligen postat av
bengtjerry
Personligen tvivlar jag på teorin att GM skulle åka runt och placera ut villospår och därmed riskera att bli sedd in action på flera platser. Själv skulle jag nog vilja bli sedd på så få platser som möjligt och absolut inte i närheten av bevisföremål.
Så jag tror hon blev övermannad och bortförd ungefär där skorna hittades. Sen tog min fantasi slut.
Om du följde Lisa H mordet så var just hennes tillhörigheter väldigt konstigt ?
Hade Lisa H själv slängt ut dessa .... som en slags märke så hon kunde hittas ?
Var det mördare som hade slänt ut dessa från bilen ?
Varför slänger man ut ett offers saker från bilen på olika ställen ..... efter vägen som ledde dit Lisa låg gömd ?
Känns ju inte så ..... smart kan jag tycka .
Polisen har ju aldrig kommit på varför och hur de hamnade där och vilken / vilka slängde ut dem ?
Följer tråden om Lukas i Strömsund som är försvunnen sedan ett år ca . ( bor i närheten själv)
Det enda som de hittat efter honom är två gympa skor .. slängd åt varsit håll på olika ställen , en bit från varandra .
Har han sprungit och slängt av sig dem själv ?
Har någon tagit av dem och kastat i väg dem ?
Flera spekulerar att det är ” mördaren eller någon annan som kastat iväg dem för att de ramlade av ?
Varför slänger man i såfall iväg offers skor ?
De kommer att hittas garanterat inom det närmsta dygnet . Varför inte ta med dem i så fall ? , ryggsäcken verkade de fått med .
Om de lastade in Helen i bilen och for i väg så har det väl ingen betydelse om skorna legat kvar eller togs med ?
Vill man sopa igen spår så borde man gjort det riktigt .
Eller så kan det vara Helena själv som slängt i väg dem ... fortare att springa barfota .
Med Lukas ? Ja varför hittade hans skor på olika ställen , springa ifrån någon borde gå snabbare m gympa skor än utan 🤔
Som vanligt funderingar .
Men läste en Norsk kriminolog som uttalade sig om en gärningsman .
Är brottsplatsen ” ren och fin har man med att göra en lugn ordningsam person ( oftast de som klarar sig undan ett brott )
En ” rörig slarvig brottsplats ( H ringar , skor ) har man oftast med att göra en slarvig person som handlar i ” stundens hetta .
Ja detta vet ju alla garanterat men bara funderingar ..... säger som GW , man ska inte krångla till saker .